Pátý návrh nového šasi je na světě! BAT Engineering |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Tři úspěšní konstruktéři minulosti, Bruce Ashmore, Alan Mertens a Tim Wardrop, chtějí promluvit do debaty o budoucím monopostu IndyCar. Založili společnost, jejíž název je složen z počátečních písmen jejich křestních jmen a dnes představili pátý návrh monopostu, ze kterého vzejde nový vůz pro IndyCar.
Všichni tři znají prostředí amerických formulí a závodu ve slavné cihelně naprosto dokonale.
Ashmore byl šéfdesignerem u Loly, když získala v sérii CART čtyři tituly v řadě v letech 1990-93. Pak stál u nástupu Reynardu coby prezident a zažil triumfy Reynardu v indianapolis v letech 1995 a 1996 a sedm titulů v CART v řadě v letech 1996 až 2001.
Mertens byl hlavním konstruktérem monopostů March a zažil pět triumfů v Indianapolis v řadě (1983-87). Pak zkusil štěstí se svou vlastní společností Galmer Ingineering a připsal si další triumf ve slavné pětistovce (v roce 1992).
Wardrop stál u zrodu šasi G-Force, zažil triumfy v Indianapolis v letech 1997 a 1999.
Návrh BAT Engineering zvýhodňuje i spolupráce s renomovaným a dlouholetým lékařem CART a ChampCar Dr. Terry Trammellem a technickými řediteli IndyCar Jeffem Hortonem a Lesem McTaggartem. Vůz má být maximálně bezpečným. A pro sérii také výhodným, neboť má být konstruován do třiceti mil od Indianapolis, což byla jedna z preferencí Indy Racing League na nové šasi.
„Design BAT Engineering není jen rychlý vůz, ale také silný a pevný, což umožní jezdcům závodit tvrdě kolo na kolo, aniž by se vyřadili ze závodu,“ píše se v tiskovém prohlášení.
Vůz je na první pohled velmi robustní. Kola jsou chráněná, aby nemohlo dojít ke kontaktu. O novém vozu bude rozhodnuto během několika následujících měsíců.
Zdroj: IndyCar.com Komentáře ke článku
|
Reklama