clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

McLaren vysvětluje radikálně řešené bočnice

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 4.2.2011, 15:35

počet komentářů: 0


Že je nový McLaren MP4-26 na pohled radikálním vozem, to bylo jasné již při představení. Technický ředitel týmu Paddy Lowe nyní vysvětluje, co vedlo k některým netradičním návrhům.

První pohled upoutají zejména zvláštně řešené bočnice s profilem tvaru písmene L (písmene U, sledujeme-li obě zároveň) a také dvojité sání vzduchu k motoru nad jezdcovou hlavou.

Co se bočnic týče, Lowe vysvětluje, že bylo třeba nasměrovat co nejlépe vzduchu proudící k zadnímu křídlu tak, aby generovaný přítlak byl co možná nejvyšší. Od letošní sezóny totiž platí zákaz používání vícepatrových difuzorů, což významně sníží přítlak na zadní nápravě.

Bočnice proto vytvářejí kanál, vedoucí vzduch k hlavní ploše zadního křídla. Viditelným vodítkem vzduchu je také boční příčný díl úzce obepínající bočnici (fotografii tohoto řešení můžete vidět ZDE).

"Myslím, že na voze je pár nových vychytávek, dlouhý rozvor a bočnice tvaru U jsou pravděpodobně těmi nejzřejmějšími příklady," řekl Lowe. "Myšlenkou, která za tím stojí, je přivést co nejvíce kvalitního vzduchu ke spodnímu hlavnímu dílu zadního křídla a podlaze vozu. Chceme, aby záď pracovala co nejlépe, vzhledem ke ztrátě výkonnosti způsobené zákazem dvojitého difuzoru."

Šéfinženýr McLarenu Tim Goss dodává, že kromě kompenzace přítlaku na zadní nápravě bude letos klíčové také porozumění a správa nových pneumatik Pirelli. Ty jsou totiž záměrně konstruovány na menší výdrž, než loňské bridgestony, otázkou tedy bude, kdo s nimi dovede pracovat nejlépe.

"Pro mě tu jsou dva (klíčové faktory), kompenzace přítlaku, o který jsme přišli po zákazu dvojitého difuzoru, a maximálního využití pneumatik Pirelli," vysvětlil. "Ty pneumatiky vydrží jen asi deset kol a přimět je vydržet déle je docela náročné. Musíme se tedy podrobně podívat na nastavení a zavěšení, aby pneumatiky vydržely.

Pro rok 2011 jsme si stanovili velice ambiciózní aerodynamický cíl. Vždycky chceme dokázat víc a co se výkonnosti týče, jsme vždy velice kritičtí, ale cítíme, že jsme odvedli dobrou práci. Objevili jsme pár míst, kde můžeme vůz během příštích týdnů zrychlit, úkolem bude dostat je na auto a zajistit jejich spolehlivost, než pojedeme na první závod. To je velká výzva."

Zdroj: Autosport, Foto: McLaren

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Norrisovo noční tažení s horkou chvilkou - 22.9.2024
Norris s Verstappenem v první řadě, fiasko pro Ferrari - 21.9.2024
Norris dál kraluje - 21.9.2024
Piastri se ubránil Leclercovi v pouliční bitce, Norris přechytračil Verstappena - 15.9.2024
Norrise zabrzdila žlutá vlajka - 15.9.2024

Reklama