clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

FOTA dnes veřejnosti představila vizi budoucnosti formule 1

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 5.3.2009, 17:50

počet komentářů: 0


Asociace týmů formule 1 (FOTA) dnes prostřednictvím tiskové konference veřejnosti představila svou vizi budoucnosti formule 1. Sešlo se všech deset týmových šéfů.

Představené propozice týkající se let 2009 a 2010 jsou výsledkem průzkumu veřejného mínění ze sedmnácti zemí světa a jejich cílem je stabilita, udržitelnost, podstata a podívaná ve formuli 1.

Změny by se daly rozřadit do tří skupin: technické, sportovní a komerční. Měly by zachovat unikátní a nezaměnitelné jádro formule 1, zlepšit podívanou, snížit náklady a zvýšit návratnost pro hlavní investory.


Technické změny

2009

- více než stoprocentní nárůst minimální vzdálenosti ujeté s jedním motorem (pravidlo osmi motorů na sezónu)
- omezení v použití aerodynamického tunelu a CFD
- dodávka motorů za 8 milionů eur na tým na sezónu

2010

- dodávka motorů za 5 milionů eur na tým na sezónu
- dodávka převodovek za 1,5 milionu eur na tým na sezónu
- standardizovaný systém KERS (bude vypsán tender, plánovaná cena 1 až 2 miliony eur na tým na sezónu)
- cíl ještě o polovinu omezit náklady na vývoj aerodynamiky
- určený počet šasi, kapotáže a aerodynamických prvků na sezónu
- zákaz používání některých exotických, kovových a kompozitních materiálů
- standardizovaná telemetrie a rádiový systém

Sportovní změny

2009

- omezení testování
- nový bodovací systém (12-9-7-5-4-3-2-1), aby byli lépe ohodnoceni první tři jezdci
- veřejně přístupné informace o množství paliva na startu, specifikaci pneumatik a data o dotankování

2010

- snaha podílet se na návrhu nového kvalifikačního formátu
- zcela nové možnosti získávání bodů (například jeden bod do Poháru konstruktérů za nejrychlejší zastávku v boxech)
- další omezení testování (čtyři čtyřdenní testy s jedním vozem před sezónou plus jeden den pro shakedown s jedním vozem)
- omezení délky velkých cen (250 kilometrů nebo maximální čas hodina a 40 minut)

Komerční změny

2009

- zvýšení přístupu médií k datům
- nalezení nových prostředků, díky kterým by byla formule 1 lépe prezentována (podobně jako je tomu u jiných sportů, například u tenisu či kriketu) a dramatické zlepšení komunikace s veřejností
- nominace mluvčího týmů, který bude k dispozici během televizních přenosů
- snaha poskytnout veřejnosti informace a názory od týmů prostřednictvím stránek FOTA
- povinné autogramiády pro jezdce během závodních víkendů

2010

- snaha poskytnout veřejnosti informace a názory od týmů prostřednictvím televize

Zdroj: autosport.com

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Řidiči vozů BMW dostanou nový systém zpravodajství - 10.11.2021
Rozpadne se FOTA? - 15.2.2014
Rozhodnout o Bahrajnu musí FIA, říkají týmy - 11.4.2012
Red Bull a Ferrari opouštějí Asociaci týmů Formule 1 - 2.12.2011
O FOTA musí rozhodnout týmy, míní Whitmarsh - 19.10.2011

Reklama