Charouzova Lola - Aston porazila diesel a startuje čtvrtá |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Vynikající kvalifikační premiéru má za sebou stáj Charouz Racing System. Do zítřejšího závodu 1000 km Barcelony vyrazí ze druhé řady, když německý pilot českého týmu Stefan Mücke dnes vybojoval čtvrtý nejrychlejší čas. Berlíňan se ve zcela novém sportovním prototypu LMP1 s motorem Aston Martin bude střídat s Janem Charouzem. Posádka byla zároveň nejlepší mezi vozy s benziovými motory a navíc porazila i jeden z továrních vozů Audi s naftovým agregátem. Zastřešený speciál připravovaný renomovanou společností Aston Martin Racing se po pátečním zkoušení celé řady nastavení v sobotu rozjel ve velkém stylu. Dopoledne v posledním tréninku zajel 2. čas a stejná pozice patřila týmu v součtu všech jízd. V odpolední kvalifikaci, souboji s časem na pouhých dvacet minut, zabojoval Stefan Mücke velkým způsobem a vybojoval pozici ve druhé řadě pro zítřejších 1000 km Barcelony. Pilot přitom nemohl zakončit své první rychlé kolo, neboť maršálové vyvěsili červené vlajky. Mimochodem jeho čas z tréninku by v kvalifikaci týmu vynesl třetí příčku. Mücke a Charouz nejsou jedinými továrními jezdci Aston Martin Racing, kteří se po dnešní kvalifikaci radují. Stejně nadšený je i Tomáš Enge, protože Aston Martin DBR9 týmu Modena, o který se dělí s kolegou Antonio Garciou, vyrazí jako vedoucí vůz třídy LMGT1. Díky bezvadnému kvalifikačnímu výkonu španělského jezdce. Jan Charouz: „Mám radost jako všichni v týmu a Stefanovi blahopřeji k parádní kvalifikaci. Podobně jako v pátek i dnes vše fungovalo výtečně, nesmírně se těším na závod. Rozjíždět by jej měl Stefan. Musím se přiznat, že mě naše rychlost překvapila. Nevěřil jsem, že bude tak blízko výkonnější dieselům. Pokud se nám podaří další vývoj vozu, který je stále ještě velmi mladý, mohli bychom mít i na peugeoty, které jsou zatím nejrychlejší. Alespoň v kvalifikaci.“ Stefan Mücke: „Neměli jsme v kvalifikaci právě moc štěstí. Během mého prvního měřeného kola s novými pneumatikami maršálové vyvěsili červené vlajky. Jízdy tak byly zastaveny. Při opakovém pokusu o nejlepší kolo jsem si nechal stejné gumy a při jízdě jsem pak poznal, že jejich vrchol kvality už je pryč. Ale jsem moc rád za pozici, která se mi podařila získat. Při premiéře auta být mezi továrními naftovými Audi a ještě k tomu ve druhé řadě? To přece není tak zlé.“ Antonín Charouz, šéf stáje: „Jsem nadšený. Doufal jsem, že bychom měli být mezi nejrychlejšími stájemi s benzinovými agregáty, ale nám se podařilo ještě víc – překonali jsme jedno z továrních Audi. Samozřejmě, je to kvalifikace a zítřejší závod bude velmi dlouhý, ale už dnes jsme ukázali, že naše rychlost je opravdu vysoká. A to nejen v kvalifikaci, ale i v ranním posledním tréninku.“ Výsledky, kvalifikace 1000 km Barcelony v televizi Zdroj: Tisková zpráva Charouz Racing Komentáře ke článku
|
Reklama