První vítězství sezóny pro Berthona, Salaquarda třetí!
vydal:
David Skaloš
zveřejněno:
20.6.2010, 17:25
počet komentářů:
0
Nováček ve Formuli Renault 3.5 Nathanael Berthon se při druhém víkendovém závodě na domácí trati v Magny-Cours dočkal svého prvního vítězství v sezóně, když dokázal v samotném závěru odrazit útok vítěze kvalifikace Daniela Ricciarda. Ten se musel spokojit s druhým místem.
První významná událost se stala ještě před samotným startem, kdy se nad okruhem pořádně rozpršelo, kvůli čemuž musel být start dokonce odložen. Jezdci přezuli na mokré pneumatiky. Jenže hned šest jezdců (Daniel Ricciardo, Esteban Guerrieri, Albert Costa, Daniil Move, Brendon Hartley a Jon Lancaster) dostalo během závodu penalizaci průjezd boxy za to, že jejich mechanici nestihli na startu přezout pneumatiky do časového limitu, ve kterém je to povoleno.
Daniel Ricciardo si svou penalizaci odpykal v šestém kole. Díky krátké boxové uličce, která na okruhu Magny-Cours je, se na trať vrátil na třetím místě. Když o dvě kola později zajel Nathanael Berthon do boxů na svou zastávku, dostal se už na druhé místo za Filipa Salaquardu.
Když vyjel Berthon z boxů, měl na něj Ricciardo náskok šest sekund, jenže jej stejně jako vedoucího Filipa Salaquardu povinná zastávka v boxech ještě čekala.
Po zastávce se Ricciardo dokázal skvělou jízdou dostat do těsné blízkosti k Berthonovi, jenže do cíle už jej předjet nestihl. V cíli oba dělilo pouhých 250 tisícin sekundy.
Na výborném třetím místě dokončil závod Čech Filip Salaquarda, který tak zopakoval svůj úspěch z Brna před dvěma týdny, kde ve druhém závodě obsadil rovněž třetí místo.
Filip Salaquarda se dlouho držel dokonce na místě druhém, jenže v sedmnáctém kole byl v zatáčce Grande Courbe široký a musel tak svou pozici Ricciardovi přenechat.
"Včera to bylo zklamání, jelikož jsme udělali chybu, která nás stála dobrý výsledek. Dnes jsme měli správnou strategii, ale já jsem se dostal do štěrku, což pomohlo Danielovi," řekl v cíli Filip Salaquarda.
V první polovině závodu pěkně vedoucího Berthona potrápil vedoucí muž průběžného pořadí Michail Alješin, jenže deset kol před cílem doplatil na krátkou přeháňku a ve vlásence Melbourne vyjel mimo trať. Na Alješina tak zbylo až čtvrté místo.
Elitní pětici zkompletoval Alberto Costa, kterému do nejlepší pětky dopomohl Esteban Guerrieri, kterého postihly v posledním kole problémy.
Nejlepšího výsledku sezóny dosáhl šestý Bruno Mendez v týmu FHV Interwetten.com. Španěl vsadil na suché pneumatiky a z 22. místa si dojel pro šesté místo a pět bodů.
Druhý Čech ve startovním poli Jan Charouz dokončil závod daleko za body na sedmnáctém místě.
V čele průběžného pořadí je stále s devítibodovým náskokem Michail Alješin. Na druhé místo se ale díky druhému místu vrátil Daniel Ricciardo, který má o sedm bodů více, než třetí Esteban Guerrieri. Na čtvrtém místě je stále Sten Pentus.
Svým vítězstvím si výrazně polepšil Nathanael Berthon, který povyskočil z devátého na páté místo před šestým Stefanem Colettim a sedmým Brendonem Hartleyem, který se naopak o dvě pozice propadl.
O dvě místa si rovněž polepšil díky třetímu místu Filip Salaquarda, který momentálně figuruje na jedenáctém místě. Jan Charouz je stále s devíti body sedmnáctý.
Další závod se jede za dva týdny na maďarském Hungaroringu.
p.
Jezdec
Tým
Čas/Odstup
1.
N.Berthon
International Draco Racing
47:06.881
2.
D.Ricciardo
Tech 1 Racing
+ 0.250
3.
F.Salaquarda
ISR
+ 13.237
4.
M.Alješin
Carlin
+ 20.746
5.
A.Costa
Epsilon Euskadi
+ 22.419
6.
B.Mendez
FHV Interwetten.com
+ 55.547
7.
S.Coletti
Comtec Racing
+ 55.975
8.
S.Pentus
Fortec Motorsport
+ 57.642
9.
E.Guerrieri
ISR
+ 1:05.435
10.
N.Panciatici
Junior Lotus Racing
+ 1:07.159
11.
D.Zampieri
Pons Racing
+ 1:17.892
12.
G.Mansell
Comtec Racing
+ 1:18.199
13.
J.Rosenzweig
Carlin
+ 1:19.560
14.
S.Canamasas
FHV Interwetten.com
+ 1:28.683
15.
V.Garcia
KMP Racing
+ 1 kolo
16.
W.Grubmüller
P1 Motorsport
+ 1 kolo
17.
J.Charouz
P1 Motorsport
+ 1 kolo
18.
K.Kunimoto
Epsilon Euskadi
+ 1 kolo
19.
J.Leal
International Draco Racing
+ 2 kola
B.Hartley
Tech 1 Racing
+ 6 kol
F.Leo
Pons Racing
+ 9 kol
A.Nebylitskij
KMP Racing
+ 13 kol
J.Lancaster
Fortec Motorsport
+ 18 kol
D.Move
Junior Lotus Racing
+ 30 kol
Průběžné pořadí po devíti závodech:
p.
Jezdec
Tým
Body
1.
M.Alješin
Carlin
75
2.
D.Ricciardo
Tech 1 Racing
66
3.
E.Guerrieri
ISR
59
4.
S.Pentus
Fortec Motorsport
44
5.
N.Berthon
International Draco Racing
43
6.
S.Coletti
Comtec Racing
42
7.
B.Hartley
Tech 1 Racing
40
8.
A.Costa
Epsilon Euskadi
36
9.
D.Zampieri
Pons Racing
30
10.
J.Lancaster
Fortec Motorsport
24
11.
F.Salaquarda
ISR
23
12.
N.Panciatici
Junior Lotus Racing
22
13.
W.Grubmüller
P1 Motorsport
16
14.
F.Leo
Pons Racing
11
15.
A.Nebylitskij
KMP Racing
11
16.
G.Mansell
Comtec Racing
9
17.
J.Charouz
P1 Motorsport
9
18.
J.Leal
International Draco Racing
8
19.
J.Rosenzweig
Carlin
7
20.
D.Move
Junior Lotus Racing
7
21.
K.Kunimoto
Epsilon Euskadi
6
22.
B.Mendez
FHV Interwetten.com
5
23.
V.Garcia
KMP Racing
1
Zdroj: Formule.cz, časy WSR, Foto:
WSR
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.