clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Roger Penske chce Briscoea nahradit Hunter-Reayem

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 3.9.2012, 19:03

počet komentářů: 0


Jak se zdá, třicetiletý australský závodník Ryan Briscoe si po pěti letech u týmu Rogera Penskeho bude muset hledat nové angažmá. Penske totiž podle informací reportérů amerického webu Speed.com oslovil už druhého jezdce s nabídkou, aby Briscoea ve voze s číslem 2 nahradil. Ale Marshall Pruett a Robin Miller také informují, že pro Briscoea nejspíš nebude problém najít nový tým.
Briscoe v týmu Rogera Penskeho nahradil v IndyCar Sama Hornishe, když po sezóně 2007 přešel v rámci Penskeho organizace do NASCAR. Briscoe už rok závodil s Penskeho týmem v ALMS a ve stejném roce dostal možnost startovat v Indianapolisu za tým Rogerova syna Jaye Penskeho. Briscoe ve své druhé sezóně s týmem Penske v IndyCar (2009) bojoval o titul, ale svoji šanci sám zahodil, když dva závody před koncem při výjezdu z boxů na oválu v Motegi vrazil do kuželu, který označoval konec pit lane. Kdyby závod vyhrál, k čemuž měl našlápnuto, stal by se mistrem, takhle o titul v posledním závodě bojoval se Scottem Dixonem a Dariem Franchittim. Skotský závodník byl tím, kdo se v Miami nakonec radoval.
Od té doby se ovšem Briscoe k boji o titul ani vzdáleně nepřiblížil, tým Penske táhne jeho krajan Power. A na konci každé sezóny se spekuluje o tom, jestli si Penske Briscoea nechá, nahradí jej jiným jezdcem, nebo bude pokračovat jen s dvojicí Power – Castroneves. Ale jak teď reportérům Speedu potvrdili lidé z Penskeho týmu, vedení stáje už oslovilo dva konkrétní jezdce s nabídkou, aby ve voze číslo 2 Briscoea nahradili.

Penske a prezident stáje Tim Cindric nejprve oslovili osmadvacetiletého Francouze Simona Pagenauda. Pagenaud by o angažmá v nejúspěšnější americké stáji nejspíš i zájem měl, ale jeho současný zaměstnavatel Sam Schmidt si jej už před sezónou pojistil nevypověditelnou víceletou smlouvou a tak Pagenaud i na přesrok bude pokračovat v jeho stáji. Na druhou stranu, příliš litovat nemusí, jak ukázal nejen tento víkend v Baltimoru, i s vozem Sama Schmidta a Daveyho Hamiltona může bojovat o vítězství, a zvlášť, když se rýsují zajímavá jména na post budoucího stájového kolegy.

Ryan Briscoe (vpředu) a Ryan Hunter-Reay nebojují jen na trati, ale i o místo. 

A tak Penske a Cindric zalovili jinde a oslovili jezdce týmu Andretti Autosport Ryana Hunter-Reaye, právě s nímž Will Power bojuje o letošní titul. Zájem stáje ze Severní Karolíny potvrdil i Hunter-Reay:
„Byl jsem příjemně překvapený jejich zájmem,“ odpověděl jednatřicetiletý jezdec.
Hunter-Reay má nyní na stole minimálně tři nabídky. Jak potvrdili lidé z týmu Michaela Andrettiho, kromě Penskeho dostal Hunter-Reay nabídku i od současné stáje a zájem projevil i Bobby Rahal. Tým chce mít Hunter-Reaye pod smlouvou na další sezónu před posledním letošním závodem, tedy během následujících dvou týdnů.

Hunter-Reay má velmi dobrý důvod, proč zůstat loajální současné stáji. Kromě toho, že i s týmem Michaela Andrettiho bojuje o titul, nebýt Andrettiho, tak dost možná dnes závodí maximálně v ALMS nebo Grand-Am. Navíc v hledáčku Penskeho stáje už jednou byl, v roce 2009 Penske hledal náhradu za trestně stíhaného Castronevese a ačkoliv mu to spousta lidí dávala za zlé, přednost dal Powerovi právě před Hunter-Reayem. Ten potom dostal sedačku v IndyCar jen proto, že Tony George si nemohl dovolit, aby reklamní tvář titulárního sponzora série IZOD neměla místo a na půl sezóny jej zaměstnal ve svém týmu. Když se Foytovi v Indianapolisu zranil Vitor Meira, přesunul se Hunter-Reay tam.

Vrátí se Briscoe do týmu Chipa Ganassiho? 

V roce 2010 dal Andretti Hunter-Reayovi šanci a držel jej v týmu, i když skončila smlouva s IZOD, sponzorem, kterého nakonec Andrettimu a Hunter-Reayovi vyfoukl právě tým Penske. Když se v roce 2011 Hunter-Reay nekvalifikoval v Indianapolisu, zaplatil mu Andretti ze své kapsy start za Foytův tým na úkor Junqueiry, aby udržel Hunter-Reayovi sponzory DHL a Sun Drop.
„Michael ve mně věřil, když mi nevěřil nikdo jiný a to znamená moc,“ uvědomuje si Hunter-Reay.
Nakonec by na tom mohl vydělat právě Briscoe, protože i Tim Cindric potvrdil, že Australana ještě tým zcela neodepsal a pokud se nedohodne s Hunter-Reayem, může u týmu zůstat právě Briscoe:
„Naše třetí auto dáme dohromady později, doufáme tedy, že jej dáme dohromady,“ řekl Cindric. „A Ryan (Briscoe) rozhodně ještě není ze hry venku.“
Ostatně Briscoe teď opravdu fantasticky zabojoval o své další angažmá, když vyhrál minulý závod v Sonomě a tento víkend v Baltimoru dojel na druhém místě. Ale může se stát, že až se Penske rozhodne nabídnout Briscoeovi novou smlouvu, bude on dohodnutý s jiným týmem, protože jeho management začal už v červenci vyjednávat s ostatními:
„Začali jsme mluvit s jinými týmy v červenci,“ řekl Speedu člen Briscoeova managementu. „Máme tři týmy, které nyní o Ryana mají velký zájem. Celkový zájem o Ryana, co jsme ho dali na trh, byl úžasný.“

Rubens Barrichello chce v IndyCar zůstat, ale v týmu, kde bude dojíždět na špičce. 

Briscoe vstoupil do IndyCar v roce 2005 coby chráněnec Toyoty, která mu našla místo u Ganassiho stáje. Ale Briscoe se uvedl jako jezdec s pověstí ničitele jednoho monopostu za druhým a sezónu ukončil hrůzostrašnou nehodou na oválu v Chicagu. Když odešla Toyota, neměl Ganassi nejmenší důvod jej držet u týmu. Od návratu do IndyCar s týmem Penske ale posílily vazby Briscoea na Hondu a proto se spekuluje o tom, že by jeho další kroky měly směřovat právě do jednoho s týmů s motorem Honda.
Jedním z favoritů je právě i Ganassiho stáj. Chip Ganassi bude hledat náhradu za Grahama Rahala, ten se i se svým sponzorem Service Central přesune do týmu svého otce Bobbyho. Rahal starší mu hledá stájového kolegu, v hledáčku jsou vedle současného pilota týmu Takumy Satóa také Hunter-Reay, Barrichello a právě Briscoe. Ale největším favoritem na služby veterána Formule 1 Rubense Barrichella jsou vedle jeho současného týmu KV Racing tým Sama Schmidta.
Každopádně letošní zimní přestávka v IZOD IndyCar Series bude nejzajímavější za posledních několik let.

Zdroj: Speed.com

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama