clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Podle výkonného ředitele uvidíme do pěti let IndyCar v Evropě

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 23.7.2011, 07:55

počet komentářů: 0


Nejbližším závodem pro české fanoušky v současném kalendáři je pravděpodobně závod na New Hampshire Motor Speedway nedaleko Bostonu. Do pěti let by ovšem na závod IndyCar mohli pohodlně dojet vlastním vozem či vlakem. Randy Bernard, výkonný ředitel INDYCAR, prozradil deníku Indianapolis Business Journal, že návrat amerických formulí na evropský kontinent není nereálný. Naopak, do pěti let by k němu mohlo dojít.
„Oh ano, myslím, že během příštích pěti let uvidíte IndyCar na více mezinárodních trzích,“ říká Bernard. „Líbilo by se mi, kdybych nás viděl na oválu v Německu. Myslím, že v Evropě je pro nás velký potenciál.“
Závod v Německu by mohl být spojený se vstupem německého dodavatele motorů do IndyCar. V minulosti sklízel úspěchy v CART Mercedes, hovořilo se i o možném vstupu Audi či Volkswagenu. Z Evropy do IndyCar bude dodávat od příštího roku motory a aerokit „britský“ Lotus (vlastněný malajsijskou firmou). A výrobcem vozu zůstává italská Dallara.
V minulosti zkoušel v Evropě závodit CART. Na EuroSpeedway uspořádal závody v letech 2001 a 2003, v letech 2001 a 2002 závodil také na oválu v britském Rockinghamu a v roce 2003 jel v Británii na zkrácené verzi okruhu Brands Hatch. Ve své poslední sezóně závodil nástupce CART, série Champ Car, na okruzích v nizozemském Assenu a belgickém Zolderu. V kalendáři sezóny 2008, která se už nejela, byly evropské výlety plánovány dokonce dva, kromě dvojice Zolder a Assen se počítalo i se závodem ve španělském Jerezu. Ačkoliv sledovanost IndyCar v Evropě zatím není taková, jakou by si Bernard představoval, letošní přenos pětistovky v Indianapolisu přilákal o 10% více diváků, než předchozí ročník.
Evropské závody by mohly Bernardovi pomoci udržovat balanc mezi závody na oválech a ostatních typech trati. Protože naplnit ovály v Americe je stále větší a větší problém, mohla by INDYCAR pořádat znovu závody v Rockinghamu a na Lausitzringu. Britský ovál by byl asi největším favoritem, vzhledem k početnému britskému zastoupení v IndyCar, přítomnosti Lotusu, velmi dobrému pokrytí IndyCar v Británii zásluhou sportovní stanice SkySports a sponzorů, kteří v mnoha případech kromě USA podnikají i v Británii. Navíc žádná formulová série v Evropě na oválech nezávodí a tak by mohlo být snazší nalákat do ochozů na exotičtější formu závodů diváky.
Dalšími potencionálními zahraničními trhy pro IndyCar zůstávají Čína, Brazílie (druhý závod) a Mexiko. Všechny by se mohly objevit už v kalendáři na další sezónu. Vyloučený není ani návrat do Austrálie. Randy Bernard začal jednat s lidmi ze západoaustralského města Perth, které v minulosti hostilo Red Bull Air Race a rádo by získalo novou sportovní atrakci.
V blízké budoucnosti, potažmo přímo v příštím roce, jsou zatím dva největší favorité na rozšíření kalendáře. Jedním je ovál Chicagoland Speedway u Chicaga. Vzhledem k prolomení ledů ve vztahu s International Speedway Corporation a letošnímu neúspěchu závodu v Milwaukee by IndyCar mohla znovu zavítat na tento 1,5 míle dlouhý ovál. A druhým favoritem je městský okruh okolo Reliant Stadium v texaském Houstonu v minulosti hostící závody Champ Cars.
„Stále silně jednáme o Houstonu,“ dodává Bernard. „Rozhodneme příští měsíc.“
Kromě toho, že oblast Houstonu má 6 milionů obyvatel a je to čtvrtý největší trh v USA, existuje ještě jeden dobrý důvod:
„Naši sponzoři to chtějí,“ dodává Bernard.
Na druhou stranu kromě závodu IndyCar na Texas Motor Speedway a závodů NASCAR tamtéž bude od příštího roku Texas hostit na okruhu u Austinu i závod Formule 1, takže by další formulový závod v Houstonu mohl narazit i na odpor ze strany FIA a Bernieho Ecclestona, kteří by zřejmě neradi viděli další konkurenci na tak už docela zaplněném trhu. Ale přesto podle IBJ.com je Houston největším favoritem ze všech závodišť v Americe i jinde ve světě na zařazení do kalendáře příští sezóny.

Zdroj: IBJ.com, Foto: Martin Ševčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama