Peníze dnes až příliš přebíjejí talent, říká Nicolas Todt |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Spolumajitel týmu ART Grand Prix a manažer některých jezdců Nicolas Todt se obává, že peníze v dnešní době až příliš přebíjejí talent, týmy totiž raději sahají po jezdcích, kteří za sebou mají silné sponzory, než pozoruhodné výsledky. Ačkoliv peníze jsou již dlouho jedním z klíčových předpokladů pro vstup do Formule 1, Todt tvrdí, že v posledních letech je situace mnohem horší. "Mám velké obavy, protože ještě před pár lety jezdci postupovali do Formule 1 podle zásluh," řekl Todt v rozhovoru pro Autosprint. "Jezdců, kteří se tam dostali díky finanční garanci, bylo málo a většinou se jednalo o angažmá u malých týmů. Jenže kvůli globální ekonomické krizi a relaitvním potížím středních a malých stájí sehnat rozpočet mají dnes i ti nejlepší mladí jezdci problém najít si svou cestu do světa velkých cen. V mé práci manažera není žádný garantovaný plán budoucnosti ve Formuli 1, když už i v nižších formulových sériích je vyžadována určitá investice. Paradoxně je dnes složitější dostat se do Formule 1, ačkoliv je k dispozici více míst." Todt se nyní stará například o loňského šampiona Euroserie Formule 3 a letos jezdce GP2 v barvách jeho týmu ART Julese Bianchiho, který je podle něj ideálním příkladem aktuální situace. "Jules Bianchi bude mít v roce 2011 šanci zajet dobrou sezónu v GP2, v to doufám," řekl Todt. "Jsem si ale vědom toho, že pokud se mi nepodaří najít sponzora nebo investora, nebudu mít jistotu nalezení závodní sedačky, a to i kdyby Jules sérii dominoval." Todt říká, že jediným způsobem, jak prosadit talent před penězi, jsou v současné době výchovné programy velkých týmů. "Do budoucna vidím konkrétní šance pro ty jezdce, kteří budou schopni zkombinovat výsledky a sponzory, nebo pro ty, kteří se už v útlém věku upíší Red Bullu, McLarenu nebo Mercedesu, které mohou garantovat debut v tomto kolotoči i bez ekonomické podpory. Pro zbytek to bude mnohem náročnější." Zdroj: Autosport Komentáře ke článku
|
Reklama