clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pátý návrh nového šasi je na světě! BAT Engineering

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 5.3.2010, 20:20

počet komentářů: 0


Tři úspěšní konstruktéři minulosti, Bruce Ashmore, Alan Mertens a Tim Wardrop, chtějí promluvit do debaty o budoucím monopostu IndyCar. Založili společnost, jejíž název je složen z počátečních písmen jejich křestních jmen a dnes představili pátý návrh monopostu, ze kterého vzejde nový vůz pro IndyCar.
Všichni tři znají prostředí amerických formulí a závodu ve slavné cihelně naprosto dokonale.
Ashmore byl šéfdesignerem u Loly, když získala v sérii CART čtyři tituly v řadě v letech 1990-93. Pak stál u nástupu Reynardu coby prezident a zažil triumfy Reynardu v indianapolis v letech 1995 a 1996 a sedm titulů v CART v řadě v letech 1996 až 2001.
Mertens byl hlavním konstruktérem monopostů March a zažil pět triumfů v Indianapolis v řadě (1983-87). Pak zkusil štěstí se svou vlastní společností Galmer Ingineering a připsal si další triumf ve slavné pětistovce (v roce 1992).
Wardrop stál u zrodu šasi G-Force, zažil triumfy v Indianapolis v letech 1997 a 1999.
Návrh BAT Engineering zvýhodňuje i spolupráce s renomovaným a dlouholetým lékařem CART a ChampCar Dr. Terry Trammellem a technickými řediteli IndyCar Jeffem Hortonem a Lesem McTaggartem. Vůz má být maximálně bezpečným. A pro sérii také výhodným, neboť má být konstruován do třiceti mil od Indianapolis, což byla jedna z preferencí Indy Racing League na nové šasi.
„Design BAT Engineering není jen rychlý vůz, ale také silný a pevný, což umožní jezdcům závodit tvrdě kolo na kolo, aniž by se vyřadili ze závodu,“ píše se v tiskovém prohlášení.
Vůz je na první pohled velmi robustní. Kola jsou chráněná, aby nemohlo dojít ke kontaktu. O novém vozu bude rozhodnuto během několika následujících měsíců.

 

Zdroj: IndyCar.com

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024
Byl Norris nesportovně okraden o bod? - 23.9.2024
Norrisovo noční tažení s horkou chvilkou - 22.9.2024
Proč Verstappen sabotoval tiskovku? - 22.9.2024
Ferrari zahodilo první řadu - 22.9.2024

Reklama