V netradičně složené Fast six byl nejrychlejším Franchitti |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počasí se před kvalifikací umoudřilo, takže všichni, kteří šetřili ve třetím tréninku techniku a neobtěžovali se s nastavováním vozu na mokro, si mohli mnout ruce. U Andretti-Green Racing zvládli zázračně opravit vůz Tonyho Kanaana, takže nemuseli použít náhradní vůz.
Do první skupiny byli vylosováni následující jezdci: Franchitti, Conway, Moraes, Tagliani, Matos, Tracy, Briscoe, Carpenter, Wheldon, Castroneves a Andretti
Překvapivě hned od prvních minut nasadili červené měkké pneumatiky Ed Carpenter a Marco Andretti, ačkoliv dnešní bouřka smyla z tratě téměř veškeré pogumování. Jak se nakonec ukázalo, toto rozhodnutí rozhodně nebylo šťastné. Do problémů se postupně dostali Ryan Briscoe, který ve třetí zatáčce navštívil únikovou zónu a Mike Conway, který se s vozem lehce dotkl zdi. Dlouho se nedařilo ani jednomu vozu stáje Rogera Penskeho dostat do top6. Na hranici postupujících se drželi Paul Tracy a překvapivě i Alex Tagliani. Ryan Briscoe musel přezout na červené pneumatiky a odstartoval tak smršť zlepšování se v posledních pěti minutách kvalifikace. Paul Tracy na pátém místě seděl ve svém boxovém stání a čekal, zda mu jeho čas zajistí postup. Minutu před koncem na páté místo poskočil Matos a Tracy bych v tuto chvíli sedmý. Okamžitě vyrazil na trať na červených pneumatikách, stihnul projet startem, než čas vypršel. Všichni se zatajeným dechem sledovali, zda se miláček místních dostane do top 6. Bohužel, o jednu setinu se Tracy do top 6 nedostal. Postupujícími z první skupiny byli: Franchitti, Conway, Briscoe, Castroneves, Matos a Tagliani Vyřazeni byli: Moraes, Tracy, Andretti, Carpenter a Wheldon Nejrychlejší čas: Dario Franchitti 1:01.2192 Druhá skupina nastupovala ve složení: Wilson, Rahal, Doornbos, Dixon, Hunter-Reay, Patrick, Scheckter, Power, Viso, Kanaan, Mutoh a Antinucci
Z druhé skupiny jen Danica Patrick a Hideki Mutoh vyjeli hned na začátku kvalifikace na alternativních pneumatikách. Pohár hořkosti u Andretti-Green ještě nebyl vypit do dna. V osmé zatáčce se ve stejné chvíli dostali do problémů Tony Kanaan, který udělal hodiny a zastavil se uprostřed tratě a Hideki Mutoh, který se opřel nosem o bariéru z pneumatik. Za viníka žluté fáze byl prohlášen Kanaan. Ten tak potřeboval dva dobré časy dostačující na postup, protože ten nejlepší mu měl být na konci této části odebrán. Oba vozy dojeli po nastartování do boxu. Justin Wilson tentokrát musel přejít na měkké pneumatiky již během první části kvalifikace. Hideki Mutoh se znovu podíval do únikové zóny. O postup bojovali Viso, Doornbos, Scheckter, Power a Hunter-Reay. První pozici si z boxů hlídal Justin Wilson. Postupujícím z druhé skupiny byli: Wilson, Rahal, Power, Doornbos, Dixon, Hunter-Reay Vyřazeni byli: Scheckter, Viso, Patrick, Kanaan, Mutoh, Antinucci Nejrychlejší čas: Robert Doornbos Do semifinálové části vyjeli někteří jezdci na použitích červených pneumatikách (Tagliani, Power) a někteří (Hunter-Reay) na nových červených pneumatikách. V prvních minutách řádil Justin Wilson na černých pneumatikách a držel krok s jezdci na červených. Příliš se nedařilo vozům stájí Penske (kromě Powera) a Ganassi, proto jsme brzy viděli červené pneumatiky i na jejich Dallarách. Do potíží se dostal Ryan Hunter-Reay, který v osmé zatáčce vjel do únikové zóny a při otáčení se mu zhasl motor. Graham Rahal se zase nevešel do první zatáčky a i on projel pod Prince´s Gate rovně.
Když zbývalo 5 minut do konce, překvapivě vyjel Will Power z boxů na nových červených pneumatikách, přestože v tu chvíli byl na prozatímním prvním místě s náskokem přes 0,4 sekundy na nepostupující pozici. Lehký dotek zdi si dopřál Raphael Matos. Dvě minuty před koncem poskočilo na první místo pořadí nečekané jméno – Alex Tagliani! A Taga už nikdo z první pozice nestihl vystrnadit. Všechny oči se upínaly na poslední dva vozy na trati – Dixona a Castronevese. Helio se dokonce před Dixona dokázal dostat, ale už bohužel nestihl svůj čas dostatečně vylepšit a do fast six nepostoupil, stejně tak ani Briscoe a Dixon. Helio byl při vystupování z auta viditelně rozladěný. Za dvě minuty však již dával rozhovory s úsměvem na rtech. O postup jej prý připravilo, že v rychlém kole se mu do cesty připletly ostatní vozy. Do Firestone Fast Six postoupili: Tagliani, Rahal, Franchitti, Conway, Wilson, Power Vyřazeni byli: Doornbos, Dixon, Matos, Castroneves, Briscoe, Hunter-Reay Nejrychlejší čas: Alex Tagliani 1:01.0567 Do závěrečné části vyjeli všichni jezdci na použitých červených pneumatikách. Žádný jezdec neměl k dispozici novou sadu. První polovina patřila Wilsonovi. Justin měl náskok přes půl vteřiny, když se rozhodl vyzkoušet, zda nejsou lepší nové tvrdé pneumatiky než použité měkké. Na první místo se posunul Graham Rahal, ale to už měl Dario Franchitti rozjeté úžasné kolo, které se po projetí cílovou páskou ukázalo být nejrychlejším kolem víkendu. Protože cílová páska pro kvalifikaci a pro závod není na stejném místě, mohl Dario po svém magickém kole okamžitě zamířit do boxů a sledovat, zda jej někdo překoná.
Zdroj: formule.cz, Foto: Indycarmedia / USA LAT Photographic Komentáře ke článku
|
Reklama