clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

K&K Racing Team: Také Slovakiaring přinesl stáji K&K plno pohárů

vydal: Eva Pecková
zveřejněno: 26.8.2011, 09:20

počet komentářů: 0


Jakkoli pražská stáj K&K Racing Team začala závodnický víkend na Slovakiaringu divoce, pátečním úderem od jednoho soupeře, nakonec bylo v týmu veselo. Marcel Kusín a Richard Chlad totiž získali na moderní dráze nedaleko Bratislavy náruč pohárů. Stejně jako v předchozích závodech v Mostě.

Na jihu Slovenska se podobně jako v severních Čechách jel český mezinárodní šampionát královské Divize 4 společně se středoevropským, polským a slovenským mistrovstvím. Závody měly vynikající atmosféru.

Podél trati se bavily desítky tisíc lidí, fandy i závodníky hřálo tropické slunce, premiéru si na okruhu odbylo Mistrovství Evropy GT3 – zkrátka opravdová Velká cena Slovenska.

„Byly to nejlepší závody mé kariéry,“ prohlásil Richard Chlad, jenž ve Sprintech bojoval se starším BMW M3 GTR. Na Slovakiaringu závodil prvně a byl jím fascinován. „Bezvadná trať mi okamžitě sedla a také díky tomu se mi docela dařilo.“ Především jeho vítězný souboj o druhé místo s Milanem Braunem z týmu Šenkýř Motorsport byl v sobotním Sprintu D4 do 3500 ccm velkou podívanou.

„S Richardem zcela souhlasím. Já byl na jediném slovenském okruhu poprvé loni a měl jsem to stejně jako kolega,“ řekl závodící šéf týmu Kusín, kterého diváci viděli v novém stroji BMW Z4 GTR. „Mám totiž rád tratě, na kterých jsou místa takzvaně na srdce. A mezi ně Slovakiaring určitě patří.“

Tvrdé souboje byly i za dalšími úspěchy, za druhým místem Kusína v nedělním Sprintu a bronzem posádky v sobotní dvouhodinovce. Pořádně ostrá byla hlavně krátká jízda.

„Pokazil jsem start,“ říká Kusín. „Stálo přede mnou porsche s velkým křídlem, které mi velkým křídlem clonilo tak, že jsem pořádně neviděl na semafory. Musel jsem spoléhat na reakci ostatních. A pak jsem na to dupnul až moc, takže se mi protočila kola a propadl jsem se. To mi ale kupodivu pomohlo.“

První zatáčky totiž přinesly velké strkanice, které vyvrcholily havárií několika vozů. „Kvůli ztrátě na startu jsem se této bouračce nejspíš vyhnul,“ poznamenal Kusín. A pak uháněl dál. „Nové auto je závod od závodu lepší, k jeho maximu nám chybí tak vteřina na kolo. Snad jediné co mě štvalo, byli někteří polští a slovenští jezdci. Ve Sprintech zbytečně zdržovali. Byli pomalejší, ale aby uhnuli, to ne,“ uvedl Kusín.

Kromě rány v pátečním tréninku od jednoho polského porsche (následovala výměna pravé zadní poloosy BMW) dostala týmová technika zabrat i v závodech. V první krátké jízdě musel Kusín s BMW Z4 GTR mimo trať, aby zabránil srážce s nevybíravým soupeřem. Při návratu na trať se poškodil přední spojler.

„Záhy jsem musel odstoupit. Při rychlosti nad 150 km/h začal předek auta doslova driblovat o asfalt, nedalo se jet. Přišel jsem tak o druhé místo,“ popsal Kusín. Richard Chlad pak musel dokončit dvouhodinovku s rozbitým zadkem „Zetčtyřky“, na kterém vlálo ohnuté křídlo. „Střetli jsme se s Danem Skalickým z týmu Duck Racing. Naštěstí jsem mohl pokračovat, ale ztrácel jsem deset vteřin na kolo,“ řekl Chlad.

Se všemi kolegy stáje K&K Racing Team tak uvítali předčasné ukončení dvouhodinovky. Jury zastavila bitvu čtvrt hodiny před cílem, protože na jednom z horizontů vzplálo porsche Rudolfa Machánka. „Oddechli jsme si, protože auto mělo takzvaně dost. Přes všechna slovenská dramata jsme ale domů odjížděli spokojení. Stejně jako v předchozích závodech v Mostě jsme byli v každém z bojů na stupních vítězů, chybí nám jen vítězství…“ uzavřel Marcel Kusín.

Příští závody: 23. – 25. září, Brno
K&K Racing Media

 

Tým K&K na Slovakiaringu

Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu
Tým K&K na Slovakiaringu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: K&K Racing Team, Foto: K&K Racing Team

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024
Byl Norris nesportovně okraden o bod? - 23.9.2024
Norrisovo noční tažení s horkou chvilkou - 22.9.2024
Proč Verstappen sabotoval tiskovku? - 22.9.2024
Ferrari zahodilo první řadu - 22.9.2024

Reklama