Na Floridě startuje nová sezóna IZOD IndyCar Series |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V neděli v podvečer středoevropského letního času skončí zimní přestávka a jezdci IndyCar Series začnou opět závodit. Poprvé od derniéry Champ Cars v roce 2008 s atmosférickými motory a poprvé od roku 2005 s motory více dodavatelů. Proti sobě se postaví tři výrobci motorů, Honda, Chevrolet a Lotus, a 25 nebo 26 jezdců. Není zatím totiž úplně jisté, jestli Sebastien Bourdais závod stihne. Jeho stáj Dragon Racing má problémy s dodávkou motorů od Lotusu. Jestli se problémy podaří vyřešit, to teprve uvidíme. Na startovní listině zatím Bourdais figuruje.
Pro IZOD IndyCar Series má závod v ulicích St. Petersburgu velkou symboliku. Byl to právě tento okruh na břehu zátoky Tampa Bay, kde v roce 2005 série založená Tonym Georgem debutovala mimo ovály. Vystřídala v St. Petersburgu Champ Cars, která ještě coby CART závodila v St. Pete v roce 2003. První závod IndyCar mimo ovály vyhrál Dan Wheldon. Jeho stáj Andretti-Green Racing obsadila první čtyři místa v cíli. Virtuání kolo - Ulice St. Petersburgu: I přes občasnou nepřízeň počasí, kdy diváci museli vydržet provazy deště padající z oblohy, si závod získal popularitu. Mokrý závod v roce 2008 přinesl jeden z rekordů. Byl to teprve druhý závod po spojení Champ Cars a IndyCar, předcházel mu podnik na Homestead-Miami Speedway. Na oválu týmy z Champ Cars naprosto nestačily týmům z IndyCar, které měly mnohaletou zkušenost s aerodynamikou tehdy používaných vozů Dallara, ale v St. Petersburgu jakoby se karta obrátila. Graham Rahal i díky výborné strategii se ocitl na prvním místě před dvojnásobným vítězem Héliem Castronevesem a zabránil mu získat vítězný hattrick. Rahal se stal nejmladším vítězem v historii amerických formulí. Povedlo se mu to v prvním závodě v IndyCar v kariéře, protože v Miami předtím nestartoval. Nejvíce počasí ovlivnilo závod před dvěma roky. To v neděli odpoledne pršelo tak, že vůbec nebylo možné vyjet na dráhu a závod musel být přesunut na pondělní ráno. Protože v neděli meteorologové americké stanice The Weather Channel déšť očekávají, musíme jen doufat, že nebude tak silný, aby došlo k něčemu podobnému. Plán okruhu. Grafika: gpstpete.com Kromě ulic města St. Petersburg zasahuje okruh i na letiště Albert Whitted Airport. Dráha 7/25 tvoří cílovou rovinku a je nejširším místem okruhu (63 stop). První zatáčka v prvním kole potom přináší vždy spoustu problémů. Loni zde Hélio Castroneves nedobrzdil a způsobil hromadnou kolizi, která ze závodu vyřadila několik favoritů. V závodě bychom se měli v tomto místě dočkat hodně předjížděcích manévrů. Motory Honda jsou lepší na top speedu, takže tady budou piloti s japonskými motory ve výhodě. Naopak Chevrolety jsou lepší na výjezdu z pomalých zatáček, takže silná místa pro jezdce s americkými motory budou především technická pasáž se sérií čtyř pravotočivých zatáček mezi zatáčkou 4 a 8. A potom také vlásenka přivádějící jezdce na cílovou rovinku.
V St. Petersburgu žil do své smrti Dan Wheldon. Město jej uctilo tím, že místo s 10. zatáčkou přejmenovalo na Dan Wheldon Way, protože právě tady se v roce 2005 dostal na první místo. Honda Grand Prix of St. Petersburg
Délka trati: 1,8 míle
Délka závodu: 100 kol, 180 mil Počet zatáček: 14 První závod IndyCar: 2005 Předchozí vítězové
Rekordy dráhy: Časový harmonogram (SEČ/SELČ): Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama