Jak bude vypadat sezóna 2013 IZOD IndyCar Series? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V neděli v 21 hodin východoamerického času (v pondělí 3 hodiny ráno středoevropského) odhalí Randy Bernard v pořadu stanice SPEED Wind Tunnel kalendář na nadcházející sezónu IZOD IndyCar Series. Ale jak bude vypadat, už můžeme s největší pravděpodobností říci. Chybí vyřešit poslední rébus: jak dopadnou nyní probíhající jednání o závodu v ulicích města Providence nedaleko Bostonu. Pokud se Providence, promotér a INDYCAR dohodnou, dočkáme se v nadcházející sezóně 20 závodů během 17 závodních víkendů.
Pokud ne, závodních víkendů bude 16 a závodů 19. INDYCAR se se třemi promotéry dohodla na uspořádání dvou závodů během jednoho víkendu, takzvaných doubleheaderů. Dočkají se jich na městských okruzích v Detroitu, Torontu a na přírodním okruhu v Sonomě.
„Doubleheadery umožní fanouškům vidět během víkendu více závodění,“ řekl Bernard pro USA Today Sports. „Věříme, že průměrná cestovní vzdálenost fanoušků na doubleheadery se zvýší, takže přilákají více fanoušků. Čím vícekrát uvidíte jezdce závodit, tím lépe. A tím, že přidáme pevné starty k jednomu ze závodů, to jen vylepšíme. Cítíme, že to pro naše fanoušky bude velké pozitivum, a umožní to lepší propagaci naším sponzorům, více času v televizi a pomůže to promotérům lépe prodávat lístky.“
Doubleheader v Torontu je trochu překvapivý a jednoznačně tím IndyCar reaguje na zrušený závod v Edmontonu. O doubleheaderech v Detroitu a Sonomě se vědělo. Promotér sonomského závodu kromě pevného startu také navrhoval využití jiné konfigurace dráhy. Ostatně to je možné i v Detroitu.
Příští sezóna skončí o měsíc později, než sezóna letošní, ale mezi závody v Baltimoru a Houstonu bude měsíční přestávka. Finále ale stejně jako letos má hostit ovál Auto Club Speedway v kalifornské Fontaně a pojede se na 500 mil. Ve Fontaně vyvrcholí nejen celá sezóna, ale i oválový šampionát. Kromě Fontany a Indianapolisu se na 500 mil pojede i na oválu v Poconu.
Pokud ještě během víkendu Bernard dojedná závod v Providence či pokud jej přidá později, čeká jezdce 20 závodů, šest na oválech (Indianapolis, Texas, Milwaukee, Iowa, Pocono a Fontana), čtyři na přírodních okruzích (Barber Motorsports Park, Mid-Ohio Sports Car Cource, a 2x Sonoma Raceway) a 10 na městských okruzích (St. Petersburg, Long Beach, Sao Paulo, 2x Detroit, 2x Toronto, Providence, Baltimore a Houston). Bernard by v roce 2014 rád viděl v kalendáři více oválů:
„Upřednostňoval bych více oválů, je to náš dlouhodobý cíl. Ale máme určité trhy, na které se lépe hodí městské závody, které přitahují jinou skupinu obyvatel. Když závodíme v ulicích, přijde mnohem mladší publikum. Ale naším cílem je, aby IndyCar zůstala tou nejvšestrannější závodní sérií na světě, takže bychom chtěli v budoucnu více oválů.“ Randy Bernard by mohl přijít ještě s jedním překvapením. Během dlouhé přestávky mezi závody v Baltimoru a Houstonu by se mohl 22. září objevit ovál Kentucky Speedway. O tom spekuloval v uplynulém týdnu web Autoweek a lokální média. Závodní víkend by proběhl společně se sérií NASCAR Nationwide Series.
* označuje závod plánovaný na sobotní večer, kurzíva (šikmé písmo) v případě Providence znamená, že závod zatím nebyl potvrzen. Zdroj: USA Today Komentáře ke článku
|
Reklama