FIA navrhla jednotné motory Cosworth |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Zdenda Balcar počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley okamžitě reagoval na zprávu o odchodu Hondy z formule 1 a představil své řešení jednotných motorů, jež by mělo přinést kýžené snížení finančních nákladů. FIA aktuálně vede exkluzivní rozhovory s firmou Cosworth, která by měla od roku 2010 dodávat kromě motorů i převodovky. Cena takovéhoto paketu by se pak pohybovala pod částkou 7 miliónů eur za rok v případě, že by o dodávky projevily zájem nejméně 4 týmy. Prvotní jednorázový poplatek by byl necelé 2 miliony eur. Odebírat jednotný motor týmy povinně nemusejí, ale nebude jim umožněno vyrobit výkonnější pohonný agregát, než bude Cosworth. "Uzavřeli jsme výběrové řízení a momentálně vedeme exkluzivní rozhovory s Cosworthem a firmou Xtrac and Ricardo Transmissions. Tyto dvě společnosti by se od roku 2010 měly postarat o dodávku kompletního ústrojí," uvedl Mosley v dopise adresovaném týmům F1. "Motor bude koncipován tak, aby vyhovoval současným pravidlům F1. Převodovka se bude nově vyvíjet za spolupráce FIA a dvou společností, které ji již nyní dodávají většině týmů na startovním roštu," pokračoval Mosley. "Každý tým, který se rozhodne využít naší nabídky, zaplatí předem 1,97 miliónů euro a potom každý další rok 6,42 miliónů během tříletého trvání kontraktu. Cena je vypočítána pro případ, že se k odběru přihlásí čtyři týmy a zahrnuje technickou podporu pro všechny závody, oficiální testy a 30.000 km dalších testů." "V případě zapojení dalších týmů se roční poplatek sníží. Pokud by jednotné motory odebíralo osm týmů, šlo by o částku 5,84 miliónů eur. A pokud by se snížilo množství testů z 30.000 na 15.000 (jak navrhuje FOTA), tak by vše bylo ještě lacinější." "Motory ani převodovky nebudou označené názvem výrobce," dodává Mosley a zdůrazňuje tak možné marketingové využití pohonných jednotek pro případné sponzory týmů. Zdroj: Autosport, Foto: FIA Komentáře ke článku
|
Reklama