FOTA v Ženevě diskutuje o budoucnosti formule 1 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Petr Kříž počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Týmy formule 1 se sešly v rámci FOTA (Formula One Teams Association) v Ženevě, aby se pobavily nad tématy týkajícími se sportu do roku 2010 a také do let následujích. Schůzka má mimořádný význam na budoucí podobu formule 1. Na pořadu dne je několik důležitých oblastí, z nichž tou nejpodstatnější je snaha Mezinárodní automobilové federace (FIA) snížit náklady. FIA již navrhla několik možností, které by formuli 1 zcela určitě změnily např. standardní zákaznické motory. Dalším krokem vstříc snížení nákladů je v případě souhlasu týmů zkrácení vzdálenosti pro testování ze stávajících 30 000 km na 15 000 km. Diskuze se povede nad případnou změnou kvalifikačního formátu a dokonce také nad rozstřelem během pátku závodního víkendu v zájmu zvýšení atraktivity pro diváky. Týmy zřejmě prodiskutují i návrh Bernieho Ecclestona, podle kterého by současný bodový systém, jako ohodnocení jezdců, nahradily medaile. Pokud FOTA nedospěje ke kompromisním závěrům, Světová rada motoristického sportu FIA, která zasedne příští týden v Monaku, posvětí návrhy Maxe Mosleyho, prezidenta FIA. "Cílem schůzky je definovat společný návrh budoucnosti sportu v krátkém a střednědobém horizontu," řekl Luca Colajanni. "Mnohé již bylo charakterizováno pro rok 2009, ale ještě více nás toho čeká pro léta 2010 a 2011 s ohledem na snižování nákladů a snahou zlepšit podívanou, což jsou nyní hlavní principy." Zdroj: Pitpass, Foto: Zdenda Balcar Komentáře ke článku
|
Reklama