clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

11:8 ve prospěch Audi, startovní pole DTM je kompletní

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 18.4.2009, 11:55

počet komentářů: 0


Měsíc před prvním závodem sezony byly zodpovězeny všechny otázky týkající se jezdeckého složení letošního pole DTM. Poslední hádankou bylo angažmá synovce legendárního Ayrtona Senny – Bruna.

Jednání s mladým Brazilcem, který na poslední chvíli přišel o naději na místo v týmu formule 1 Brawn GP, probíhala prý až do čtvrtečního večera. Senna se však nakonec rozhodl v DTM nestartovat a soustředit se na získání kokpitu ve F1.

Poměr rozložení sil se letos z hlediska kvantity přikloní ještě více na stranu Audi. Obhájce titulu bude mít na startovním roštu početní převahu 11:8.

V továrním týmu Abt nedošlo k žádné změně. Timo Scheider, Tom Kristensen, Mattias Ekström a Martin Tomczyk budou mít i nadále k dispozici nejnovější techniku z Ingolstadtu. Podporu týmu Abt bude mít letos také Katherine Legge, ačkoliv bude startovat v rok starém autě.

V soukromých týmech s loňskými vozy to je také beze změny: Mike Rockenfeller a Markus Winkelhock pojedou v týmu Rosberg a Alexander Prémat s Oliverem Jarvisem za tým Phoenix.

Ulrichovu jedenáctku uzavírají s dva roky starými vozy nováčci Christian Bakkerud a Johannes Seidlitz v týmu Colina Kollese, bývalého šéfa stáje F1 Spyker/Force India.

Mercedes dává před kvantitou přednost kvalitě. Stejně jako vloni nenasadí dva roky staré vozy. Na dráhu pošle pouze stroje specifikace 2009 a 2008. Počet vozů s trojcípou hvězdou na kapotě se navíc snížil z devíti na osm.

Na rozdíl od svého konkurenta zamíchal  Mercedes sestavou svého a-týmu. Nejzajímavější změnou asi bude návrat Garyho Paffetta do továrního týmu HWA. Bývalý šampión se tak podle mnohých stal hlavním kandidátem na titul.

Stejnou cestou (nikoliv však s takovými výsledky na kontě) se vydal Ralf Schumacher, jenž si další účinkování v německém mistrovství podmínil novým vozem. Paul di Resta a Bruno Spengler zůstavají v angažmá HWA i letos.

Jamie Green si i přes svá dvě vítězství v roce 2008 neudržel místo v aktuálním voze a spolu se Susie Stoddart pojede s loňskou technikou v týmu Persson. Tým Mücke posadí do zbývajících dvou vozů specifikace 2008 Mathiase Laudu a Maro Engela, na kterého "zbylo" místo původně rezervované pro Sennu.

Letošní sezona začíná netradičně pozdě 17. května, avšak tradičně na Hockenheimringu.

 č.
 Jezdec  Tým
 Značka
Vůz 
 1
 T.Scheider  Abt Sportsline
Audi
2009 
 2
 T.Kristensen  Abt Sportsline
Audi
2009 
 3
 P.di Resta  HWA
Mercedes
2009 
 4
 R.Schumacher  HWA
Mercedes
2009 
 5
 M.Ekström  Abt Sportsline
Audi
2009 
 6
 M.Tomczyk  Abt Sportsline
Audi
2009 
 7
 J.Green  Persson
Mercedes
2008 
 8
 S.Stoddart  Persson
Mercedes
2008 
 9
 B.Spengler  HWA
Mercedes
2009 
 10
 G.Paffett  HWA
Mercedes
2009 
 11
 M.Rockenfeller  Rosberg
Audi
2008 
 12
 M.Winkelhock  Rosberg
Audi
2008 
 14
 A.Prémat  Phoenix
Audi
2008 
 15
 O.Jarvis  Phoenix
Audi
2008 
 16
 M.Engel  Mücke
Mercedes
2008 
 17
 M.Lauda  Mücke
Mercedes
2008 
 18
 C.Bakkerud  Futurecom-TME
Audi
2007 
 19
 J.Seidlitz  Futurecom-TME
Audi
2007 
 21
 K.Legge  Abt Sportsline
Audi
2008 

Zdroj: DTM, Formule.cz, Foto: Martin Ševčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Lawson bude příští rok závodit pouze ve F2 - 15.10.2021
"Závod snů" dostál svému jménu - 24.11.2019
DTM ve stínu dominantní Super GT - 23.11.2019
DTM s elektrickým pohonem - 8.11.2019
Button si start v DTM užil - 8.10.2019

Reklama