Speciál: Změny ve startovním poli pro letošní rok |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Odpočet běží, počet dnů do startu Velké ceny Austrálie se dá dnes spočítat na prstech jedné ruky! Loňská sezona byla dobojována až v cílové pásce, do té doby nebylo o šampionovi jasno. Kimi Räikkönen se pokusí titul obhájit, Lewis Hamilton totéž zastavit, Massa chce být třetím vzadu a Alonso se pokusí dostat s Renaultem zpátky na stupně vítězů. Jakých změn ve startovním poli jsme se tedy dočkali?
ĆTĚTE VELKÝ SERIÁL PŘEDSTAVENÍ ÚČASTNÍKŮ SEZONY 2008 PŘESUN MEZI TÝMY Fernando Alonso: Měl zůstat v McLarenu minimálně další dva roky, ale neměl se rád s Ronem Dennisem, o kterém si Alonso myslel, že má raději Lewise Hamiltona (což Ron Dennis v Číně potvrdil). Zato se měl a má rád s Flaviem Briatorem a jelikož ve Ferrari nebylo místo, vrátil se tam, odkud přišel. K týmu, který mu pomohl získat dva tituly mistra světa. Hovoří se o tom, že má v hledáčku právě Ferrari, případně BMW, a že Renault je jen přestupní stanice. Heikki Kovalainen: Po rozhodnutí vzít Alonsa se Kovalainen ukázal být v Renaultu jaksi navíc. Ale v McLarenu bylo místo, Ron Dennis vždy vycházel s Finem Mikou Häkkinenem a Finem Kimim Räikkönenem. A Kovalainen je Fin! Bylo rozhodnuto. Ve správnou chvíli na správném místě se správným pasem v kapse... Giancarlo Fisichella: S Renaultem to skončilo a Fisichella se pomalu připravoval na odchod ze scény. Chytil se staronového týmu Force India. Je zřejmé, že Fisichella kariéru formule 1 ve Force India už dodělá, ale mohou z toho těžit oba. Tým, pravda, trochu víc. ODEŠLI Ralf Schumacher: Po třech nevýrazných letech u Toyoty a nevýrazným mediálním projevem se s formulí 1 rozloučil se šesti vítězstvími (všechny s Williamsem) a stejným počtem pole position. Možná se dále budou vést debaty o jeho schopnosti závodit ve formuli 1, fanoušci však o Ralfa Schumachera nepřijdou, neboť od letoška bude závodit v DTM. Alexander Wurz: Oblíbený závodník a uznávaný testovací pilot pověsil přilbu na hřebík před loňskou Velkou cenou Brazílie. Čtyřiatřicetiletý Rakušan už měl cirkusu kolem formule 1 dost a uchýlil se do role testmana Hondy. Po umístění na stupních vítězů ve Velké Británii (1997), v San Marinu (2005) a loni v Kanadě bude letos startovat v legendárním závodu 24 hodin Le Mans. Vitantonio Liuzzi: Po rozpadu vztahů ve stáji Toro Rosso se Liuzzi uchýlil k roli testovacího jezdce Force India, aby alespoň nějakým způsobem zůstal v kontaktu s formulí 1. Startoval ve 39 velkých cenách a jeho nejlepším výsledkem bylo 6. místo ve Velké ceně Číny 2007. Scott Speed: Po dlouhé době jediný Američan ve formuli 1 nedostal šanci dokončit loňskou sezonu po (nejen) mediální válce mezi ním a Gerhardem Bergerem. Po 28 startech ve formuli 1 (nejlepší umístění je 9. místo v Austrálii 2006 a Monaku 2007) odešel závodit do Ameriky v nižších sériích šampionátu ARCA a NASCAR. Christijan Albers: Přišel o místo ve formuli 1, kde závodil pro Minardi, Midland a později Spyker. Loni však došly peníze sponzorů a Albers po 46 startech ve formuli 1 (nejlépe pátý v USA roku 2005) končí. PŘIŠLI NOVÍ Nelson Piquet ml.: Syn šampiona formule 1 z let 1981, 1983 a 1987 dostal po ročním testování pro Renault šanci získat závodní sedačku, v níž vystřídal Heikkiho Kovalainena. Nelsinho, jak se mu často říká, bude určitě centrem mediální pozornosti, předpoklady pro to má coby šampion britské F3 roku 2004, dvojnásobný vítěz A1GP, vicemistr GP2 z roku 2006 a účastník 24 hodin Le Mans. Kazuki Nakajima: Syn veterána formule 1 Satora Nakajimi (74 startů ve formuli 1 v letech 1987 až 1991) má přesně řečeno za sebou debut v závodě formule 1 již loni v Brazílii po odchodu Alexe Wurze díky podpoře Toyoty, která Williamsu dodává motory. Letos však dostal možnost na celou sezonu. Loni skončil pátý ve formuli GP2 a o rok dříve získal jedno vítězství ve formuli 3, odkud přeskočil rovnou do zmíněné GP2. Timo Glock: Po čtyřech závodech ve formuli 1 v roce 2004 pro Jordan se Glock podíval do ChampCar, aby se vrátil do Evropy na dvě sezony GP2, kde se loni stal šampionem. To mu přineslo místo v týmu Toyoty, kde nahradil Ralfa Schumachera. V mezidobí dělal testmana BMW, což se ukázalo jako příčina právního konfliktu mezi BMW a Toyotou, který ale BMW prohrálo. Sébastien Bourdais: Zkušený devětadvacetiletý Francouz, který v roce 2002 získal titul šampiona mezinárodní F3000 poté, co o něj přišel Tomáš Enge, ve formuli 1 místo překvapivě nezískal, navzdory testu pro Renault v roce 2003. Odešel závodit do americké ChampCar série, kde až čtyři tituly v řadě přesvědčily Gerharda Bergera, aby mu v Toro Rosso nabídl místo. Zcela jistě nejvíce očekávaný debut. Sebastian Vettel: Šampion formule BMW z roku 2004, závodil také v sériích formule 3 a Světové série Renault, kde loni jednou vyhrál. Vettel už pro Toro Rosso jezdil loni od Velké ceny USA, letos se jedná o jeho první celou sezonu. Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama