clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Finále DTM: Paffett zvítězil, Scheider obhájil titul

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 25.10.2009, 17:10

počet komentářů: 0


155 tisíc diváků přihlíželo na Hockenheimringu finálové bitvě Garyho Paffetta a Tima Scheidera o letošní titul šampiona DTM, ke které jakoby napsal scénář král Šalamoun. Pro vítězství si nakonec dojel Paffett, titul však obhájil Scheider, jenž byl celkovému prvenství před závodem mnohem blíže než jeho soupeř.

 
Paffett nastupoval k poslednímu závodu sezony s vědomím, že ikdyž provede maximum možného, nemusí to na zisk titulu stačit. Předpověď o Pyrhově vítězství se nakonec naplnila. Nicméně Angličana mohlo po závodě hřát vědomí toho, že letos nasbíral nejvíce vítězství ze všech (4).
 
Pokud by tedy v DTM platil onen v F1 tolik diskutovaný medailový systém, stal by se letošním mistrem právě Paffett. Ovšem kdyby neplatí a Scheiderovi k titulu pomohlo pravidelné sbírání bodů – a to i přes diskvalifikaci v Zandvoortu.
 
Poslední závod sezony začal bleskovým startem Scheidera, jenž se dostal na Paffettovu úroveň, a snahou jeho kolegy Ekströma zdržet Paffetta za sebou a dát tak možnost Scheiderovi proklouznout kolem něj.
 
Bitva Ekström vs. Paffett z úvodních kol bude ještě dlouho zdobit sestřihy toho nejlepšího z letošního ročníku německého šampionátu. Oba dlouholetí rivalové bavili zaplněné tribuny soubojem na hranici možností a fair play.
 
Z opakovaného klinče nakonec vyšel lépe Ekström, ovšem pouze za cenu poškození chladiče, ke kterému došlo při postrčení Paffettova mercedesu ve vlásence. Stejně jako na začátku sezony se tak musel Švéd na Hockenheimu vzdát vedení z důvodu problémů s vozem – tentokrát však už na konci pátého kola.
 
Od tohoto momentu už Paffett před sebe nikoho nepustil a vedení v závodu kontroloval s mírným, ale za to spolehlivým náskokem. O ten přišel až 7 kol před koncem, kdy v první zatáčce těžce havarovala Susie Stoddartová. Odklizení jejího poškozeného vozu si totiž vyžádalo výjezd safety caru.
 
Po restartu se však na čelních pozicích nic nezměnilo a tradiční pyrotechnická kulisa doprovodila Paffetta k letošnímu čtvrtému vítězství a Scheidera k druhému titulu v řadě. Stal se tak vedle svého krajana Schneidera jediným jezdcem, jenž dokázal v novodobé historii celkové prvenství obhájit.
 
Poslední závod sezony byl zároveň derniérou v DTM pro Toma Kristensena. Legendární jezdec si však své rozloučení představoval určitě jinak – šampionát se mu odvděčil tím nejhorším scénářem ze svého bohatého repertoáru.
 
Hned v úvodu se Kristensen zapletl do hromadné kolize ve vlásence, která jej odsunula na konec pole. Při následném probíjení vpřed se opakovaně tvrdě utkal se Stoddartovou a v předposledním kole mu možnost důstojné rozlučky pokazil Lauda, když jej ve vlásence poslal naprosto zbytečně do hodin.
 
 
Při kontaktu navíc došlo k poškození závěsu pravého zadního kola Kristensenova vozu a ten se tak stal v závodních podmínkách neovladatelným. Nicméně Dán prokázal svou houževnatost a závod i se zmrzačeným strojem k radosti rozjásaných tribun dokončil.
 
Laudův zkrat ze závěru závodu, za který si vysloužil penalizaci 30 sekund, pomohl českému zástupci Tomáši Kostkovi k postupu vpřed o dvě místa. Další solidní jízdou tak Kostka zopakoval své nejlepší letošní umístění, jedenáctou příčku z května na téže trati. Podtrhl tím svou první sezonu v DTM, ve které ukázal, že má rozhodně na víc, než být nejlepším ze zbytku pole s dva roky starými vozy.

p.
 Jezdec  Tým
 Čas/Odstup
1.
 G.Paffett  Salzgitter AMG Mercedes
  1:06:01.702
2.
 T.Scheider  Audi Sport Team Abt
  + 1.043
3.
 P.Di Resta  AMG Mercedes
  + 1.792
4.
 A.Prémat  Audi Sport Team Phoenix
  + 5.234
5.
 J.Green  Junge Sterne AMG Mercedes
  + 5.994
6.
 O.Jarvis  Audi Sport Team Phoenix
  + 7.737
7.
 B.Spengler  Mercedes-Benz Bank AMG
  + 8.664
8.
 M.Winkelhock  Audi Sport Team Rosberg
  + 9.847
9.
 M.Rockenfeller  Audi Sport Team Rosberg
  + 10.355
10.
 M.Engel  GQ AMG Mercedes
  + 11.009
11.
 T.Kostka  KOLLES Futurecom-BRT
  + 16.744
12.
 C.Bakkerud  KOLLES Futurecom-TME
  + 20.574
13.
 J.Seidlitz  KOLLES Futurecom-TME
  + 23.587
14.
 M.Lauda  stern AMG Mercedes C-Klasse
  + 41.679
15.
 T.Kristensen  Audi Sport Team Abt
  + 2:23.250
   S.Stoddart  TV-Spielfilm AMG Mercedes
 + 8 kol
   K.Legge  Audi Sport Team Abt Lady Power
  + 9 kol
 
 M.Ekström  Audi Sport Team Abt Sportsline
  + 34 kol
 
 R.Schumacher  TRILUX AMG Mercedes
  + 38 kol
 
 M.Tomczyk  Audi Sport Team Abt Sportsline
  + 39 kol

Zdroj: Formule.cz, časy DTM

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Lawson bude příští rok závodit pouze ve F2 - 15.10.2021
"Závod snů" dostál svému jménu - 24.11.2019
DTM ve stínu dominantní Super GT - 23.11.2019
DTM s elektrickým pohonem - 8.11.2019
Button si start v DTM užil - 8.10.2019

Reklama