clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Kristensen zahájil svou poslední sezonu v DTM vítězstvím

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 17.5.2009, 16:05

počet komentářů: 0


Jubilejní stý závod v novodobé historii DTM vyhrál Tom Kristensen, jenž v pátek oznámil svůj úmysl se letos s německým šampionátem rozloučit. K vítězství mu v závěru pomohla především smůla suverénního lídra závodu Mattiase Ekströma. Český zástupce Tomáš Kostka dojel na 11. místě jako nejlepší z pilotů na dva roky starých vozech.
 
Závod, jenž byl bohatý na incidenty všeho druhu, vyzněl daleko lépe pro automobilku Audi. Mercedes nedokázal vylepšit svou nepřívětivou bilanci z kvalifikace, ba co více problémy jej stíhaly i nadále.
 
Na roštu zaspal Martin Tomczyk, ostatní favorité z prvních řad vystartovali bez problémů. Kostka zkusil své štěstí na vnitřní straně dráhy, v první zatáčce ale dostal ránu od jednoho ze soupeřů a skončil v hodinách.
 
Ve vlásence nedobrzdil Gary Paffett a sestřelil Alexandra Prémata. Pro oba to znamenalo konec závodu. Ještě než však byl Paffett nucen odstavit svůj mercedes před tribunou svého zaměstnavatele, přišel v plné rychlosti o kryt motoru, který dopadl na vůz Ralfa Schumachera a poškodil mu střechu a čelní sklo.
 
Bývalý pilot formule 1 byl nucen čekat téměř celé kolo v garáži, dokud mechanici jeho vůz nedají dohromady. Za to, že ztráta nebyla ještě větší, mohl vděčit výjezdu safety caru, který si vyžádalo odklízení trosek z dráhy.
 
Zbytky Paffettova stroje, zaseknuté v masce vozu, s sebou vozila i Sussie Stoddart. S poškozeným autem se jen těžko bránila atakům soupeřů a po další kolizi s Katherine Legge nakonec ve 22. kole odstoupila.
 
S následky tvrdých kontaktů z úvodního kola se potýkal i Jamie Green a Bruno Spengler. Kanaďan, na kterého Mercedes hodně sázel, se po startu z chvostu startovního pole dokázal propracovat až na pátou příčku. Ve 24. kole však musel vzdát s poškozeným zavěšením pravého zadního kola.
 
Ekström si po restartu ohlídal svoji vedoucí pozici a vodil zbylé pole po většinu závodu s dostatečným odstupem za svým audi. Dvě kola před koncem jej však postihl defekt levé zadní pneumatiky a pomalou jízdou do boxů a výměnou kola ztratil šest pozic.

Nabídnuté vítězství neodmítl Kristensen, jehož celých 39. kol těsně sledoval úřadující mistr Timo Scheider. Pro třetí místo si dojel Oliver Jarvis.

 Aktuální specifikaci Mercedesu předjely i dva loňské vozy Audi a nejlepším pilotem s trojcípou hvězdou byl až pátý Paul Di Resta.

p.
 Jezdec  Tým
 Čas/Ztráta
1.
 T.Kristensen  Audi Sport Team Abt
  1:05:35.819
2.
 T.Scheider  Audi Sport Team Abt
  +0.353
3.
 O.Jarvis  Audi Sport Team Phoenix
  +4.450
4.
 M.Winkelhock  Audi Sport Team Rosberg
  +10.840
5.
 P.Di Resta  AMG Mercedes
  +21.832
6.
 M.Engel  GQ AMG Mercedes
  +24.977
7.
 M.Ekström  Audi Sport Team Abt Sportsline
  +36.730
8.
 J.Green  Junge Sterne AMG Mercedes
  +46.347
9.
 R.Schumacher  TRILUX AMG Mercedes
  +55.699
10.
 M.Lauda  stern AMG Mercedes C-Klasse
  +1:00.978
11.
 T.Kostka  KOLLES Futurecom-BRT
  +1:15.339
12.
 K.Legge  Audi Sport Team Abt Lady Power
  +1:20.882
13.
 J.Seidlitz  KOLLES Futurecom-TME
  +1:23.774
14.
 C.Bakkerud  KOLLES Futurecom-TME
  +1:35.921

Zdroj: Formule.cz, časy DTM, Foto: Martin Ševčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Lawson bude příští rok závodit pouze ve F2 - 15.10.2021
"Závod snů" dostál svému jménu - 24.11.2019
DTM ve stínu dominantní Super GT - 23.11.2019
DTM s elektrickým pohonem - 8.11.2019
Button si start v DTM užil - 8.10.2019

Reklama