clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Jak se staví městský okruh pro Champ Cars

vydal: Michal Beran
zveřejněno: 20.8.2004, 12:22

počet komentářů: 0


Vybudování dočasného městského okruhu, který má splňovat všechny funkční a bezpečnostní požadavky na něj kladené, není zpravidla jednoduchou ani časově nenáročnou akcí. Podívejme se tedy, jak to zvládají například Australané.

Právě včera zahájili na Zlatém pobřeží v Surfers Paradise stavební práce, které za 66 dní změní administrativní centrum města a přilehlé turistické oblasti v jeden z nejlepších městských okruhů na světě. Již tradičně byly stavební práce zahájeny stavbou můstku pro pěší v severní části okruhu. Během následujících 66 dnů bude nutno instalovat betonové bariéry, vybudovat tribuny, vztyčit a upevnit bezpečnostní ploty kolem dráhy, připravit dočasné budovy pro zázemí závodu, postavit můstky které překlenou trať a umožní bezpečné propojení vnitřní části okruhu s okolím. V neposlední řadě pak bude nutno zprovoznit komunikační a energetické centrum.
Všechny kusy této skládačky do sebe musí zapadnout 21.října a bezchybně fungovat během čtyř dnů trvání Lexmark Indy 300, kdy se v areálu okruhu bude pohybovat na 300 tisíc lidí. Pak budou mít pořadatelé 26 dní na uvedení města do původního stavu.

Ještě v roce 1996 trvala stavba okruhu 199 dní, ale optimalizací organizace a stavebních postupů se podařilo délku výstavby dramaticky zkrátit. Při tom všem se pořadatelé rok od roku snaží snížit zatížení na chod města a dopravu.

V posledních letech se pořadatelé soustředili na další zvýšení bezpečnosti okruhu, přičemž velkou část jejich úsilí v tomto směru spočívá v nahrazení standardních bezpečnostních plotů novými s dvojitou výškou a zvýšenou tuhostí. Jak FIA tak CAMS (Australská federace motoristických sportů) označily okruh v Surfers Paradise z bezpečnostních hledisek za vzorový a stal se v mnohém standartem pro budování dalších městských okruhů.

Základní fakta:

Při konstrukci okruhu bude zapotřebí 2515 betonových monolitů, přičemž každý z nich váží čtyři tuny.
Kolem okruhu o délce 4,47 km bude vybudováno na 10 km speciálních bezpečnostních plotů a dalších 16 km plotů vymezujících přístupové koridory, sektory okruhu atd.
Elektrické instalace spotřebují na 100 km kabelů a 6000 pracovních hodin elektroinstalačních techniků.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Patrick Carpentier je po těžké havárii nezraněn - 25.10.2004
Dale Coyne Racing má problémy - 23.10.2004
Učební den - 22.10.2004
Jedno kolo v Surfers Paradise s Ryanem Hunter-Reay - 22.10.2004
Druhý nováček v poli Champ Cars - 22.10.2004

Reklama