Koneční pořadí a statistiky IZOD IndyCar Series 2010 - 2
vydal:
Víťa Boch
zveřejněno:
3.10.2010, 17:15
počet komentářů:
0
Pohár národů
Kategorií, kterou ještě Randy Bernard coby šéf IndyCar Series nestihl obnovit, je tzv. Nations´ cup, nebo-li pohár národů. Ten byl naposledy v Americe udělován v Champ Cars v roce 2006 a posledními držiteli jsou Francouzi (Bourdais a Philippe).
Pokud bychom se k němu postavili stejně, jako v předchozích letech CART potažmo Champ Cars, do sestaveného pořadí by se nám v každém závodě započítával nejlepší výsledek pilota dané národnosti. Samozřejmě v nevýhodě jsou ty státy, které v IndyCar mají jednoho zástupce (Nový Zéland, Švýcarsko, Belgie).
Po vzoru CART/Champ Car ještě berme Skotsko a Anglii jako dvě země. Reprezentantem Skotska je Dario Franchitti, Albion hájí Dan Wheldon, Alex Lloyd, Justin Wilson, Jay Howard, Mike Conway a Adam Carroll.
Pohár národů ovládli Australané (Power a Briscoe). Početná brazilská kolonie by byla na druhém místě před Skotskem (Franchittim) a domácími Američany. Kdybychom považovali Velkou Británii za jeden stát, byli by Britové s 647 body před Brazilci na druhém místě za Australany.
p.
Jezdec
Body
1.
Austrálie
676
2.
Brazílie
620
3.
Skotsko
602
4.
USA
570
5.
Nový Zéland
537
6.
Anglie
450
7.
Kanada
328
8.
Venezuela
268
9.
Japonsko
263
10.
Švýcarsko
242
11.
Belgie
213
12.
Jižní Afrika
89
13.
Kolumbie
29
14.
Itálie
24
Pořadí s bodováním podle Formule 1
A poslední též fiktivní statistikou budou výsledky šampionátu, kdyby se bodoval systémem, který v současné sezóně používá Formule 1. První sloupeček udává bodový stav před závodem na Homestead-Miami Speedway. Jak vidíte, Franchitti by do Miami přijel jako lídr šampionátu a titul by samozřejmě také získal. Power by byl v Miami jediným jiným jezdcem, který by na titul mohl pomýšlet.
Zajímavé posuny jsou na zadních příčkách. Největším skokanem by byl Ed Carpenter. Druhé místo z Kentucky by ho katapultovalo polem o deset pozic oproti tomu, jak dopadl. Naopak ani absolvování všech závodů by Milce Duno nestačilo na lepší než 36. místo (byla 23.), dostali by se před ní jak všichni nepravidelně startující jezdci, kteří by získali alespoň bod, tak většina jezdců, která měla lepší nejlepší umístění (Milka Duno měla jako svá maxima tři devatenáctá místa).
p.
Jezdec
Tým
Body před HM
Body po HM
Skutečné pořadí
1.
D.Franchitti
Target Chip Ganassi Racing
225
229
1.
2.
W.Power
Team Penske
221
221
2.
3.
S.Dixon
Target Chip Ganassi Racing
160
185
3.
4.
H.Castroneves
Team Penske
170
180
4.
5.
R.Briscoe
Team Penske
134
146
5.
6.
T.Kanaan
Andretti Autosport
116
122
6.
7.
R.Hunter-Reay
Andretti Autosport
113
113
7.
8.
D.Wheldon
Panther Racing
75
77
9.
9.
M.Andretti
Andretti Autosport
69
75
8.
10.
D.Patrick
Andretti Autosport
53
71
10.
11.
J.Wilson
Dreyer & Reinbold Racing
69
69
11.
12.
R.Matos
De Ferran Dragon Racing
34
34
14.
13.
V.Meira
A.J.Foyt Enterprises
25
33
12.
14.
M.Moraes
KV Racing Technology
30
30
15.
15.
A.Tagliani
FAZZT Race Team
26
26
13.
16.
G.Rahal
Newman/Haas Racing
21
22
20.
17.
E.Viso
KV Racing Technology
19
19
17.
18.
E.Carpenter
Panther Racing/Vision Racing
18
18
28.
19.
A.Lloyd
Dale Coyne Racing
17
17
16.
20.
P.Tracy
KV Racing Technology
8
8
27.
21.
M.Conway
Dreyer & Reinbold Racing
7
7
25.
22.
S.de Silvestro
HVM Racing
6
6
19.
23.
T.Sato
KV Racing Technology
2
2
21.
24.
B.Baguette
Conquest Racing
1
1
22.
25.
J.Andretti
Andretti Autosport
1
1
32.
26.
H.Mutoh
Newman/Haas Racing
0
0
18.
27.
M.Romancini
Conquest Racing
0
0
24.
28.
T.Scheckter
Dreyer & Reinbold Racing
0
0
29.
29.
A.Beatriz
Dreyer & Reinbold Racing
0
0
30.
30.
S.Fisher
Sarah Fisher Racing
0
0
26.
31.
A.Carroll
AFS Racing/Andretti Autosport
0
0
34.
32.
S.Saavedra
Bryan Herta Autosport
0
0
33.
33.
JR Hildebrand
Dreyer & Reinbold Racing
0
0
35.
34.
T.Bell
Sam Schmidt Motorsport
0
0
38.
35.
D.Hamilton
De Ferran Dragon Racing
0
0
36.
36.
M.Duno
Dale Coyne Racing
0
0
23.
37.
F.Dracone
Conquest Racing
0
0
37.
38.
R.Yasukawa
Dreyer & Reinbold Racing
0
0
40.
39.
J.Howard
Sarah Fisher Racing
0
0
31.
40.
B.Junqueira
FAZZT Race Team
0
0
39.
Zdroj: Formule.cz
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.