clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Týmy chtějí zrevidovat počet tlačítek na volantu

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 30.1.2011, 16:50

počet komentářů: 0


Techničtí šéfové Formule 1 mají v plánu letos prověřit tlačítka, se kterými musí jezdci ve voze operovat. S novými systémy se totiž jejich počet stále zvyšuje a u Ferrari naznačují, že současná situace už začíná být nepřijatelná.

Řada jezdců již vyjádřila obavy o to, zda bude schopna stíhat všechna tlačítka sledovat, správně reagovat a stále stejně dobře řídit svůj vůz na limitu a sledovat dění na trati.

Vedle klasických knoflíků, jakými jsou například ovladače rádia, vyvážení brzd a diferenciálu, se kterými jezdci manipulují v každém kole, budou muset nyní stíhat operovat také se systémem KERS a pohyblivým zadním křídlem.

Technický ředitel Ferrari Aldo Costa se jezdců v této záležitosti zastává a říká, že Technická pracovní skupina Formule 1 se tímto problémem bude zabývat.

"Dosáhli jsme nepřijatelné meze," řekl Costa. "Diskutujeme to v rámci Technické pracovní skupiny (TWG) a ověřujeme tento aspekt prostřednictvím simulátoru. Zvažujeme, zda jezdci mohou fyzicky všechny tyto komponenty zvládnout a je to už docela extrémní situace."

Fernando Alonso v jednom z letošních rozhovorů vypíchl množství tlačítek na volantu jako možný problém letošní sezóny, zejména v závodech, které nebudou probíhat za standardních podmínek.

"Jedinou potíží...budou tlačítka na volantu a velice krátká doba, ve které se budete muset rozhodovat, reagovat na tlačítka a stále řídit vůz," řekl ke změnám letošních pravidel. "Takže v některých případech v mokrých závodech, za špatné viditelnosti a tak, musíme to prověřit."

Zdroj: Autosport, Foto: Ferrari

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama