24 hodin Le Mans jak viděno našimi jezdci |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Zdenda Balcar počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Report po 3 hodinách Mücke zůstal za volantem a pokračoval v souboji na čele benzínových vozů. Po zhruba 90 minutách zajel podruhé do boxů, celkově byl osmý a druhý nejlepší benzínový vůz. „Vůz se na počátku choval dobře, ale pak se objevily problémy při řazení nahoru i dolů. Během první zastávky jsme problém odstranili, ačkoliv šlo o rychlou opravu, ztratili jsme nějaký čas a pozice. Záď vozu byla trochu nervózní, ale vůz byl rychlý. Dokázali jsme snížit ztrátu na naše soupeře a vypadalo to dobře,“ řekl Stefan po vystoupení z vozu. Při druhé zastávce do vozu usednul Jan Charouz a následně pokračoval v boji o pozici nejlepšího vozu poháněného benzínovým motorem. Bohužel krátce před druhou hodinou závodu ztratil při souboji s jiným vozem kontrolu a v zatáčce Dunlop narazil do bariér. S poškozeným vozem dokázal nakonec dojet do boxů, kde tým provedl značně rozsáhlou opravu s cílem dále pokračovat v závodu. Poškození se naštěstí týkalo hlavně kapotáže a vůz nyní dále pokračuje. Za volant usedl Tomáš Enge a krouží na trati, ačkoliv při opravě klesnul až na 48. místo.
Report po 6 hodinách Tým dokázal vůz relativně rychle opravit, potřeboval necelou půlhodinu. Poškození vypadalo na první pohled hůře, než jaká byla skutečnost, bylo zapotřebí vyměnit kapotáž. Enge se na trať vrátil na 48 místě a začal stíhací jízdu. „Vůz se choval dobře. Vlastně to bylo poprvé, kdy jsem tady s tímto vozem odjel dlouhý stint. Cítil jsem se pořád jistěji a bavil jsem se. Jsem daleko od našich soupeřů, ale závod je hodně dlouhý a může se stát ještě hodně věcí,“ řekl Enge. Vůz předal Stefanu Mückemu a mladý Berlíňan pokračoval v nastoleném trendu. Odjel tři stinty v řadě a při nájezdu do boxů k předání vozu Janu Charouzovi byl 28. V tu chvíli uběhlo takřka přesně 6 hodin závodu.
Report po 9 hodinách Jan Charouz ukázal, že na něm dnešní nelehká úvodní jízda nezanechala žádné následky a odjel vyrovnané stinty. Mladý Čech často zajížděl nejrychlejší časy mezi benzínovými vozy a pokračoval ve šlépějích týmových kolegů Tomáše Engeho a Stefana Mückeho, dále postupoval vzhůru ve výsledkové listině. Ve chvíli, když už trať pokryla tma, předal vůz Tomáš Engemu na 23. místě. „Teď to bylo mnohem lepší. Upřímně řečeno, netušil jsem, jaké časy jezdili soupeři, ale vím, že jsem se stabilně držel těsně nad hranicí 3:30. Tma nedělala problémy s ohledem na provoz, jediné potíže mělo na svědomí špinavé čelní sklo, skoro přes něj nebylo vidět,“ řekl Honza. Tomáš Enge řídil nejméně do půlnoci a už nyní se propracoval do druhé desítky - už je 16. Report po 9 hodinách Volant od něj přebral Stefan Mücke a razantní jízdou se zasloužil o další vylepšení vozu se startovním číslem 10. „Je jasné, že teď už se nebudeme posouvat nahoru tak rychle jako na začátku, ale důležité je vytrvat v tlaku. Do konce je pořád hodně daleko, teprve se blíží polovina závodu. Klíčem je spolehlivost,“ řekl Mücke, od kterého převzal vůz Jan Charouz. Nejmladší jezdec týmu v současné době drží 13. místo absolutního pořadí, které snad týmu nepřinese žádnou smůlu. Ve třídě LMP1 je modrobílý vůz na 11. místě, na nejbližšího soupeře ztrácí šest kol. Report po 12 hodinách Volant od něj přebral Stefan Mücke a razantní jízdou se zasloužil o další vylepšení vozu se startovním číslem 10. „Je jasné, že teď už se nebudeme posouvat nahoru tak rychle jako na začátku, ale důležité je vytrvat v tlaku. Do konce je pořád hodně daleko, teprve se blíží polovina závodu. Klíčem je spolehlivost,“ řekl Mücke, od kterého převzal vůz Jan Charouz. Nejmladší jezdec týmu v současné době drží 13. místo absolutního pořadí, které snad týmu nepřinese žádnou smůlu. Ve třídě LMP1 je modrobílý vůz na 11. místě, na nejbližšího soupeře ztrácí šest kol. Report po 15 hodinách Jan si místo za volantem vyměnil s Tomášem Engem. Zkušený Čech pak usilovně pracoval na dalším snížení odstupu na soupeře vpředu. Tým je v současné době 12. absolutně, 11. ve třídě GT1, a na nejbližšího soupeře ztrácí čtyři kola. Report po 18 hodinách „Je to docela zábavné, protože v autě jsem za volantem neměl nejlepší pocit, abych pak zjistil, že ve srovnání se soupeři to bylo velmi dobré. Dokázali jsme všechny tři stinty odjet na jedné sadě mokrých pneumatik, což ukazuje výdrž Michelin,“ řekl Enge. Záběry kamer naznačovaly, že viditelnost byla v kombinaci tmy a vody velmi špatná, ale český jezdec si nestěžoval. „Je jasné, že za sucha je to lepší, ale pro mě to bylo v pohodě i na vodě. Občas je nějaký větší sprej vody, ale dá se s tím vyrovnat. Největší problém s viditelností jsem měl při mé předchozí jízdě na suchu. Z některých vozů vytekl na trať olej, který se pak dostal na čelní sklo. Tam pak funguje jako lepidlo a chytá se na něj prach zvířený jedoucími vozy. To byl problém, stěží jsem něco viděl,“ vysvětlil Enge. Stefan Mücke převzal vůz po Tomášovi a dokázal se dostat do první desítky třídy LMP1 a na celkové 11. místo. Nezastavily ho ani drobné problémy s elektronikou, které vedly k trochu delší zastávkám, při kterých se je tým snažil vyřešit. V nejbližší době předá vůz Janu Charouzovi. Report po 21 hodináchJiž jen tři hodiny chybí do konce 76. ročníku 24 hodin Le Mans, ve kterém prototyp s motorem Aston Martin jede už v první desítce absolutního pořadí. Stefan Mücke odjel ráno tři dlouhé stinty na mokré trati a jednoduše pokračoval v trendu nasazeném týmovými kolegy Tomášem Engem a Janem Charouzem. Snížil odstup na soupeře s benzínovými motory, ačkoliv v jednom stintu musel jet bez kontroly prokluzu. „Celé to bylo hodně ošidné. Jedeme na veřejných cestách a ty jsou dost kluzké. Normálně není problém jet bez kontroly prokluzu, ale bílé znaky na cestě hodně kloužou a bylo to hodně na hraně. Tým problém odstranil při zastávce. Nyní jsme v první desítce a snad se nám ještě podaří malinko posunout vpřed,“ řekl Stefan. Dalším na řadě byl Jan Charouz a stejně jako Mücke s Engem i on patřil mezi nejrychlejší jezdce na trati mezi vozy poháněné benzínovým motorem. Jeho celkový čas za volantem byl trochu kratší, než se plánovalo, protože při druhém stintu se separoval běhoun jedné z pneumatik. „Musel jsem být hodně opatrný, protože podmínky na trati se každým kolem měnily podle toho, jak se měnila síla deště. Náš vůz jel velmi dobře, jediný problém nastal, když se separoval běhoun pneumatiky. Naštěstí vnitřek pneu vydržel, takže to nestálo tolik času,“ řekl Jan. Tomáš Enge si odvážně vybral přechodné pneumatiky, když trať začala osychat a tento krok se vyplatil. Díky ostré jízdě se ještě před předávkou Stefanu Mückemu dostal do první desítky absolutního pořadí. Vůz týmu Charouz Racing System je devátý ve třídě LMP1 a zároveň je třetím nejlepším benzínovým vozem. Zdroj: BPA Komentáře ke článku
|
Reklama