Týmy formule 1 používají různá řešení systému sběru uvolněné energie a jejího využití k několikavteřinovému navýšení výkonu motoru, které má přinášet výhodu od 0,2 do 0,6 vteřiny. Mezinárodní automobilová federace v chce v příštích letech povolit navýšení dodatečného výkonu a v budoucnu vybrat jedno řešení KERS.
Týmy mají s KERSem různé zkušenosti. Red Bull například vývoj vlastního systému zastavil a plánuje použít KERS od Renaultu, který mu dodává motory RS27. Bývalý tým Honda také zahájil vývoj vlastního systému, ale s ukončením projektu týmu formule 1 Honda Racing byl vývoj zrušen a nástupnický tým, Brawn GP, využívá motory Mercedes FO 108W. Bude-li spolupráce Brawnu GP a Mercedesu pokračovat, dá se předpokládat, že nově vzniklý britský tým bude využívat řešení McLarenu. BMW-Sauber použije KERS ve voze F1.09 Nicka Heidfelda, ale v případě Roberta Kubici tak neučiní.
p.
Tým
Šasi
Motor
KERS
V závodě…
1.
McLaren
MP4-24
Mercedes
60 kW; 6,7 s
Použije
2.
Ferrari
F60
Ferrari
60 kW
Použije
3.
BMW
F1.09
BMW
60 kW; 6,5 s
Heidfeld
4.
Renault
R29
Renault
Použije
5.
Toyota
TF109
Toyota
Nepoužije
6.
Toro Rosso
STR4
Ferrari
Nepoužije
7.
Red Bull
RB5
Renault
Nepoužije
8.
Williams
FW31
Toyota
60 kW; 6,6 s
Nepoužije
9.
Force India
VJM02
Mercedes
Nepoužije
10.
Brawn
BGP 001
Mercedes
Nepoužije
Zdroj: Týmy formule 1
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.