Ferrari přiznává, že vyjmutí systému KERS nepomohlo |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Ferrari se po řadě technických problémů rozhodlo nenasadit do Velké ceny Číny svůj systém rekuperace kinetické energie (KERS), italský tým si od tohoto kroku sliboval zvýšení spolehlivosti a částečné zlepšení výkonnosti s tím, že bude moci lépe ovlivnit vyvážení vozu. Nyní se ale zdá, že u Ferrari šlápli vedle, kýžený efekt se totiž nedostavil a rudé vozy z Maranella v dnešních trénincích za konkurencí značně zaostávaly. Postavení ve druhé desítce v obou trénincích rozhodně není tím, co by si obhájce Poháru konstruktérů představoval. "Zde také jedeme bez systému KERS a výsledkem je skutečnost, že ztrácíme ještě více, navíc nemáme tolik aerodynamického přítlaku jako ta nejlepší auta." řekl Felipe Massa. "Náš boj o titul je tak ještě více ztížen. Musíme se snažit a tlačit na vývoj vozu jak jen to půjde, ale víme, že bude velice těžké ztrátu dohnat. Jediným receptem na tyto potíže je pracovat." Týmový šéf Stefano Domenicali řekl, že vzhledem k tomu, že byl vůz F60 konstruován pro použití KERSu, vyjmutí problematického systému se ukazuje jako kontraproduktivní. "Jistě, že bez KERSu hodně ztrácíme na výkonnosti a původní indikací je skutečnost, že nevidíme žádné zlepšení ve vyvážení vozu, který, a na to nezapomínejme, byl navrhován pro použití tohoto systému. Jsme ve složité situaci, musíme se snažit, zůstat klidní a tvrdě pracovat ve všech směrech." Kimi Räikkönen si ale narozdíl od svého kolegy a od svého šéfa takové starosti nedělá. "Vyvážení vozu není špatné a jeden ani absenci KERSu nepozná. Jde o to, že jsme ve srovnání s týmy, které jsou aktuálně na čele tabulky, pomalí. V tuto chvíli nejsme schopni bojovat o titul." Zdroj: Autosport Komentáře ke článku
|
Reklama