24 hodin ve Spa: Kvalifikace |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
První část Počasí během kvalifikace se podobalo uplynulému dni. Bylo velmi podobné podmínkám panujícím v naší domovině: vysoké teploty a dusno. Již po deseti minutách zahájil bitvu o nejrychlejší čas Kox (č. 24; PAM, Reiter, Lamborghini) docílením hodnoty 2:20,830. Čímž bylo překonáno dosavadní čtvrteční maximum 2:21,168 v podání Uwe Alzena v prvním tréninku (č. 8; PAM, Haribo, Porsche). Holandský pilot byl záhy překonán řadou dalších jezdců. Kechele jako první prolomil hranici 2:20 (2:19,473; č. 66; PRO, Vita4One, BMW). Stejnou hranici ještě překonala další dvojice jezdců: Martin (č. 3; PRO, Marc VDS, BMW) a Parente (č. 88; PAM, Von Ryan, McLaren). Tím skončila přetahovaná o nejrychlejší čas na čele. Do špičky se pokoušel probojovat i zkušený Ortelli (č.1; PRO, WRT, Audi), ale jeho snahu brzdilo napomenutí komisařů za krácení dráhy. Těsně před devátou hodinou na konci boxové uličky zkolabovalo slovenské porsche (č. 7; PAM, ARC Bratislava). Krátce nato se začaly objevovat vozy s rozsvícenými světly, brzy již povinně. Počitadlo časomíry se zastavilo na odpočtu 28 minut 20 sekund (21:08) – vyvěšení červené vlajky v důsledku vážné nehody Ojjeha (č. 47; PAM, ASM, McLaren). Po nárazu do bariéry ve spodní části Raidillonu zůstala dráha poseta troskami. Navíc došlo k poškození bariéry z pneumatik, přesto oprava trvala krátce. Dvanáct minut po nehodě se opět po belgickém okruhu začala prohánět gétéčka. Mezi nimi i opravený McLaren stáje Gulf (č. 69; PRO), který byl poškozen v předkvalifikaci. Volno na dráze vydrželo jen šest minut. O další červenou fázi se postaral Brandela se svým ferrari (č. 42; PAM, Sport Garage). Odklízení jeho nebezpečně stojícího vozu v okolí Blanchimontu trvalo tři minuty. Přestože se okolí ardenského okruhu halilo do tmy, teplota se pohybovala okolo 24°C. Na předních pozicích se pořadí již neměnilo. Do této části neodstartovaly pouze dva vozy: druhý McLaren týmu Gulf (č. 9; PRO) a Aston Martin stáje Beechdean (č. 107; PAM). Druhá část Její začátek probíhal v poklidnějším tempu s časy 2:24. Překvapením na druhé pozici byl Piccini s gentlemanským starším vozem Ferrari F430. Po deseti minutách se výrazněji prosadil Sandström (č. 2; PRO, WRT, Audi), který zrychlil bezmála o dvě vteřiny. Navíc zahájil přetahovanou o vedení s Martinem (č. 3; PRO, Marc VDS, BMW) a na dlouhou dobu nastavil laťku na hodnotu 2:20,852. Zpovzdálí sledoval souboj dvou rychlých pilotů Rast (č. 16; PRO, Phoenix, Audi), jehož maximum bylo o 2,5 vteřiny horší! Přesto uplynulo dalších 25 minut, než se na bronzovou příčku vyhoupl Goossens (č. 75; PRO, ProSpeed, Porsche). Za nejrychlejší dvojicí zaostal pouze o vteřinu. Deset minut před koncem jako první rozčeřil ospalou atmosféru na čele tabulky Campbell-Walter (č. 69; PRO, Gulf, McLaren). Krátce nato jej následoval Fässler (č.6; PRO, Phoenix, Audi) a s hodnotou 2:20,565 se stal nejrychlejším mužem druhé části kvalifikace. Během probíhající druhé části byl dopraven do boxů notně pošramocený Ojjehův mclaren. Portugalský tým ASM se místo bojů o nejlepší čas musel soustředit na opravu poškozeného vozidla. Složené výsledky obou částí kvalifikace
Vysvětlivky k tabulce: Třídy: GT3 Pro Cup (PRO), GT3 Pro AM Cup (PAM), Gentleman Cup (GEN), Porsche Cup (CUP) Tučně vytištěné údaje znázorňují vítěze tříd Program bude pokračovat dnes odpoledne v Super pole. Zde se mezi 15,35-15,55 utká 20 nejrychlejších vozů. Doplňující informace o závodu Formule.cz Zde Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo program víkendu. Významnou část představují informace o rozdělení do tříd, týmech, jejich technice a jezdeckém obsazení včetně výčtu úspěšných závodníků. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Seznam aktualizací 23. července: doplnění informací o pátečním Super Pole. Informace byla doplněna do textu a vložena do tabulky časového rozvrhu. V tabulce byl opraven čas předkvalifikačního tréninku 23. července: přidán odkaz na webové stránky belgického okruhu 23. července: přidán odkaz na startovní listinu zveřejněnou na stránkách šampionátu 27. července: upravená startovní listina dle údajů z tréninků a kvalifikace Zdroj: BES, Formule, Foto: SRO/John Rourke Komentáře ke článku
|
Reklama