Mercedes na Silverstonu vyzkoušel svůj letošní vůz |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Mercedes absolvoval první jízdy se svým novým monopostem pro letošní sezónu, který nese označení W03, když se oba jeho jezdci, Nico Rosberg i Michael Schumacher, svezli na krátké verzi okruhu Silverstone. Tým využil svých 100 kilometrů, které má každá stáj k dispozici pro filmovací jízdy, přičemž smí používat jen demonstrační pneumatiky Pirelli, které neposkytují takovou přilnavost, jako ostré gumy pro víkendy velkých cen. Viceprezident oddělení motorsportu u Mercedesu Norbert Haug doufá, že nový vůz týmu pomůže dostat se do dobré formy už ve druhé sérii testů, která se pojede příští týden v Barceloně. "Hodnotit výkonnost po prvním dni jízd je velice těžké, protože se jezdí na demonstračních pneumatikách a bylo to na krátkém okruhu, ale auto dělalo všechno, co mělo," řekl Haug. "Máme limit 100 kilometrů, Nico jich ráno odjel padesát a odpoledne se pak vystřídal s Michaelem. Nesetkali jsme se s žádnými dětskými nemocemi a teď míříme do Barcelony." K novému W03 zatím není známo příliš mnoho detailů, rozhodně by se však neměl přidat k McLarenu coby zatím jedinému vozu bez netradičního "schodu" na nose. "Nos je tou nejdiskutovanější záležitostí," pokračoval Haug. "Máme schodovitý nos, jak už někteří viděli. Je to opravdu velice hezké a velice dynamické řešení." Haug dodal, že deset dní, které tým oproti svým rivalům strávil déle na vývoji nového vozu namísto jeho účasti na prvních testech v Jerezu, se povedlo dobře využít. Tým navíc v Jerezu posbíral cenná data o letošních pneumatikách Pirelli, když je zkoušel na loňském W02 stále ještě využívajícím foukaného difuzoru, díky němuž bylo porovnání s loňským obutím přesnější. "Zvládli jsme několik velice dobrý simulací a kalkulací a hodně jsme pracovali v továrně. Měli jsme auto na testovací stolici dříve, než bylo plánováno, a nějakou dobu jsme simulovali s využitím motoru, převodovky a KERSu. Jsme tedy optimističtí a cílem je hned se (v Barceloně) dostat do dobré formy. Co se týče nových pneumatik, něco jsme se naučili se starým vozem a schválně jsme používali foukaný difuzor, protože srovnatelná data se starými pneumatikami byla nasbírána za stejných podmínek. Hodně jsme toho poznali a snad se nám povede převést, co jsme zjistili, na nový vůz." Zdroj: Autosport, Foto: Mercedes Komentáře ke článku
|
Reklama