Obrazem ze závodů Světové série Renault |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Martin Ševčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Lístky byly zdarma po registraci na internetu. Počasí se vydařilo, akce je navíc koncipovaná jako zábava pro celou rodinu. A tak není divu, že bylo na Hungaroringu lidnato. Červený býk je přítomný takřka ve všech formulových sériích. Vzpoura strojů. Zatímco oba nové renaulty se máčely v GP Británie, jejich předchůdce R27 si dopřával v maďarském horku "koblihy". Došlo i na dechovku. Hlavním tahákem víkendu je kategorie formulových vozů s motorem o obsahu 3,5 litru, kterému chutná i bio-ethanol. Kdo má strach o své prsty, použije umělou ruku. 3, 2, 1... start. Na roštu. Na louce. R27 byl inspirací pro novou genaraci vozů série 3,5. Ta nahradila monoposty používané v sezónách 2005 až 2007. Protáhnout "efjedničku" dostal za úkol Jonathan Cochet, kovaný především vytrvalostními závody série Le Mans. Zastávka v boxech na reliéfu v místním parku... ...a v podání mechaniků Red Devil Team Comtec. Konfrontace. Autoportrét. Auto-portrét. Kovalainen si v Renaultu zapomněl HANS. Pro osvěžení bot tryskala v ůzké uličce za svodidly mezi první a druhou zatáčkou "voda". Tým Draco Racing se na svém kamionu chlubí známými jmény ze své historie. Tomáše Kostku byste zde však hledali marně. Na jedné straně zdi 60 km/h, na té druhé čtyřnásobek. I pneumatiky se derou za světlem. Cesta z města. Tady je Krakonošovo. Klikatá trať nedaleko vesnice Mogyoród dokáže být zrádná. Porada. Jely se i dva závody dvoulitrových formulí. V početném poli startoval i náš Adam Kout, bodově však vyšel naprázdno. Pozn. red.: Tohle není Adam Kout. Na Hungaroringu bylo o víkendu opravdu pekelné vedro... ...a tak bylo potřeba hasit především žízeň. Ačkoliv bylo krásně, silný vítr neustále vířil prach a písek. A čepice. Jedna z nich skončila i na trati. Mégane Trophy připomíná jakési "dětské DTM". Tyhle přijdou nejspíš ještě zapojit. Slečna u tyče. "Moje!" Ve velkém vedru si jezdci musí hlídat příjem tekutin. Výstavce bust mistrů světa formule 1 "předsedá" hlava Bernieho Ecclestonea. Během jízd veteránů došlo i na Prostův Renault RE40, s nímž málem získal svůj první titul v F1. Chybět nemohl ani Sennův Lotus-Renault 98T, se kterým se v roce 1986 legendární Brazilec osmkrát kvalifikoval na prvním místě. A teď kudy? Stále populárnější asfaltové uníkové zóny evokují zámořské závody na letištích. Během druhého závodu F3,5 je povinná zastávka v boxech a přezutí dvou kol za asistence šesti mechaniků. Pokud jste plyšový medvěd a jedete do Maďarska, je lepší si dávat pozor. Nejeden tatínek se zapotil při vysvětlování kvalifikačního formátu a metody určování pořadí na startovním roštu F3,5 svému synovi. Pochod pěšky do garáže není nikdy veselou událostí. Skrytá elegance. Vozy FR3,5 ztrácely v porovnání s F1 na klikaté trati zhruba 10 sekund na kolo. Oproti monopostům F1 však vezou méně koní (o 200) a více kilo (o 105). 24: počet ventilů v tříapůllitrovém motoru vozů Mégane Trophy. Tento šestiválec má základ v agregátu sériových vozů Renault Espace a Vel Satis. Tichý suverén Giedo van der Garde. Vítěz sobotního závodu vede s přehledem průběžné hodnocení šampionátu. Nádrž monospotů FR3,5 spolkne 110 litrů. Tankování tak není při závodech na 44 minut + 1 kolo nutností. Schovaná: večer chutná, ráno pomáhá. V Maďarsku druhá nejdůležitější stavba po Hungaroringu - Parlament. Hungaroringu se někdy také přezdívá "Monako bez jacht". Není to však pro jeho exkluzivitu. Ve dvou se to lépe táhne. O víkendu se jedou dva závody FR3,5 a tak neplatí, že zvítězit může jen jeden. Sobota patřila van der Gardemu, neděle Rossimu. Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama