clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

V netradičně složené Fast six byl nejrychlejším Franchitti

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 11.7.2009, 22:00

počet komentářů: 0


Počasí se před kvalifikací umoudřilo, takže všichni, kteří šetřili ve třetím tréninku techniku a neobtěžovali se s nastavováním vozu na mokro, si mohli mnout ruce. U Andretti-Green Racing zvládli zázračně opravit vůz Tonyho Kanaana, takže nemuseli použít náhradní vůz.
Do první skupiny byli vylosováni následující jezdci: Franchitti, Conway, Moraes, Tagliani, Matos, Tracy, Briscoe, Carpenter, Wheldon, Castroneves a Andretti
Překvapivě hned od prvních minut nasadili červené měkké pneumatiky Ed Carpenter a Marco Andretti, ačkoliv dnešní bouřka smyla z tratě téměř veškeré pogumování. Jak se nakonec ukázalo, toto rozhodnutí rozhodně nebylo šťastné. Do problémů se postupně dostali Ryan Briscoe, který ve třetí zatáčce navštívil únikovou zónu a Mike Conway, který se s vozem lehce dotkl zdi. Dlouho se nedařilo ani jednomu vozu stáje Rogera Penskeho dostat do top6.
Na hranici postupujících se drželi Paul Tracy a překvapivě i Alex Tagliani. Ryan Briscoe musel přezout na červené pneumatiky a odstartoval tak smršť zlepšování se v posledních pěti minutách kvalifikace. Paul Tracy na pátém místě seděl ve svém boxovém stání a čekal, zda mu jeho čas zajistí postup. Minutu před koncem na páté místo poskočil Matos a Tracy bych v tuto chvíli sedmý. Okamžitě vyrazil na trať na červených pneumatikách, stihnul projet startem, než čas vypršel. Všichni se zatajeným dechem sledovali, zda se miláček místních dostane do top 6. Bohužel, o jednu setinu se Tracy do top 6 nedostal.
Postupujícími z první skupiny byli: Franchitti, Conway, Briscoe, Castroneves, Matos a Tagliani
Vyřazeni byli: Moraes, Tracy, Andretti, Carpenter a Wheldon
Nejrychlejší čas: Dario Franchitti 1:01.2192
Druhá skupina nastupovala ve složení: Wilson, Rahal, Doornbos, Dixon, Hunter-Reay, Patrick, Scheckter, Power, Viso, Kanaan, Mutoh a Antinucci
Z druhé skupiny jen Danica Patrick a Hideki Mutoh vyjeli hned na začátku kvalifikace na alternativních pneumatikách. Pohár hořkosti u Andretti-Green ještě nebyl vypit do dna. V osmé zatáčce se ve stejné chvíli dostali do problémů Tony Kanaan, který udělal hodiny a zastavil se uprostřed tratě a Hideki Mutoh, který se opřel nosem o bariéru z pneumatik. Za viníka žluté fáze byl prohlášen Kanaan. Ten tak potřeboval dva dobré časy dostačující na postup, protože ten nejlepší mu měl být na konci této části odebrán. Oba vozy dojeli po nastartování do boxu.
Justin Wilson tentokrát musel přejít na měkké pneumatiky již během první části kvalifikace. Hideki Mutoh se znovu podíval do únikové zóny. O postup bojovali Viso, Doornbos, Scheckter, Power a Hunter-Reay. První pozici si z boxů hlídal Justin Wilson.
Postupujícím z druhé skupiny byli: Wilson, Rahal, Power, Doornbos, Dixon, Hunter-Reay
Vyřazeni byli: Scheckter, Viso, Patrick, Kanaan, Mutoh, Antinucci
Nejrychlejší čas: Robert Doornbos
Do semifinálové části vyjeli někteří jezdci na použitích červených pneumatikách (Tagliani, Power) a někteří (Hunter-Reay) na nových červených pneumatikách. V prvních minutách řádil Justin Wilson na černých pneumatikách a držel krok s jezdci na červených. Příliš se nedařilo vozům stájí Penske (kromě Powera) a Ganassi, proto jsme brzy viděli červené pneumatiky i na jejich Dallarách. Do potíží se dostal Ryan Hunter-Reay, který v osmé zatáčce vjel do únikové zóny a při otáčení se mu zhasl motor. Graham Rahal se zase nevešel do první zatáčky a i on projel pod Prince´s Gate rovně.
Když zbývalo 5 minut do konce, překvapivě vyjel Will Power z boxů na nových červených pneumatikách, přestože v tu chvíli byl na prozatímním prvním místě s náskokem přes 0,4 sekundy na nepostupující pozici. Lehký dotek zdi si dopřál Raphael Matos. Dvě minuty před koncem poskočilo na první místo pořadí nečekané jméno – Alex Tagliani! A Taga už nikdo z první pozice nestihl vystrnadit.
Všechny oči se upínaly na poslední dva vozy na trati – Dixona a Castronevese. Helio se dokonce před Dixona dokázal dostat, ale už bohužel nestihl svůj čas dostatečně vylepšit a do fast six nepostoupil, stejně tak ani Briscoe a Dixon. Helio byl při vystupování z auta viditelně rozladěný. Za dvě minuty však již dával rozhovory s úsměvem na rtech. O postup jej prý připravilo, že v rychlém kole se mu do cesty připletly ostatní vozy.
Do Firestone Fast Six postoupili: Tagliani, Rahal, Franchitti, Conway, Wilson, Power
Vyřazeni byli: Doornbos, Dixon, Matos, Castroneves, Briscoe, Hunter-Reay
Nejrychlejší čas: Alex Tagliani 1:01.0567

