clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

První sérii předsezónních testů zakončil na čele Kubica

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 3.2.2011, 17:50

počet komentářů: 0


Renault R31 s inovativním řešením výfuků byl nakonec nejrychlejším vozem první série předsezónních testů, Robert Kubica se totiž vyšvihl do čela výsledkové listiny třetího dne ve Valencii.

Uplynula sice polovina dne, než se Polák dostal k pořádným jízdám, jakmile však vyjel na trať, pohyboval se velmi vysoko. Byl v pořadí třetím, kdo se dnes dostal pod hranici 1:14, přičemž přibližně hodinu před koncem stanovil konečný nejrychlejší čas na hodnotu 1:13.144.

K časům v hladině 1:13 se dostal celkem třikrát, a to vždy v prvním kole tříkolového úseku. Renault se pak v poslední hodině rozhodl absolvovat delší jízdu, ve které se Kubicovy časy postupně propadly z hodnot kolem 1:16.5 až těsně pod 1:18, přičemž po osmnácti kolech Polák zaznemanel rapidní pokles tempa.

Nejpilnějším jezdcem dnešního dne byl Adrian Sutil, který ještě s loňským vozem Force Indie najel 117 kol. Ve své první jízdě se se svým časem dostal na úroveň 1:14, následovala tříkolová jízda s nejrychlejším časem 1:13.2, který Němce až do odpoledne držel na prvním místě.

Sutil ráno ještě v několika dalších krátkých jízdách zopakoval časy 1:14, přičemž po obědě zahájil úseky dlouhé deset až patnáct kol a po většinu odpoledne se pohyboval na úrovni 1:19.

Podobně jako Kubica se na trati dlouho neukázal Jenson Button. McLaren se totiž se starým vozem zaměřoval především na test pneumatik, který byl dopoledne kvůli nízkým teplotám spíše neproduktivní.

Buttonův nejlepší čas, 1:13.553, byl jediným ostrým kolem dané jízdy, pravděpodobně šlo tedy o kvalifikační simulaci. Brit následně absolvoval delší úseky, ve kterých se s časy pohyboval okolo 1:16.

Naopak velmi brzy dnes na trať vyjel Mark Webber, který včera najel pouze 12 kol kvůli selhání hlavního válce. Úvodní sedmikolový stint s časy 1:15 a 1:16 naznačil dobrou rychlost, který Australan okolo poledne podtrhl dvacetikolovým úsekem, ve kterém s ubývajícím palivem stlačoval své hodnoty od 1:16.5 až k 1:15.

Jeho nejrychlejší časy dne přišly na začátku pěti a sedmikolové fáze, naznačující, že Red Bull by se svým RB7 mohl být znovu tím, kdo bude letos udávat tempo.

Ferrari dnes po dvou dnech s Fernandem Alonsem posadilo za volant svého F150 Felipeho Massu. Toho však už po dvanácti kolech postihl únik oleje. Brazilec se vrátil do akce na posledních několik hodin, přičemž v úvodu svých dvanáctikolových stintů zajížděl časy 1:14.5. Svůj den zakončil s tříkolovou jízdou a časem 1:14.017 na páté pozici.

Dvanáctikolové porce si dnes dával také Timo Glock za volantem loňského modelu Virginu. Němec zajížděl časy na úrovni 1:17, než se na konci v krátké jízdě posunul na šesté místo s časem 1:14.207.

Podobný program dnes absolvoval Pastor Maldonado v barvách Williamsu. Venezuelan začal s delšími jízdami a časy okolo 1:16, odpoledne pak odjel pár kratších úseků. Své nejlepší časy okolo 1:14 však často střídal s daleko pomalejšími koly, z čehož se dá usuzovat, že Williams se nezaměřoval pouze na analýzu opotřebení pneumatik. Nejlepší hodnota 1:14.299 posunula Maldonada na sedmé místo.

Osmý skončil Sergio Perez od Sauberu. Mexičan byl však po devíti kolech odsouzen do role diváka, zatímco tým v jeho voze měnil převodovku. Perez následně odjel dvě dlouhé jízdy s časy pod 1:16, než si v krátké jízdě dojel pro svůj nejrychlejší čas 1:14.469.

Michael Schumacher naopak krátkým jízdám věnoval ráno, kdy se pohyboval v rozmezí 1:14.5 a 1:15. Následovaly delší úseky o dvaceti kolech, ve kterých Němec zajížděl časy kolem 1:16, občas i 1:15.

Sebastien Buemi po většinu dne absolvoval pětikolové stinty a své časy postupně tlačil od 1:17 k 1:15. Jeho nejlepší výkon o hodnotě 1:14.801 ho pasoval na desáté místo.

Posledním jezdcem, který si na své konto připsal nějaký čas, byl Narajn Kartykejan. HRT se však ani jednou neodhodlalo k jízdě delší než pět kol. Ind po většinu času zajížděl kola na úrovni 1:17, později snížil počty kol na jízdu a časy na úroveň 1:16.5.

Team Lotus byl nadále zdržován včerejší poruchou posilovače řízení. Tým doufal, že nový díl k ránu dorazí z Británie, transport se však prothál a Jarno Trulli tak mohl absolvovat pouze 38 instalačních kol, které věnoval kontrolé systémů ve voze a také testu aerodynamiky, aniž by přitom zajel jediné měřené kolo.

Fotogalerii z dnešního dne naleznete zde.

p.
 Jezdec  Tým  Čas  Odstup  Kol
1.
 R.Kubica  Renault
1:13.144 
 
95 
2.
 A.Sutil  Force India*
1:13.201 
+ 0.057 
117 
3.
 J.Button  McLaren*
1:13.553 
+ 0.409 
105 
4.
 M.Webber  Red Bull
1:13.936 
+ 0.792 
105 
5.
 F.Massa  Ferrari
1:14.017 
+ 0.873 
80 
6.
 T.Glock  Virgin*
1:14.207 
+ 1.063 
114 
7.
 P.Maldonado  Williams
1:14.299 
+ 1.155 
101 
8.
 S.Perez  Sauber
1:14.469 
+ 1.325 
104 
9.
 M.Schumacher  Mercedes
1:14.537 
+ 1.393 
110 
10.
 S.Buemi  Toro Rosso
1:14.801 
+ 1.657 
73 
11.
 N.Kartykejan  HRT*
1:16.535 
+ 3.391 
63 
12.
 J.Trulli  Lotus
žádný čas 
 
38 

Všechny časy neoficiální.

* - vůz specifikace 2010

Zdroj: Týmy Formule 1, Foto: Pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
V druhém dni testů byl nejrychlejší Fernando Alonso - 2.2.2011
První jízdy roku 2011 zahájil nejrychleji šampion Vettel - 1.2.2011
Ferrari vévodilo testům, Sauber v závěsu - 3.2.2010
I s Alonsem zůstalo Ferrari ve Valencii neporaženo - 3.2.2010

Reklama