Bitva o titul skončila vzájemnou kolizí hlavních soupeřů! |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). Poslední dějství se odehrálo s 15 minutovým zpožděním oproti plánu a s hrozbou možného deště. Nakonec účastníci odstartovali na suchých pneumatikách. Ještě než stihlo celé pole opustit první sektor, byl rozhodnut souboj o týmový titul. Z přehuštěného středu pole se dostal mimo dráhu na vnější stranu Mayr-Melnhof s bmw. Po krkolomném návratu na dráhu nezvládl uklidnit vůz, s nímž vzápětí narazil do fordu pilotovaného Groppim. Oba vozy skončily mimo dráhu, přičemž zasažený ford nejprve těsně minul záď Salaquardova ferrari a posléze velkou rychlostí narazil do bariéry z pneumatik. Její významné poškození a odstraňování rozbitých vozů si vynutilo výjezd zpomalovacího vozu a krátce nato i zastavení závodu na více jak půl hodiny. Nové seřazení roštu probíhalo chaoticky, následně však došlo k seřazení dle pořadí před nehodou. Díky výbornému startu Koxe, který využil zaváhání Parenteho v mclarenu, si holandský jezdec získal již ve druhé zatáčce po předjetí Vanthoorova audi výhodnější druhé místo pro nový start. Tovární pilot britského výrobce se ještě propadl na páté místo za Pastorelliho v mercedesu. Na osmou pozici si polepšil také Jarvis, který zdolal Bartelse. Protože tým Vita4One byl jediným pronásledovatelem vedoucí stáje All-Inkl.com, výpadek jednoho z vozů zhatil veškeré naděje na předstižení. Hra o jezdecký titul měla své pokračování, stejně jako souboj o další trofeje po dvou kolech strávených za zpomalovacím vozem po novém startu. Nejen do první zatáčky se nyní vešli všichni účastníci, kteří měli v případě dojetí šanci na bodový příděl. Po vlažnějším rozjezdu se osmělil Parente, který před šikanou Esses zdolal Pastorelliho v mercedesu. Portugalec se stejně jako včera vydal na stíhací jízdu první trojice. V nájezdu do vracečky Melbourne se pokusil Pastorelli pustit svého kolegu Bassenga. Německému jezdci se sice podařilo předjet kolegu, ale ještě úspěšnější byl Ide s ferrari. Ten zdolal oba jezdce německé stáje najednou. Pastorelliho problémy pokračovaly a během chvíle jej předjel i Jarvis s audi. Jarvis po chvíli zdolal po výborném výjezdu z Melbourne Bassenga v závěrečné zatáčce Goddards. Jeho kolega Vanthoor naopak v Coppice neuhájil před Parentem třetí pozici. Otevření boxů využil ve 14. kole jako první Salaquarda, který předal své ferrari Ciocimu. Spolu s ním zajel do boxů Jarvis (předal audi Stipplerovi) a Bartels s bmw (střídal jej Buurman). U německého týmu byli mechanici rychlejší, přesto se Buurmanovi nepodařilo dostat před Stipplera. Ten rychlejšího Holanďana chvíli brzdil v uplatnění strategie předjetí rivalů týmu All-Inkl.com během střídání. V 17. kole došlo k výměně ve voze celkově vedoucí posádky. Basseng předal svůj mercedes Winkelhockovi. Německý závodník se s dostatečným náskokem vrátil na dráhu před pronásledovatelem Buurmanem. Holandský závodník využil již zahřátých pneumatik k snížení náskoku a již před šikanou byl v závěsu za mercedesem. Dosavadní přímé souboje probíhaly bez problémů, nyní došlo k rozporuplné kolizi obou účastníků. V první zatáčce Red Gate byl Winkelhock na její vnější straně. Na vnitřku se dopředu posouval Buurman. V těsném souboji došlo ke kontaktům přední části mercedesu a Buurmanova bmw, po němž oba vozy skončily mimo dráhu. Winkelhock ze svého odřeného vozu vystoupil ihned. Vůz holandského jezdce byl těžce poškozen po nárazu do bariéry zadní částí a dlouhou dobu jej vyprošťovali zdravotníci. Pilot naštěstí nehodu přestál bez újmy na zdraví. Nehoda byla vyšetřována komisaři, zatím bez rozhodnutí. Aktualizace: posádka Basseng/Winkelhock byla uznána jako viník kolize. Byla vyloučena z výsledků závodu, čímž dnes nebodovala. Díky náskoku titul nakonec získala. Na okruh se vydal zpomalovací vůz, za nímž prořídlé pole kroužilo dlouhých devět kol. Nakonec bylo v 27. kole rozhodnuto zastavení závodu a předčasném ukončení závodu asi deset minut před vypršením časového limitu.
Úplné hodnocení jezdců po závěrečném podniku naleznete Zde. Piloti na stupních vítězů a umístění českých a slovenských zástupců
Klasifikace týmů
Další informace ke GT1 naleznete v přehledu před dnešním závodem Zde. Pohled za obzor Příznivce vytrvalostních závodů vozů GT čeká za dva týdny závěrečný podnik Blancpain Endurance Series. V hlavní kategorii lze očekávat urputný souboj o titul mezi bývalými a současnými účastníky MS GT1 v podobě týmu Marc VDS a Belgian Audi Club. Bonusem letošního roku může být nemistrovský závod v Ázerbájdžánu. V jeho hlavním městě Baku proběhne trojice krátkých závodů v rámci projektu City Challenge. V případě dostupnosti přenosu závodů bude vydán další článek s podrobnějšími informacemi. Na zdejším portálu zkrátí čekání na další ročník závodů GT seriál věnovaný sportovním předpisům. Doplňující informace o GT na Formuli.cz GT1 Zde Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT1. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT. Zdroj: GT1 World, Wikipedia, Formule, Foto: Tomáš Krejčík Komentáře ke článku
|
Reklama