Mosley trvá na návrhu jednotných motorů |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Max Mosley stále trvá na svém návrhu zavést do formule 1 jednotné motory a tvrdí, že tento krok posune formuli 1 dál. Týmy by se totiž podle něj měly snažit překonat své soupeře v jiných oblastech, například ve využití systému rekuperace energie, jako je KERS. Ideál prezidenta FIA se setkal u samotných týmů s negativními reakcemi, ty tvrdí, že tento krok automobilky spíše odradí od formule 1 do jiných oblastí motorsportu. Mosley, který chce formuli 1 výrazně zlevnit, ale trvá na svém názoru a říká, že by měla formule 1 udávat směr vývoji, který má smysl pro praktické využití v automobilovém průmyslu. "KERS bude v budoucnu pro běžné silniční automobily nepostradatelný, bez ohledu na hlavní prostředky jejich pohonu. FIA proto chce, aby KERS dělal rozdíly ve formuli 1 a v roce 2011 ještě navýší jeho důležitost. To dá formuli 1 daleko větší význam a důvěru než nesmírně drahé závodní motory, nebo extrémně lehké a sofistikované převodovky, které jsou pro moderní silniční dopravu téměř zcela zbytečné." Mosley říká, že bude nadále usilovat o prosazení jednotných motorů na setkání FOTA v Ženevě a je přesvědčen, že nové regule donutí týmy utrácet své peníze v oblastech, ze kterých budou těžit všechna odvětví motorismu. "Standardizovat novou technologii, která je přímo důležitá pro největší problém, kterému čelí silniční doprava - efektivita energie - a přitom povolit vývoj ve zcela irelevantních oblastech, jako je aerodynamika formule 1, není racionální. Technologie jako KERS, stejně tak jako rekuperace výfukové energie a tepla, by měla v budoucnu odlišovat výkony ve formuli 1, ne staré, nebo nepotřebné technologie jako ultravysokorychlostní motory nebo specifická aerodynamika." Zdroj: autosport.com, Foto: Zdenda Balcar Komentáře ke článku
|
Reklama