Do závěrečné části vyjeli všichni jezdci na použitých červených pneumatikách. Žádný jezdec neměl k dispozici novou sadu. První polovina patřila Wilsonovi. Justin měl náskok přes půl vteřiny, když se rozhodl vyzkoušet, zda nejsou lepší nové tvrdé pneumatiky než použité měkké. Na první místo se posunul Graham Rahal, ale to už měl Dario Franchitti rozjeté úžasné kolo, které se po projetí cílovou páskou ukázalo být nejrychlejším kolem víkendu. Protože cílová páska pro kvalifikaci a pro závod není na stejném místě, mohl Dario po svém magickém kole okamžitě zamířit do boxů a sledovat, zda jej někdo překoná.
Největší šanci měl pravděpodobně Will Power, ale jeho čas stačil jen na druhé místo. I Power se rozhodl se poslední minuty kvalifikace aktivně neúčastnit. Jistě nabuzený byl Graham Rahal, který ztrácel 0,3 sekundy na první místo a kterého z první řady právě vystrnadil Will Power, ovšem Rahal svůj čas vylepšit nedokázal.
Posledním v rychlém kole zůstal Alex Tagliani ztrácející v tu chvíli 0,8 sekundy na Franchittiho. Přestože se Tag dokázal ve svém posledním kole zlepšit, nestačilo to na lepší než pátou pozici, s čímž ovšem určitě bude spokojený.
Pořadí Firestone Fast Six: Franchitti, Power, Rahal, Wilson, Tagliani, Conway
Nejrychlejší čas: Dario Franchitti 1:01.0249


p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:01.0249
2.
 W.Power  Penske Racing
1:01.2851
3.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:01.3301
4.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
1:01.5157
5.
 A.Tagliani  Conquest Racing
1:01.6980
6.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
1:02.0090
7.
 R.Doornbos  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:01.4419
8.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:01.4718
9.
 R.Matos  Luczo Dragon Racing
1:01.5348
10.
 H.Castroneves  Team Penske
1:01.7954
11.
 R.Briscoe  Team Penske
1:01.8575
12.
 R.Hunter-Reay  A.J. Foyt Enterprises
1:01.9680
13.
 M.Moraes  KV Racing Technology
1:01.9704
14.
 T.Scheckter  Dreyer & Reinbold Racing
1:01.8681
15.
 P.Tracy  KV Racing Technology
1:01.9730
16.
 E.Viso  HVM Racing
1:02.1577
17.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
1:02.2138
18.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
1:02.5839
19.
 E.Carpenter  Vision Racing
1:02.5907
20.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
1:02.6556
21.
 D.Wheldon  Panther Racing
1:02.8411
22.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
1:03.0413
23.
 R.Antinucci  Team 3G
1:04.5132

Zdroj: formule.cz, Foto: Indycarmedia / USA LAT Photographic

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama