clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Rozhovor s řidičem safety caru

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 9.4.2008, 19:35

počet komentářů: 0


Řidičem safety caru během velkých cen formule 1 je  Bernd Maylander, bývalý pilot DTM. Safety car formule 1 řídí od roku 2000 s výjimkou Velké ceny Kanady 2001, kde byl zraněn a nahrazen Marcelem Fässlerem.

Při Velké ceně Austrálie 2006 odjel Bernd Maylander v čele startovního pole více kol, než kdokoli jiný, s výjimkou vítěze závodu Fernanda Alonsa.

Otázka: Řekněte nám o safety caru?
Bernd Maylander: Loni to byl Mercedes-Benz CLK 63 AMG s motorem o výkonu 507 koní, letos máme úplně nové auto. [Psali jsme zde.]

Otázka: Kdy vás zavolají, abyste vyjel na dráhu během závodu?
Bernd Maylander: Podle pravidel FIA vyjede safety car na dráhu v případě, kdy "závodníci nebo jiní účastníci jsou v nebezpečí, ale současně není nutné zastavit závod". Například při nehodě nebo hustém dešti.

Otázka: Jaká je role safety caru?
Bernd Maylander:  Vede celé startovní pole až do doby, než nebezpečí pomine. Všichni závodníci se musí zařadit za safety carem. Ti závodníci, co jsou o kolo zpět, se mohou zařadit na konec startovního pole.

Otázka: Kdo rozhoduje o tom, zda byste měl vyjet na dráhu?
Bernd Maylander: Ředitel závodu Charlie Whiting, delegát FIA. Ten také rozhoduje o tom, kdy fáze safety caru končí.

Otázka: Jak jsou o výjezdu safety caru na trať informováni závodníci?
Bernd Maylander: Informaci poskytnou traťoví maršálové, kteří mávají žlutými vlajkami a ukazují ceduli s písmeny SC (Safety Car).

Otázka: Jak dlouho zůstáváte na dráze?
Bernd Maylander: Tak dlouho, dokud nebezpečí nepomine. Kola za safety carem se počítají do závodu. Může se také stát, že závod je dojetý do cíle za safety carem.

Otázka: Jaký má výjezd safety caru vliv na strategii týmů?
Bernd Maylander: Zpravidla týmy využíjí výjezdu safety caru k zastávce v boxech. Časová ztráta je v tomto případě menší. Pokud tým povolá závodníka v pravý čas, může získat významnou výhodu. A jelikož se celé startovní pole sjede dohromady, je to také zajímavé pro diváka.

Otázka: Jak dlouho se safety car využívá?
Bernd Maylander: Od Velké ceny Kanady 1973. Ale jasná pravidla FIA zavedla až v roce 1992.

Zdroj: formula1.com

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Jedním z komisařů GP Maďarska Čech Radovan Novák - 1.8.2008
Kontrola FIA: Hamiltonův motor je v pořádku - 31.7.2008
FIA začala namátkově kontrolovat motory týmů - 24.7.2008
Týmy se sejdou v Maranellu - 20.7.2008
Formule 1 a životní prostředí - 5.7.2008

Reklama