De la Rosa je s prvním mokrým testem spokojený |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Pedro de la Rosa vyjádřil svou spokojenost s testováním mokrých pneumatik Pirelli. Italský výrobce zkouší své nové obutí na okruhu Abú Zabí, kde využívá umělého zavlažování a osvětlení. Během včerejší noci de la Rosa za volantem vozu Toyota, stavěným pro loňský ročník, najel celkem 119 kol na "severním okruhu". Dnes se Pirelli zaměřuje na přechodné podmínky spojené s přezouváním na suché pneumatiky. De la Rosa se dnes nechal slyšet, že jízdy na mokré trati, kterou zajistily kropicí vozy, byly úspěšné. "Dnes začneme na přechodných pneumatikách a na konci budeme přezouvat na hladké gumy," sdělil Španěl Autosportu. "Během jízd je na trati konzistentní vrstva vody a to je vždycky v jízdách na mokru klíčovým bodem. Různě velké vrstvy mohou vaše výsledky nasměrovat úplně špatně, takže jsem byl velice potěšený tím, jak si okruh s vodou poradil." De la Rosa také dodal, že teploty, které v Abú Zabí panují, poskytly Pirelli důležitá data, která potřebuje pro mokré závody v Asii. "Teplota trati je pro testování pneumatik vším. Vždycky musíte myslet na to, co vás během roku potká. Formule 1 závodí v horkých klimatech, jezdíme tam v letních dobách, takže teploty jsou vždycky vyšší. Ale problémem (testování v Evropě) je, že si berete směsi pro celou sezónu na jih Španělska, kde je v Evropě nejtepleji, ale co se teploty trati týče, máte tam patnáct, maximálně dvacet stupňů. To nestačí. Pak jedete do Bahrajnu nebo na místa, jako je tohle, kde je čtyřicet a víc a provozní rozmezí pneumatiky je úplně odlišné. Proto jsme přijeli sem." Paul Hembery, ředitel oddělení motorsportu u Pirelli, očekává, že dnešní program bude náročnější než ten včerejší, neboť příprava přechodných podmínek je složitější. "Dnes budeme testovat přechodné pneumatiky a budeme využívat mnohem méně vody," řekl. "Tentokrát uvidíme, jak trať osychá a až teplota poroste, zjistíme, jak budou v takových podmínkách fungovat přechodné gumy a jaký bude přechod na slicky. Pokusíme se napodobit přechodné podmínky a já ještě nevím, jak dobře to půjde. Je mnohem snazší napodobit mokré podmínky. Dnes je toho víc, co musíme poznat." Zdroj: Autosport, Foto: Renault Komentáře ke článku
|
Reklama