V úvodní kvalifikaci sezóny Spengler porazil Ekströma |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bruno Spengler se po roce a půl dočkal pole position v DTM, když vyhrál kvalifikaci na úvodní podnik sezóny 2011 na Hockenheimringu. Kanaďan v závěrečném superpolu porazil Mattiase Ekströma a otevřel tak kvalifikační souboj ve prospěch Mercedesu. Veliké překvapení přišlo už v první části kvalifikace. Gary Paffett, jeden z favoritů pro boj o titul, totiž chyboval v nájezdu na Motodrom, levými koly hrábl za obrubník, načež v následující zatáčce Sachs vylétl z trati úplně a nacouval se svým mercedesem až do bariéry z pneumatik. Kvalifikace byla přerušena, zatímco traťoví komisaři Paffettův vůz odklízeli. A přestože Britův vůz nebyl nijak výrazně poškozen, Paffett už se do kvalifikace vrátit nemohl. Ředitelství závodu přitom rozhodlo o zrušení zbytku první části a přičtení zbývajícího času k části druhé. Do druhého segmentu se tak kromě Paffetta vydali všichni. Loňský vítěz kvalifikace i závodu tak zítra odstartuje jako úplně poslední. Také druhá část kvalifikace přinesla několik překvapení. Velmi dobře si vedli nováčci Christian Vietoris, Edoardo Mortara a Renger van der Zande, kteří jen těsně nepostoupili do třetího dějství. Vypadli však také dva jezdci s aktuálními specifikacemi vozu, Oliver Jarvis od Audi a Jamie Green z Mercedesu, kteří zajeli dvanáctý, respektive čtrnáctý čas. Mezi sebou mají třináctého Davida Coultharda. Za Greenem skončili ještě nováček Filipe Albuquerque a obě slečny, Susie Stoddart a Rahel Frey. Ve třetí části uvízl pátý Mike Rockenfeller, spolu s ním se do třetí řady postaví Martin Tomczyk, který poprvé nestartuje u týmu Abt a nemá k dispozici aktuální vůz. Čtvrtou řadu obsadili sedmý Maro Engel a osmý Miguel Molina, který si stěžoval na problémy s elektronikou, které mu nedovolily zajet konkurenceschopný čas. V závěrečném superpolu vyjížděl na trať jako první Mattias Ekström. Dvojnásobný šampion série zajel čas 1:34.402, přitom však ztratil hned v první zatáčce, kde roztancoval svůj vůz příliš agresivním přejezdem přes vnitřní obrubník. Jeho kolega od Audi Timo Scheider jej však nedokázal překonat, když probrzdil v nájezdu do vlásenky Spitzkehre a výrazně ztratil. Ekströma pak nepřekonal ani Ralf Schumacher, který byl sice rychlejší ve třetím sektoru, v celkovém součtu to ale na Švéda nestačilo. Poslední slovo tak měl Bruno Spengler. Kanaďan byl rychlejší na prvním mezičase, jenže velmi tvrdé nastavení jeho mercedes nesl špatně v hrbolatém nájezdu do Spitzkehre. Spengler ale zabral v závěrečném sektoru a Ekströma porazil rozdílem 132 tisícin sekundy. Vyjel si tak svou první pole position od závodu na Dijonu v roce 2009.
Zdroj: Formule.cz, časy DTM Komentáře ke článku
|
Reklama