clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Engemu chybělo pět hodin k triumfu

vydal: Ladislav Lála
zveřejněno: 14.6.2004, 01:18

počet komentářů: 0


Posádka Tomáš Enge, Peter Kox a Alain Menu byla po mnoho hodin v čele třídy GTS při závodu 24 hodin Le Mans, k vítězství jim chybělo necelých pět hodin a nakonec dojeli čtvrtí. Sesterský vůz týmu Prodrive Ferrari dojel na třetím místě.

Oba vozy Ferrari 550 Maranello postihly i přes největší úsilí šesti jezdců a týmu mechaniků technické problémy. Podmínky na trati také vedly k mnoha smykům, oba vozy přišly o značnou část náskoku kvůli opravám, které si vyžádalo dění na trati. Zvláště vůz se startovním číslem 66 měl smůlu, když v poslední čtvrtině závodu přišel o jasný náskok kvůli selhání ložiska předního kola. Souboj vozů Prodrive Ferrari s továrním týmem Corvette byl jedním z vrcholů závodu, oba týmy se přetahovaly o sekundy a štěstěna několikrát změnila poměr sil. Engeho posádka se v průběhu noci dostala do vedení s náskokem pět kol, ovšem v době, kdy jezdci už jen kontrolovali tempo došlo k výše zmíněnému problému s předním ložiskem.
 
Tomáš Enge: "Minulý rok jsme měli po celou dobu štěstí, neměli jsme žádné problémy a náš vůz byl velmi rychlý. Corvetty měly loni hodně problémů a myslím, že letos byla řada na nás. Řízení bylo velmi obtížné, protože tady jelo mnoho pomalých a méně zkušených jezdců. Navíc na trati bylo hodně oleje a úlomků. Všude bylo hodně incidentů, v závodu jsem dostal na oleji dvakrát smyk, bylo to hodně těžké. Pokud v Le Mans nemáte žádné problémy, pak jste nejšťastnějším člověkem na světě, což platí obzvláště pro tento víkend.
 
Frederic Dor, majitel Care Racing: "Myslím, že můžeme říci, že nás 99 % závodu bavilo. V některých závodech máte štěstí a v jiných zase ne. V kvalifikaci jsme byli nejrychlejším vozem třídy GTS, a když připočteme Prodrivem podporovaný tým Larbre, měli jsme tři nejrychlejší kola závodu. Chybělo nám jediné – vítězství.
 
George Howard-Chappell, šéf týmu: "Odvedli jsme maximum, bylo to velmi těsné, ale takové jsou už závody. Zjistili jsme, že vůz číslo 66 je více poškozen, než jsme si původně mysleli a v tu chvíli jsme zjistili, že vítězství není reálné. Nikdo však nemůže popřít, že to byl klasický závod a způsob, jakým se to přelévalo mezi námi a Corvette, byl fantastický. Výsledek nemohl nikdo předpovídat.
 
Antonín Charouz, Engeho manažer: "S Tomášovým výkonem jsem spokojen, obzvláště s kvalifikací, kdy prokázal své kvality. Bylo to hodně důležité pro jednání s General Motors, které jsem měl v Le Mans. Dostali jsme pro Tomáše hodně zajímavou nabídku pro rok 2005, bohužel zatím nemohu mluvit o podrobnostech. Závod zvládl dobře, týmu chyběla trocha štěstí.

Zdroj: Tisková zpráva BPA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Česká Lola v kvalifikaci nestačila pouze na peugeoty - 16.8.2008
Tomáš Enge tento víkend startuje ve 24h Nürburgringu - 23.5.2008
Tomáš Enge si vyzkoušel legendární "Zelené peklo" - 18.4.2008
Tomáš Enge pojede v Le Mans sérii s vozem Aston Martin - 13.2.2008
Enge v Austrálii doufá v lepší výsledky - 30.1.2008

Reklama