Alabamská „horská dráha“ potřetí hostí závod IndyCar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Potřetí přivítá okruh Barber Motorsports Park nedaleko města Birmingham ve státě Alabama závod IZOD IndyCar Series. Poprvé se nové vozy DW-12 představí na přírodním okruhu. Ty je čekají v kalendáři ještě dva, v ohijském Lexingtonu a kalifornské Sonomě. Letištní okruh v kanadském Edmontonu je potom takovým hybridem mezi městským okruhem a přírodním okruhem. Na jednu stranu část okruhu nabízí široké travnaté únikové zóny, ale jinde zase vozy jezdí těsně podle bariéry.
Virtuální kolo – Barber Motorsports Park
Alabamský okruh nesoucí jméno George Barbera se dočkal otevření teprve v roce 2003 a je výrazně mladší, než ostatní přírodní okruhy v kalendáři IndyCar. Dráhu navrhnul Allan Wilson, mezi jeho díla patří i další pěkný moderní okruh Miller Motorsports Park v Utahu. IndyCar Barber Motorsports Park přilákal poprvé v roce 2007 na testy, které přilákaly takovou návštěvu, že by se za to některé závody nemusely stydět. Svého závodu se Alabama dočkala poprvé v roce 2010. IndyCar s majitelem okruhu podepsala tříletý kontrakt, který tedy letos končí. Ale vzhledem k úspěšnosti závodu určitě bude prodloužen. Na jezdce čeká 17 zatáček a především velké převýšení, pro které se okruhu přezdívá horská dráha. První závod IndyCar v roce 2010 vyhrál po taktické bitvě Hélio Castroneves. Vloni Will Power vedl celý závod a stylem start – cíl zvítězil. Power stál v obou sezónách na pole position. Zajímavé je, že druhé místo v obou závodech připadlo Dixonovi a třetí Franchittimu.
Závodní okruh není jediným cílem návštěvníků komplexu. Jeho součástí je totiž i muzeum založené Georgem Barberem. Barber nejprve sbíral historické motocykly, ale potom do sbírky přidal i sportovní vozy. Žádné muzeum na světě nemá takovou sbírku motocyklů. To samé platí také o sbírce sportovních vozů Lotus. Největší kolekci Lotusů také najdeme v Alabamě, což pro britskou automobilku, která od letoška do IndyCar dodává motory, činí závod prakticky domácím. Plánek okruhu. Zdroj: Barber Motorsports Park Teprve druhý závod v sezóně, ale už čtyři jezdci se představí v jiných barvách, než v jakých se představili minulý týden v St. Petersburgu. Ryan Briscoe mírně obmění své zbarvení, aby reflektovalo, že hlavním sponzorem není IZOD, ale Hitachi. Vítěz ze St. Petersburgu Castroneves vymění žlutočervený vůz v barvách Shell za bílomodrý monopost AAA. Podle očekávání bude barvy měnit i Franchitti. Místo tradičných bíločervených barev sponzora Target tým auto přebarvil do modrých barev. Bílé terčíky Target na voze zůstanou, ale hlavním sponzorem bude společnost Clorox. A v neděli uvidíme také jen jeden vůz v barvách John Player Special Lotus a to ten Bourdaisův. Tým Lotus DRR přebarvil Serviův vůz do modrozelené kombinace sponzora Charter. Barevná schémata všech vozů najdete na tomto odkazuHonda Indy Grand Prix of Alabama
Délka trati: 2,38 míle (3,83 km)
Délka závodu: 90 kol/214,2 mil Počet zatáček: 17 První závod IndyCar: 2010 Předchozí vítězové
Rekordy dráhy: Závod – Hélio Castroneves, Team Penske, 2010 – 1:56:41.3928 Kvalifikace – Will Power, Team Penske, 2010 – 1:10.1356 Nejrychlejší kolo v závodě – Justin Wilson, Dreyer & Reinbold Racing, 2010 – 1:12.7853 Časový harmonogram (SELČ):
Pátek – 30. března 19:30 – 20:30 – 1. trénink 22:30 – 23:30 – 2. trénink Sobota – 31. března 15:00 – 15:20 – 3. trénink 16:40 – 17:55 – Kvalifikace Neděle – 1. dubna 15:40 – 16:10 – Warm up 20:45 – Start závodu Honda Indy Grand Prix of Alabama Přenos na Sport 5 začíná v 20:30 Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama