Nové týmy formule 1 by mohly vzejít z nových trhů |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Šéfové velkých týmů Honda a Toyota vidí potenciál v ekonomicky expandujících oblastech - právě tam by se automobilky mohly rozhodnout vstoupit do formule 1 a navýšit tak počet týmů, který před Velkou cenou Turecka s odchodem Super Aguri klesl na deset. Přiznali však, že je velmi nepravděpodobné spatřit ve fomuli 1 nezávislé týmy, jako je například Williams. "India roste, Čína roste, Rusko roste také, tady je potenciál, že další týmy vstoupí do formule 1," řekl John Howett, šéf Toyoty, týmu s možná největším rozpočtem. "Je to technicky náročné a otázkou je, co od toho potenciální týmy čekají, co tím získají." Konkrétně ale Howett jmenovat nechtěl. "Mohou to být silné společnosti s velkým zázemím, nebo rozvíjející se automobilky." Ross Brawn, bývalý technický šéf Ferrari a dnes šéf Hondy, souhlasí: "Je asi těžké představit si nový nezávislý tým ve formuli 1, ale pro automobilky je to možné. Není důvod, aby tomu tak nebylo, zejména v ekonomicky rozvíjejících se oblastech. A tyto oblasti nyní začínají formuli 1 přijímat." Frank Williams, který letos využívá motory Toyota, souhlasí s tím, že pro nezávislé týmy je finanční situace extrémně těžká. "Pokud čtete Wall Street Journal a Financial Times, pro nezávislé týmy je extrémně těžké získat finance. To byl nejspíš problém Super Aguri. Nedokázalo získat peníze," řekl Williams. "Máme japonského závodníka, navzdory tomu jsme nedokázali v Japonsku získat pro něj ani halíř. A to je podstatně levnější než postavit tým," uzavřel Frank Williams. S Brawnem a Howettem se ale rozešel šéf Mercedes Motorsport Norbert Haug: "V současné době je velmi těžké dostat se do formule 1," řekl. "Není to nemožné a šance tu je, ale z mého pohledu je to nepravděpodobné." Zdroj: Tomáš Richtr, Istanbul Komentáře ke článku
|
Reklama