clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Max Mosley se dnes v Londýně sejde se zástupci týmů

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 11.6.2009, 17:45

počet komentářů: 0


V Londýně dnes probíhá jednání mezi osmi členy Asociace týmů formule 1 (FOTA) a Maxem Mosleyem, potažmo Mezinárodní automobilovou federací (FIA). Ta prý chce ze svých nároků polevit a dosáhnout s nespokojenými týmy kompromisu.

Navrhovaná a prozatím i platná pravidla pro sezónu 2010 totiž zahrnují dobrovolný rozpočtový strop 40 milionů liber (45 milionů eur). Tým, který se pod tento limit se svými výdaji vejde, bude mít větší volnost v technickém vývoji. To se současným týmům, podle kterých je z roku na rok takto drasticky snížit rozpočet nemožné, nelíbí a hrozí odchodem z Formule 1.

FIA chce proto z některých svých nároků ustoupit. Tím hlavním je zrušení prostoru pro dvojí pravidla, tedy dobrovolnosti rozpočtového stropu. Ten chce ale FIA ponechat, nicméně vzhledem k požadavkům týmů má v plánu je navýšit na 100 milionů eur pro příští sezónu, od roku 2011 už pak zmiňovaných 45 milionů eur (40 mil. liber).

K rozpočtovému limitu se váže i záležitost týmů jako je Red Bull či Brawn, které mají ve svých řadách zvučná jména, Adriana Neweyho, resp. Rosse Brawna. Jejich platy by v rozpočtovém stropu zahrnuty být neměly.

Dalším z kroků FIA má být podpis nové Concordské dohody ve verzi, která by měla být ve velké míře podobná té, která byla navržena při jednání v Monaku. FIA by také měla přestat používat termín "rozpočtový strop", který týmům vadí.

Na druhou stranu, nově příchozí týmy mají podle požadavků FIA těžit z technické pomoci týmů dosavadních, tedy získávat od nich určité zkušenosti a "know-how".

Zdroj: Autosport, Foto: Zdenda Balcar

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama