Motory na dva závody Podobně jako v roce 2007 budou muset pohonné jednotky vydržet po dobu dvou závodních víkendů. Z této povinnosti jsou vyjmuty páteční tréninky. Případná porucha agregátu je postihována odsunem 10 míst na startovním roštu v případě, že k ní došlo před kvalifikací. Porucha v průběhu kvalifikace znamená odsun na konec startovního roštu. V roce 2008 je ale možné během sezony uskutečnit jednu beztrestnou výměnu motoru (hned tu první).
Zákaz řízení trakce (TC) Světová rada motoristického sportu FIA a týmy formule 1 odsouhlasily zákaz systémů řízení trakce. Tyto systémy byly používány od roku 2001. V souvislosti s tím jsou zakázány jakékoli systémy brzdění motorem, což znamená, že jezdec bude vystaven náročnější výzvě nejen při průjezdu zatáčkou a výjezdu z ní, ale také při vjezdu do ní.
Standardní elektronická řídící jednotka (SECU) Také kvůli dostatečnému zabezpečení proti možným obcházením zákazu řízení trakce vyhlásila FIA tendr na jednotnou elektronickou řídící jednotku (ECU). Vítězem soutěže a zároveň dodavatelem tohoto zařízení všem týmům se staly společnosti McLaren Electronic Systems a Microsoft.
Převodovky na čtyři závody Nutná životnost převodových skříní byla prodloužena na čtyři závody. Podobně jako u motorů je možné pro oba páteční tréninky použít jiných převodovek.
Palivo s příměsí biosložek Nově budou muset výrobci paliv podle technických řádů dodávat benzin s příměsí 5.75% biologického paliva.
Zvýšená ochrana hlavy jezdce Z důvodu zvyšování bezpečnosti byly po stranách hlavy jezdců zvětšeny lemy, které mají za úkol snížit případný tlak při bočním nárazu, o 20 milimetrů v důsledku havárie mezi Alexem Wurzem a Davidem Coulthardem při loňské Velké ceně Austrálie.
Kvalifikační formát Formát třech částí zůstává platný. V Q1 a Q2 bude opět eliminováno po šesti nejpomalejších jezdcích. Mění se ovšem jejich délka a pravidlo s dotankováním po třetí části. První část (Q1) potrvá 20 minut, délka prostřední části (Q2) byla ponechána na 15 minut a závěrečná část (Q3) je nově zkrácena na 10 minut. Pilot nebude moci po kvalifikaci dotankovávat projeté palivo. Znamená to, že odstartuje s tím, co mu v nádrži na konci Q3 zbude.
Časový plán kvalifikace 14:00 - 14:20 První část kvalifikace (Q1) 14:27 - 14:42 Druhá část kvalifikace (Q2) 14:50 - 15:00 Třetí část kvalifikace (Q3)
Výjimky z časového plánu První a druhý trénink se v Monaku pojede již ve čtvrtek. Závod bude odstartován jinak v Bahrajnu (14:30), Malajsii (15:00), Velké Británii (13:00), Kanadě (13:00), Turecku (15:00) a Singapuru (20:00).
Zdroj: Formule.cz
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.