Mortara přepsal historii, podruhé vyhrál v Makau |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edoardo Mortara dnes přepsal historii vrcholného závodu sezóny Formule 3 - Velké ceny Makaa. Ital totiž jako první dokázal tento prestižní závod vyhrát podruhé. Po zisku titulu v letošní sezóně Euroserie Formule 3 je to tak v jeho podání to nejlepší ukončení roku. Pilot týmu Signature si zadělal na svůj úspěch už v kvalifikacích, které vyhrál a vybojoval tak pole position pro včerejší kvalifikační závod. I tam se mu povedlo první pozici uhájit a tím pádem udržet nejvýhodnější startovní pozici pro dnešní hlavní závod. Mortara dobře zvládl start a okamžitě se ujal vedení, přičemž se nenechal výrazně ohrozit ani v nájezdu do zatáčky Lisabon, nejlepšího místa pro předjíždění na okruhu Guia. Jenže to už byl do akce povoláván safety car, hned na startovním roštu se totiž srazili Carlos Munoz a Rio Haryanto, v nastalém zmatku do sebe vrazili také Michael Ho a Alexander Sims. Ti do sebe dokonce zůstali zaklesnutí tak pevně, že je traťoví komisaři museli z tratě odtlačit pohromadě. Tento incident znamenal katastrofu pro tým Raikkonen Robertson Racing, jelikož v něm skončily naděje pro tři ze čtyř jeho vozů. Sítem prvního kola se nedostal ani Daniel Juncadella, který trefil vnější bariéru ve výjezdu ze zatáčky Lisabon a zničil zavěšení levého předního kola. Restart závodu pak sice Mortarovi vyšel, jenže na následujících dvou rovinkách se za něj nalepili jeho týmoví kolegové Daniel Abt a Laurens Vanthoor, kteří ho pak na brzdy do zatáčky Lisabon předjeli. Do čela se tak dostal Abt, který v Makau absolvoval svou premiéru. Jenže svět Formule 3 se nad výkonem mladého Němce nestihl ani pořádně poradovat a Abt v úseku Solitude Esses rozvěsil svůj vůz po svodidlech. V rychlé pravé zatáčce totiž škrtl o zeď a skončil v protější bariéře. Na trať tak musel podruhé safety car. V sedmém kole bylo znovu restartováno a Mortara oplatil Vanthoorovi předjetí do zatáčky Lisabon, aby se znovu ujal vedení. Poté začal zajíždět jedno nejrychlejší kolo za druhým a svým soupeřům se vzdalovat. Před cílem pak trochu zvolnil a pod šachovnicovým praporkem projel s náskokem dvou sekund. Mortara tak obhájil své loňské prvenství a stal se prvním pilotem v té části historie, kdy se Velká cena Makaa jezdí s vozy Formule 3, který dokázal na tomto více než šestikilometrovém okruhu vyhrát podruhé. O druhé místo v závěru bojovali Vanthoor a Valtteri Bottas. Fin byl evidentně rychlejší na většině okruhu, jenže rychlost mu chyběla v klíčovém bodě trati - na rovinkách vedoucích k zatáčce Lisabon. Právě proto se Bottasovi nakonec nepovedlo Vanthoora předjet. Čtvrtý dojel Marco Wittmann, který tak zajistil, že tým Signature měl v první čtyřce hned tři vozy. Páté místo vybojoval Renger van der Zande před Antoniem Felixem da Costou a Jeanem-Ericem Vergnem. Na skvělé osmé pozici pak byl odmávám Roberto Merhi, který byl ještě včera jedním z velkých adeptů na vítězství. V posledním kole kvalifikačního závodu ho ale zradilo zavěšení pravého zadního kola a Španěl tak dnes startoval až z dvaadvacáté pozice. Přesto se nevzdal a jeho velká stíhací jízda ho vynesla do první desítky. Tu uzavřeli Felix Rosenqvist a Carlos Huertas.
Zdroj: Formule.cz, časy F3, Foto: F3 Komentáře ke článku
|
Reklama