Jak se staví městský okruh pro Champ Cars |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Michal Beran počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Vybudování dočasného městského okruhu, který má splňovat všechny funkční a bezpečnostní požadavky na něj kladené, není zpravidla jednoduchou ani časově nenáročnou akcí. Podívejme se tedy, jak to zvládají například Australané. Právě včera zahájili na Zlatém pobřeží v Surfers Paradise stavební práce, které za 66 dní změní administrativní centrum města a přilehlé turistické oblasti v jeden z nejlepších městských okruhů na světě. Již tradičně byly stavební práce zahájeny stavbou můstku pro pěší v severní části okruhu. Během následujících 66 dnů bude nutno instalovat betonové bariéry, vybudovat tribuny, vztyčit a upevnit bezpečnostní ploty kolem dráhy, připravit dočasné budovy pro zázemí závodu, postavit můstky které překlenou trať a umožní bezpečné propojení vnitřní části okruhu s okolím. V neposlední řadě pak bude nutno zprovoznit komunikační a energetické centrum. Ještě v roce 1996 trvala stavba okruhu 199 dní, ale optimalizací organizace a stavebních postupů se podařilo délku výstavby dramaticky zkrátit. Při tom všem se pořadatelé rok od roku snaží snížit zatížení na chod města a dopravu. V posledních letech se pořadatelé soustředili na další zvýšení bezpečnosti okruhu, přičemž velkou část jejich úsilí v tomto směru spočívá v nahrazení standardních bezpečnostních plotů novými s dvojitou výškou a zvýšenou tuhostí. Jak FIA tak CAMS (Australská federace motoristických sportů) označily okruh v Surfers Paradise z bezpečnostních hledisek za vzorový a stal se v mnohém standartem pro budování dalších městských okruhů. Základní fakta: Při konstrukci okruhu bude zapotřebí 2515 betonových monolitů, přičemž každý z nich váží čtyři tuny. Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama