Král dodatečně přišel o pozici, na roštu si však polepší
vydal:
Pavel Fabry
zveřejněno:
27.8.2011, 23:50
počet komentářů:
0
Josef Král byl dodatečně odsunut o jednu pozici ve výsledcích hlavního závodu GP2 ve Spa-Francorchamps. Rozhodli o tom sportovní komisaři po večerním slyšení.
Český závodník se během fáze za safety carem potýkal s netradičním problémem, který v Belgii potrápil také celou řadu jeho soupeřů. Motory současných vozů GP2 jsou totiž elektronicky chráněny proti zničení a pokud jejich teplota klesne pod 70°C, elektronika motor vypne. Z tohoto důvodu se během výjezdu zpomalovacího vozu dostalo do problémů hned několik jezdců, někteří z nich přitom museli ze závodu odstoupit.
Král se kvůli klesající teplotě motoru v určitých fázích pohyboval po trati velice pomalu a měl co dělat, aby svůj motor vůbec udržel v chodu a vyhnul se odstoupení. V jednom z takových momentů jej přitom předjel Fairuz Fauzy.
Jelikož se však za safety carem nesmí předjíždět, byl Malajec instruován k tomu, aby Krále pustil zpátky před sebe. Sportovní komisaři pak ale zjistili, že se Fauzy před Krále dostal kvůli problémům českého jezdce. Ten pro svou pomalou jízdu nesplňoval předepsanou vzdálenost od vozu před sebou a Fauzy tak měl důvod se domnívat, že Král kvůli technickým problémům není schopen držet tempo, což by pilota týmu Super Nova opravňovalo k předjetí.
Sportovní komisaři zvažovali penalizaci průjezdu boxovou uličkou, která by znamenala přičtení 25 sekund k výslednému času. Nakonec však pouze rozhodli, že si oba jezdci své pozice v cíli prohodí.
Král tak padá za Fauzyho ze sedmého na osmé místo. Na jednu stranu tím přijde o jeden bod, do zítřejšího sprintu však vzhledem k pravidlu otáčení pořadí první osmičky neodstartuje ze druhé, ale první pozice.
Upravené výsledky po hlavním závodě ve Spa-Francorchamps:
p.
Jezdec
Tým
Čas/Odstup
1.
C.Vietoris
Racing Engineering
1:00:55.099
2.
J.Bianchi
Lotus ART
+ 2.862
3.
R.Grosjean
DAMS
+ 4.571
4.
L.Filippi
Scuderia Coloni
+ 6.441
5.
B.Hartley
Ocean Racing Technology
+ 11.614
6.
D.Clos
Racing Engineering
+ 12.471
7.
F.Fauzy
Super Nova Racing
+ 18.906
8.
J.Král
Arden International
+ 17.391
9.
A.Carroll
Super Nova Racing
+ 19.364
10.
D.Valsecchi
Caterham AirAsia
+ 20.228
11.
J.Cecotto jr.
Ocean Racing Technology
+ 22.899
12.
S.Bird
iSport International
+ 23.358
13.
P.Varhaug
DAMS
+ 24.110
14.
E.Gutierrez
Lotus ART
+ 31.304
15.
M.Chilton
Carlin
+ 1 kolo
16.
M.Herck
Scuderia Coloni
+ 1 kolo
M.Ericsson
iSport International
+ 6 kol
G.van der Garde
Barwa Addax Team
+ 6 kol
R.Gonzalez
Trident Racing
+ 6 kol
M.Aljošin
Carlin
+ 8 kol
J.Palmer
Arden International
+ 8 kol
S.Coletti
Trident Racing
+ 9 kol
J.Leal
Rapax
+ 10 kol
F.Leimer
Rapax
+ 17 kol
L.Razia
Caterham AirAsia
+ 23 kol
C.Pic
Barwa Addax Team
+ 23 kol
Nejrychlejší kolo závodu: Julian Leal (Rapax) - 2:00.526
Bod však připadá Christianu Vietorisovi, Leal totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po patnácti závodech:
p.
Jezdec
Tým
Body
1.
R.Grosjean
DAMS
80
2.
G.van der Garde
Barwa Addax Team
49
3.
J.Bianchi
Lotus ART
43
4.
C.Pic
Barwa Addax Team
42
5.
S.Bird
iSport International
35
6.
L.Filippi
Scuderia Coloni
33
7.
D.Valsecchi
Caterham AirAsia
30
8.
D.Clos
Racing Engineering
29
9.
C.Vietoris
Racing Engineering
26
10.
M.Ericsson
iSport International
25
11.
S.Coletti
Trident Racing
22
12.
L.Razia
Caterham AirAsia
19
13.
E.Gutierrez
Lotus ART
14
14.
J.Král
Arden International
11
15.
F.Leimer
Rapax
8
16.
A.Parente
Carlin
8
17.
F.Fauzy
Super Nova Racing
5
18.
B.Hartley
Ocean Racing Technology
4
19.
M.Chilton
Carlin
4
20.
A.Carroll
Super Nova Racing
2
21.
M.Herck
Scuderia Coloni
1
Bodovací systém GP2: Pole position pro hlavní závod: 2 body Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1 Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)
Zdroj: GP2 Series
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.