11:8 ve prospěch Audi, startovní pole DTM je kompletní |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Martin Ševčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Měsíc před prvním závodem sezony byly zodpovězeny všechny otázky týkající se jezdeckého složení letošního pole DTM. Poslední hádankou bylo angažmá synovce legendárního Ayrtona Senny – Bruna. Jednání s mladým Brazilcem, který na poslední chvíli přišel o naději na místo v týmu formule 1 Brawn GP, probíhala prý až do čtvrtečního večera. Senna se však nakonec rozhodl v DTM nestartovat a soustředit se na získání kokpitu ve F1. Poměr rozložení sil se letos z hlediska kvantity přikloní ještě více na stranu Audi. Obhájce titulu bude mít na startovním roštu početní převahu 11:8. V továrním týmu Abt nedošlo k žádné změně. Timo Scheider, Tom Kristensen, Mattias Ekström a Martin Tomczyk budou mít i nadále k dispozici nejnovější techniku z Ingolstadtu. Podporu týmu Abt bude mít letos také Katherine Legge, ačkoliv bude startovat v rok starém autě. V soukromých týmech s loňskými vozy to je také beze změny: Mike Rockenfeller a Markus Winkelhock pojedou v týmu Rosberg a Alexander Prémat s Oliverem Jarvisem za tým Phoenix. Ulrichovu jedenáctku uzavírají s dva roky starými vozy nováčci Christian Bakkerud a Johannes Seidlitz v týmu Colina Kollese, bývalého šéfa stáje F1 Spyker/Force India.
Mercedes dává před kvantitou přednost kvalitě. Stejně jako vloni nenasadí dva roky staré vozy. Na dráhu pošle pouze stroje specifikace 2009 a 2008. Počet vozů s trojcípou hvězdou na kapotě se navíc snížil z devíti na osm. Na rozdíl od svého konkurenta zamíchal Mercedes sestavou svého a-týmu. Nejzajímavější změnou asi bude návrat Garyho Paffetta do továrního týmu HWA. Bývalý šampión se tak podle mnohých stal hlavním kandidátem na titul. Stejnou cestou (nikoliv však s takovými výsledky na kontě) se vydal Ralf Schumacher, jenž si další účinkování v německém mistrovství podmínil novým vozem. Paul di Resta a Bruno Spengler zůstavají v angažmá HWA i letos. Jamie Green si i přes svá dvě vítězství v roce 2008 neudržel místo v aktuálním voze a spolu se Susie Stoddart pojede s loňskou technikou v týmu Persson. Tým Mücke posadí do zbývajících dvou vozů specifikace 2008 Mathiase Laudu a Maro Engela, na kterého "zbylo" místo původně rezervované pro Sennu. Letošní sezona začíná netradičně pozdě 17. května, avšak tradičně na Hockenheimringu.
Zdroj: DTM, Formule.cz, Foto: Martin Ševčík Komentáře ke článku
|
Reklama