Páteční ultimátum ohledně kontroly trakce |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Šéf Minardi Paul Stoddart dal týmům formule 1, resp. jejich dodavatelům motorů, čas do pátku tohoto týdne, aby zabránili "krizi ohledně kontroly trakce." S launch control, která zajišťuje ideální starty do závodu, a plně automatickými převodovkami měla být zakázána i kontrola trakce, ale FIA se s týmy v dubnu loňského roku dohodla, že zruší jen první dvě elektronické pomůcky. Nicméně kontrola trakce je povolena na dobu neurčitou s tím, že velké automobilky budou menším týmům dodávat motory za cenu kolem 10 mil. $ za rok. Ochotu k tomu zatím vyjádřil pouze Mercedes, ostatní (Ferrari, Toyota, BMW, Renault a Ford) nejsou připraveni. Stoddart proto hodlá upustit od své podpory kontroly trakce, což znamená (vzhledem k tomu, že by neměla podporu všech týmů), že by byla zakázána. "Toto bylo dohodnuto v rámci jakési výměny. Očekávali byste, že největší světové automobilky dokážou dostát dohodám. Ztráta paměti není dobrý obchod," řekl Paul Stoddart. Ultimátum dané Stoddartem však asi nechá automobilky v klidu. Dohoda totiž neurčuje přesnou cenu motorů a nestanovuje termín, do kterého ji mají dodavatelé motorů splnit. Zdroj: F1 Live + vlastní Komentáře ke článku
|
Reklama