Česká Lola Aston Martin v dnešní kvalifikaci na poslední závod sezóny Le Mans Series na 1000 kilometrů v Silverstone opět vybojovala pomyslnou pole-position mezi benzinovými prototypy LMP1, dieselové speciály jsou totiž stále jako z jiné planety.
Nejvýhodnější startovní pozici celého pole získal Stephane Sarrazin se svým vozem Peugeot 908 HDi FAP, když porazil svého kolegu Nicolase Minassiana. Ten neměl zrovna dobrou kvalifikaci, v průběhu havaroval s vozem Speedy Lola kategorie LMP2 v zatáčce Vale.
Skvěle zajel Allan McNish s prvním vozem Audi R10 TDI, když skončil pouze šest desetin za oběma peugeoty, což je mnohem blíže, než dosud německé speciály v letošním roce byly. Dlouhou dobu McNish dokonce vedl, ale francouzským vozů se nakonec rovnat nemohl.
Čtvrté místo zajel Alexandre Premat, který spolu s kolegou v posádce Mike Rockenfellerem ztrácí na Minassiana s Geném dva body v celkovém pořadí. Za sucha ale zdá se Audi nemůže Peugeotu konkurovat, změnit by to mohl déšť.
Páté místo pak obsadila Lola Aston Martin týmu Charouz Racing System díky umění Stefana Mückeho a jak už jsme zmínili, stala se nejlepším benzinovým speciálem LMP1. Šestou pozici obsadil Nicolas Lapierre s vozem Courage Oreca, za ním pak skončil Adrian Valles (ten tak vynechal poslední závody GP2 v Monze), čímž dokázal zlepšující se formu Epsilon Euskadi.
Jos Verstappen vynahradil svému týmu Van Merksteijn včerejší havárii a získal s vozem Porsche RS Spyder pole-position v kateogrii LMP2. Holanďan se na Silverstone vrátil po dlouhé pauze, naposledy zde jel v roce 2003 Velkou cenu Velké Británie formule 1 v barvách Minardi. Svým časem 1:34.212 víc než o sekundu překonal Michaela Vergerse z týmu Barazi.
Navzdory zmíněné kolizi s Peugeotem Nicolase Minassiana třetí místo v kategorii vybojoval Xavier Pompidou z týmu Speedy.
Peter Kox dovezl týmu Spartak Lamborghini první pole-position v kategorii GT1, když o půl sekundy porazil našeho Tomáše Engeho s vozem Aston Martin DBR9 týmu Modena. Třetí nejrychlejší pak byl Guillaume Moreau s corvettou týmu Luca Alphanda, poslední čtvrté místo v kategorii tak zbylo na Strakka Aston Martin Team s Darrenem Turnerem za volantem.
Nejvýhodnější startovní pozici ve třídě GT2 získal Rob Bell s vozem Ferrari F430 týmu Virgo Motorsport. Druhé místo obsadil Richard Lietz se svým Porsche 997 GT3 RSR týmu IMSA Performance, třetí pak skončil Dirk Werner se stejným vozem týmu Farnbacher Racing.
LMP1:
p.
Posádka
Vůz
Čas
1.
Lamy/Sarrazin
Peugeot 908 HDi-FAP
1:30.359
2.
Gene/Minassian
Peugeot 908 HDi-FAP
+ 0.011
3.
Capello/McNish
Audi R10 TDI
+ 0.661
4.
Premat/Rockenfeller
Audi R10 TDI
+ 1.763
5.
Mucke/Charouz
Lola Aston Martin
+ 2.870
6.
Panis/Lapierre
Courage-Oreca Judd
+ 2.965
7.
Nakano/Valles
Epsilon Euskadi Judd
+ 3.814
8.
Dumas/Bouillon
Pescarolo Judd
+ 4.519
9.
Simpson/Lewis
Creation Aim
+ 4.744
10.
Ortelli/Ayari
Courage-Oreca Judd
+ 4.907
11.
Campbell-Walter/Hall
Creation Aim
+ 5.673
12.
Primat/Tinseau
Pescarolo Judd
+ 6.463
13.
Barbosa/Ickx/Hollings
Pescarolo Judd
+ 7.084
14.
Nicolet/Hein
Pescarolo Judd
+ 9.580
LMP2:
p.
Posádka
Vůz
Čas
1.
Van Merksteijn/Verstappen
Porsche RS Spyder
1:34.212
2.
Barazi/Vergers/Rees
Zytek 07S
+ 1.166
3.
Belicchi/Pompidou/Zacchia
Lola Judd
+ 1.695
4.
Amaral/Pla
Lola AER
+ 1.786
5.
Elgaard/Nielsen
Porsche RS Spyder
+ 2.070
6.
Lienhard/Theys/Lammers
Porsche RS Spyder
+ 2.126
7.
Manning/Foster
WF01 Zytek
+ 2.556
8.
Hughes/Kane
WF01 Zytek
+ 2.708
9.
Ojjeh/Gosselin/Sharpe
Zytek 07S
+ 3.065
10.
Erdos/Newton
Lola MG
+ 3.541
11.
Ragues/Lahaye
Pescarolo Judd
+ 4.070
12.
De Pourtales/Noda
Lola Mazda
+ 4.275
13.
Salini/Salini/Gommendy
WR Zytek
+ 6.525
14.
Rostan/Petersen/Lueders
Radical AER
+ 6.861
LMGT1:
p.
Posádka
Vůz
Čas
1.
Rusinov/Kox
Lamborghini Murcielago
1:45.327
2.
Garcia/Enge
Aston Martin DBR9
+ 0.572
3.
Goueslard/Moreau
Corvette C6.R
+ 0.660
4.
Hardman/Leventis/Turner
Aston Martin DBR9
+ 0.714
LMGT2:
p.
Posádka
Vůz
Čas
1.
Bell/Melo
Ferrari F430 GT
1:48.960
2.
Narac/Lietz
Porsche 997 GT3 RSR
+ 0.892
3.
Nielsen/Werner
Porsche 997 GT3 RSR
+ 1.533
4.
Lieb/Davison
Porsche 997 GT3 RSR
+ 1.877
5.
Aucott/Daoudi
Ferrari F430 GT
+ 2.643
6.
Coronel/Kelleners/Vasiliev
Spyker C8 Laviolette
+ 2.726
7.
Daniels/Bamford/Griffin
Porsche 997 GT3 RSR
+ 3.404
8.
Balandras/Lecourt
Porsche 997 GT3 RSR
+ 3.476
9.
Ehret/Kaffer/Beltoise
Ferrari F430 GT
+ 4.134
10.
Chiesa/Leuenberger
Spyker C8 Laviolette
+ 4.182
11.
Ried/Felbermayr/Felbermayr
Porsche 997 GT3 RSR
+ 4.602
12.
Kutemann/Basso/Gilbert
Ferrari F430 GT
+ 4.971
13.
Van Der Merwe/Sugden/Outzen
Aston Martin Vantage
+ 7.590
Zdroj: autosport.com, Foto:
BPA
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.