clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Sportovní komisaři rozhodli o dnešních incidentech

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 26.7.2009, 23:55

počet komentářů: 0


Letošní Velká cena Maďarska přinesla tři momenty, které si vyžádaly vyšetřování sportovními komisaři. Po závodě tak ještě pár lidí mělo co vysvětlovat, konkrétně Kimi Räikkönen, zástupce Red Bullu a zástupce Renaultu.

Vyšetřování Kimiho Räikkönena bylo oznámeno už během závodu. Fin na výjezdu z první zatáčky zkřížil cestu Sebastianu Vettelovi a došlo ke kontaktu. Vettel později musel ze závodu odstoupit kvůli poškozenému zavěšení, které mělo s tímto incidentem přímou spojitost. Sportovní komisaři ale rozhodli, že se jednalo o běžný závodní incident a Räikkönen tak nebude nijak potrestán.

Dalším na koberečku byl tým Red Bull, potažmo některý jeho zástupce. Sportovním komisařům se nelíbílo, že tým po první zastávce v boxech vypustil Marka Webbera přímo do cesty projíždějícímu Kimimu Räikkönenovi. Oba jezdci ale situaci zvládli a zabránili tak vzájemnému střetu. Také Red Bull vyvázl bez újmy, za tento incident se dočkal pouze napomenutí.

Tým z Milton Keynesu by si ale na podobné prohřešky měl dávat pozor, protože už před čtrnácti dni při Velké ceně Německa také málem způsobil kolizi v boxové uličce, když vypustil Sebastiana Vettela před projíždějící vůz. Ani tam ale ke střetu nedošlo.

Posledním vyšetřovaným byl tým Renault. Jeho prohřešek byl asi ze všech nejdramatičtější. Fernando Alonso v jedenáctém kole zamířil z prvního místa do boxů, když se ale vrátil zpátky na trať, velmi brzy zjistil, že něco není v pořádku. Španěl se domníval, že jej postihl defekt, důvod byl ale jiný, vibrace způsobilo špatně upevněné kolo.

Z televizních záběrů bylo patrné, že se aerodynamický kryt kola protáčí a kolo není pevně uchyceno. Aerodynamický kryt v prostoru mezi čtvrtou a pátou zatáčkou z vozu ulétl, o půl kola dál se dokonce z Alonsova vozu poroučela i pneumatika, která nebezpečně odskákala do bariéry, a dvojnásobný šampion tak dojel zpátky ke svým mechanikům po třech.

Letící pneumatika dala vzpomenout na pouze týden starou smrtelnou havárii Henryho Surteese na Brands Hatch. Sportovní komisaři proto byli velice přísní a obvinili Renault z několikerého porušení pravidel.

Podle nich francouzský tým "vědomě vypustil vůz č.7 z boxového stání bez jednoho prvku, který bezpečně drží matici kola na své pozici, což je indikací toho, že samotné kolo není řádně zabezpečeno".

V prohlášení dále stojí, že Renault "vědom si tohoto problému nepodnikl žádné kroky, aby zabránil vozu opustit boxovou uličku, neinformoval jezdce o problému nebo mu nedoporučil vhodně jednat vzhledem k nastalým okolnostem, ačkoliv jezdec kontaktoval tým rádiem v domnění, že má defekt pneumatiky".

Jednání týmu podle sportovních komisařů narušilo bezpečnost a je v rozporu s článkem 3.2 Sportovních regulí a v rozporu s článkem 23.1.i vypustilo vůz z boxů dřív, než to bylo bezpečné.

Sportovní komisaři za tento incident zakázali týmu Renault startovat v nadcházející Velké ceně Evropy ve Valencii, Fernando Alonso tak přijde o jeden ze svých domácích závodů.

Renault už potvrdil, že se chce proti rozsudku odvolat. Tým podal své odvolání spolu s poplatkem 6 000 eur. O případu by se dále mělo jednat pravděpodobně 23. srpna, tedy v letní přestávce před Velkou cenou Evropy.

Zdroj: Autosport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Domácí mladík dostal dárek od Tridentu - 22.6.2024
Distanc pro Tsolova se Stenshornem - 17.5.2024
Stenshorne ubránil první triumf před hladovým Lindbladem - 23.3.2024
Ben Sulajem má své vlastní kauzy - 13.3.2024
Verschoor první v cíli, Hauger vítězem - 8.3.2024

Reklama