Pouze tři vozy pojedou Velkou cenu Číny s KERSem |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Pouze tři vozy budou během zítřejší Velké ceny Číny osazeny systémem rekuperace kinetické energie (KERS), zbytek z těch, kteří možností nasadit KERS disponují se rozhodli systém z auta vyjmout, ať už před celým víkendem, nebo po včerejších trénincích. V prvních dvou závodech s KERSem startovaly týmy Ferrari, McLaren a Renault a ze stáje BMW ještě Nick Heidfeld. Postupně se ale ukázalo, že KERS buď takovou výhodou není, nebo způsobuje problémy, které v konečném důsledku jeho přínos potírají. Po řadě technických problémů se Ferrari rozhodlo do Velké ceny Číny KERS vůbec nenasadit, i když už včera přiznalo, že toto řešení nevedlo ke zlepšení výkonnosti a ztráta na čelo se ještě více prohloubila. Co se Renaultu týče, ten ve včerejších trénincích KERSem osadil pouze vůz Nelsona Piqueta, dvacáté a šestnácté místo ale zjevně nebylo tím, co by si francouzská stáj představovala a proto se rozhodla systém z vozu odstranit. Poprvé si včera KERS vyzkoušel Robert Kubica, jenže ani změny na voze F1.09 nedokázaly vyvážit nevýhodu vysoké hmotnosti systému a Kubicovi se nepodařilo překonat problémy s nadměrným opotřebením pneumatik, proto ani on KERS nenasadí. Jedním z klíčových faktorů pro takové rozhodnutí je jistě výběr pneumatik, Bridgestone se do Šanghaje rozhodl přivézt nejměkčí směs pneumatik, což se u jezdců zrovna nesetkalo s pochopením. Znamená to tedy, že jedinými, kdo KERS ve zbytku víkendu nasadí budou Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen a Nick Heidfeld. Zdroj: Autosport, Foto: McLaren Komentáře ke článku
|
Reklama