Testy aerodynamiky na Menorce jsou stále populárnější |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Martin Ševčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Toyota se rozhodla využít pauzu mezi testy v Jerezu a Valencii nikoliv k odpočinku ale k prověření aerodynamiky nového TF108 na španělském ostrově Menorca. Je už čtvrtým týmem formule 1, který se na tento středomořský klenot vypravil.
Dějištěm testů, které jsou koncipovány tak, aby nepřesáhly hranici 50 odjetých kilometrů a mohly být klasifikovány pouze jako shakedown, bývá letiště místního Aeroklubu ležící nedaleko hlavního města Mahón.
Jeho 1,8 km dlouhá a nově rekonstruovaná ranvej je ideálním místem pro zkoušky aerodynamické účinnosti vozů v jízdě po rovinkách.
Menorku pro tyto účely objevil na začátku loňského roku McLaren, jehož z dříve používaného letiště v Elvingtonu vypudily stížnosti tamějších obyvatel.
Vysoká hladina hluku je důvodem, proč je v Evropě pouze sedm míst, kde mohou podobné akce probíhat.
Paradoxní je, že mezi týmy F1 stále populárnější Menorca byla v roce 1993 vyhlášena organizací UNESCO světovou biosférickou rezervací.
McLaren na ostrov, kde je devatenáct chráněných krajinných území nejvyššího stupně, zavítal poprvé v loňském dubnu. V průběhu roku jej následovala Honda a v prosinci Ferrari. Zájem o využití této plochy projevila i stáj BMW Sauber.
Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama