clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Castronevesův nejlepší vstup do sezóny pokračuje i v Alabamě

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 31.3.2012, 22:12

počet komentářů: 0


Hélio Castroneves po více než roce získal zase pole position, naposledy se mu to povedlo v Motegi v roce 2010. Na městském či přírodním okruhu kvalifikaci vyhrál naposledy dokonce srpnu 2008 v Sonomě. Cestu k pole position v dramatické kvalifikaci Castronevesovi usnadnily problémy největšího favorita kvalifikace Powera, který přišel o možnost bojovat o postup do finálové části kvalifikace, když Ryan Hunter-Reay způsobil předčasné ukončení prostřední části kvalifikace zrovna ve chvíli, kdy měl Power rozjeté rychlé kolo.
Výsledky tréninku způsobily, že druhá kvalifikační skupina byla výrazně silnější než první a postup z ní byl mnohem těžší. Překvapivě v první skupině ale uvízl Josef Newgarden, který celý víkend předváděl skvělé výsledky. Postoupili Conway, Rahal, Castroneves, Pagenaud, Viso a Hildebrand. Zůstali v ní Andretti, Bourdais, Newgarden, Wilson, Tagliani, De Silvestro a Legge. Ve druhé skupině ovšem museli zůstat minimálně tři jezdci, jejichž jména bychom očekávali spíše ve Fast Six, než od třináctého místa na roštu dále. Nakonec společně s Serviou, Carpenterem, Kimballem a Jakesem nepostoupil obhájce titulu Franchitti (odstartuje až z osmnáctého místa), vítěz druhého tréninku Sató a Rubens Barrichello, kterého z postupové příčky vyšoupl v závěru Tony Kanaan. Kanaan byl posledním postupujícím, s ním se do další fáze dostali Briscoe, Hunter-Reay, Hinchcliffe, Dixon a Power, poslední tři jmenovaní v čase lepším, než byl dosavadní rekord okruhu.
V semifinále nevyšla Briscoeovi a Powerovi taktika. Oba čekali až na konec segmentu. Jenže Hunter-Reay havaroval v deváté zatáčce a způsobil vyvěšení červených vlajek. Protože časomíra se v takovém případě nezastavuje, neměli už Power a Briscoe čas na to, aby se kvalifikovali. Powerův čas byl neuznán, protože jej zajel ve chvíli, kdy v úseku, v němž havaroval Hunter-Reay, už vlály žluté vlajky. Briscoe ani měřené kolo nezajel. Hunter-Reay coby viník přerušení kvalifikace o své dva nejlepší časy přišel.
V závěrečném souboji o pole position zajel nejlepší čas Castroneves. Do první řady se postaví vedle něj Hinchcliffe, který na tomto okruhu přesně před rokem debutoval v IndyCar. Scottu Dixonovi patřil třetí nejlepší čas. Čtvrté místo na startu čeká na Conwaye, což jen potvrzuje dobrou formu Foytova týmu v letošní sezóně. Ze třetí řady odstartují Hildebrand a Kanaan
p.
 Jezdec  Tým
M
Čas
Odstup
1.
 H.Castroneves  Team Penske
C
1:10.4768
 
2.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
H
1:10.5222
+ 0.045
3.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi
H
1:10.5291
+ 0.052
4.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
1:10.8791
+ 0.402
5.
 JR Hildebrand  Panther Racing
C
1:11.0759
+ 0.599
6.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
1:11.3740
+ 0.897
7.
 E.Viso  KV Racing Technology
C
1:11.5257
Semifinále
8.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
H
1:11.5841
Semifinále
9.
 W.Power  Team Penske
C
1:12.0098
Semifinále
10.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton
H
1:14.2839
Semifinále
11.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
Žádný čas
Semifinále
12.
 R.Briscoe  Team Penske
C
Žádný čas
Semifinále
13.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
1:10.6512
1. skupina
14.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
C
1:10.5664
2. skupina
15.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman
H
1:10.6851
1. skupina
16.
 T.Sato  Rahal Letterman Lanigan
H
1:10.6111
2. skupina
17.
 S.Bourdais  Lotus Dragon Racing
L
1:10.7255
1. skupina
18.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi
H
1:10.6749
2. skupina
19.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
1:11.5524
1. skupina
20.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
H
1:10.7526
2. skupina
21.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
L
1:11.5721
1. skupina
22.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
1:11.3594
2. skupina
23.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
L
1:12.5778
1. skupina
24.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
1:11.8672
2. skupina
25.
 K.Legge  Lotus Dragon Racing
L
1:13.6457
1. skupina
26.
 O.Servia  Lotus DRR
L
1:13.3349
2. skupina


M = motor, C = Chevrolet, H = Honda, L = Lotus

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama