V kvalifikaci piloti týmů Ganassi a Penske nenašli přemožitele |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přestože první trénink přinesl několik zajímavých jmen na předních příčkách, v kvalifikaci bylo opět vše při starém a piloti týmů Ganassi a Penske si zarezervovali prvních pět míst na startovním roštu. Jedinými, kdo s nimi dokázali držet krok, byli Alex Lloyd, který až do posledního kola ze čtyřkolové kvalifikace měl lepší rychlostní průměr, než Helio Castroneves, a Hideki Mutoh.
Jelikož Castroneves byl prvním, kdo se do závodu kvalifikoval, neobjevil se na čele žádný jezdec jiného týmu, než velké dvojky. Castronevesův čas dokázal jako první překonat čtvrtý v pořadí do kvalifikace nastupující Briscoe. Dixon oba Penskeho piloty rozdělil a společně s Briscoem obsadil první řadu, ale ne na dlouho. Will Power byl druhým vozem, který pro Dixonovi vyjel na trať a znovu zajistil celou první řadu pro Team Penske. Než ale jako třináctý (respektive v kvalifikačním pořadí označený coby „12A“, neboť třináctka nosí smůlu) dostal možnost se kvalifikovat Dario Franchitti. Franchitti měl dlouhou dobu lepší časy, než Briscoe a Power, ale poslední kolo se mu nepovedlo ideálně a přišel o možnost startovat z pole position, nicméně první řada z toho byla.
Dario Franchitti dostal pro Texas inovované zbarvení vozu Na úplném chvostu skončili nejlepší nováčci z předešlého závodu v Indianapolis – Simona de Silvestro a Mario Romancini, že by oba po úspěšné Indy usnuli na vavřínech? Zklamáním je i třetí nejhorší kvalifikační čas Ryana Hunter-Reay, který sice prohlásil po kvalifikaci, že kvalifikace je jednoduchá, že jen sedne do vozu a odjede čtyři kola, což „by zvládla i cvičená opice“, nicméně otázkou je, jestli by ty čtyři kola ona cvičená opice nezvládla zajet rychleji než on. Po skvělých výkonech v Indianapolis bychom také čekali výše, než na 20. místě, Alexe Taglianiho. Naopak u 23. Matose nelze vzhledem k relativně malému času, který měl tým na opravu vozu po havárii v Indianapolis, očekávat zázraky. Ryan Briscoe získal v Texasu pole position Pokud někdo mile překvapil, tak rozhodně již zmíněný Lloyd na šestém místě. A také nováček Takuma Sato na místě jedenáctém, pro Sata to je třetí start na oválu v životě a Texas s vysokým klopením je snad ještě náročnější, než Indianapolis. Kdo by to byl býval předloni čekal, že týmům z Champ Car (Dale Coyne a KV Racing Technology, ale i Newman/Haas reprezentovaný Mutohem na sedmém místě) se povede lépe s týmy z IndyCar držet krok na oválech, nesmírně citlivých na aerodynamiku, kde mají týmy, které tyto vozy používají od roku 2003 nespornou výhodu, než na přírodních okruzích, kde naopak týmy z Champ Car proháněly své kolegy v první sezóně po sjednocení obou sérií.
Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama