clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Anketa Formule.cz: objev sezóny

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 9.10.2012, 00:00

počet komentářů: 0


Přinášíme vám druhý díl naše speciálu hodnotícího uplynulý ročník IZOD IndyCar Series. Panelisté se tentokrát zaměřili na „objev sezóny“. Ale v našem pojetí nemusí jít nutně o nováčka v šampionátu, což je definice využívaná jinými weby. Objevem sezóny může být i zkušený jezdec, který o sobě letos poprvé dal výrazněji vědět. A konečně, objevem sezóny nemusí být vůbec jezdec, panelisté mohli za objev sezóny označit i jinou osobu kolem IndyCar, ale třeba i novou techniku nebo trať.
Objev sezóny
Koho nebo co považujete za objev sezóny?
Michal Beran, Formule.cz:
Ryan Hunter-Reay. Tento rodák z Dallasu již dávno není nováčkem, přesto je díky zisku titulu pro mne objevem sezóny a na mém žebříčku „objevů“ se umístil před Josefem Newgardenem a Simonem Pagenaudem. Hunter-Reay poprvé zazářil v roce 2003 v posledním roce série CART, když v nízkorozpočtovém týmu American Spirit Stefana Johanssona dokázal dojet třetí v Mid Ohiu i s tehdy méně konkurenceschopným šasi Reynard. Zvítězil i v Surfers Paradise, ale to bylo spíš schopností tohoto závodu generovat díky počasí překvapivé výsledky. Když pak v následujícím roce rozdrtil v Milwaukee své konkurenty na oválu nevídaným stylem start-cíl, řekl si o pozornost ještě hlasitěji. Jenže stále na mne působil dojmem velmi nevyrovnaného jezdce, navíc se tvrdilo, že neumí příliš nastavovat vůz. Pokud se týmu nastavení povede, je těžko k poražení, pokud ne, nedokáže si poradit.
Nečekal jsem tedy, že vyspěl natolik, aby dokázal v boji o titul porazit jezdce stájí Penske a Ganassi. Jenže Ryan dospěl, vyzrál ve skutečného šampióna a způsob, jakým sebral titul Willu Powerovi, z něj pro mne dělá skutečný objev sezóny.
Vítězslav Boch, Formule.cz:
Pro mne jsou objevem sezóny oválové závody. Ne ani tak kvůli atraktivitě, ale především kvůli stylu závodění. Vzpomněl jsem si na jeden závod na Chicagoland Speedway, fanoušky stylu IRL označovaný za nejlepší závod za poslední léta. Tony Kanaan po něm vystoupil z vozu a řekl něco ve smyslu: „Doufám, že se diváci bavili, já se teda nebavil vůbec, tohle není závodění!“. Posledních asi 20 kol se 16 jezdců bojujících o vítězství přetlačovalo o každý centimetr trati, dva až tři vozy vedle sebe, celých 1,5 míle plyn až na podlaze. Letos se styl změnil. Jako většina jezdců jsem i já měl obavu, jak bude vypadat závod na oválu v Texasu, který z letošního kalendáře byl pro pack racing nejpříznivější. Ale aerodynamická pravidla jízdu na plný plyn i v zatáčkách s více vozy vedle sebe neumožňují. To by mohlo znamenat i návrat některých oválů, jako například zmíněný Chicagoland Speedway, nad kterými se po smrti Dana Wheldona začala stahovat mračna a hrnula se na ně kritika, že jsou pro formulové závody příliš nebezpečné.
David Hanáček, Sport 5:
Když jste zmínili pravidla, vůz nebo trat jako objev, letos to bylo vše nahoru dolu. Porad přicházely novinky a to dost zásadné, ve srovnání s NASCAR - tady se pořád něco dělo. Mezi překvápka z jezdců - nedá se nic dělat - bych dal Rubense Barrichella. Jeho kariéru v F1 mu nikdo neodpáře - i tak, přesun kamkoliv jinam je přesun téměř s čistým listem. Rubens udělal s přesunem do Indy dobře. Ted se nabízí Massa.
Petr Hlaváč, Formule.cz
Pagenaud.
Dan Metra, IndyCar.cz
Těch pilotů je mnoho, třeba Bourdais - potvrdil, že s dobrým autem je fantastický. Barrichello - rychle si zvykl na závody v USA i na oválech. Newgarden - vstup do sezóny byl slušný. Pagenaud -
titul nováčka roku mluví za vše. Možná i další, ale pro mě je objev roku James Hinchcliffe. Loni to nebylo nejhorší, ale nevěřil jsem, že by se mohl prosadit jako náhrada za Danicu Patrick a ještě jako tvář GoDaddy. Ale jemu se to podařilo a Kanada tak má v INDYCAR konečně opravdu žhavé
želízko (věřím, že v budoucnu získá titul!).
Petr Minařík, Sport 5
Pro mě to byl Simon Pagenaud, která získal titul Nováčka roku a naprosto bravurně zvládl přechod ze sportovních vozů do monopostů. A hodně překvapil i Ryan Hunter-Reay: kdo by to do něho řekl...
Aleš Sirný, Motorsport Podcast CZ
Beaux Barfield. Samozřejmě je jen otázkou času, kdy tento sportovní ředitel IndyCar padne v nemilost fanoušků, ale jeho premiérový rok dopadl víceméně dobře. Sice bychom našli pár sporných rozhodnutí a nesmyslné změny u push to pass, ale rozhodně bylo dobrým krokem ho přetáhnout z American Le Mans Series.
 
A jaký je váš názor v kategorii objev roku? Podělte se v diskuzi.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Závod zelenáčů v Abú Zabí nebude - 6.10.2024
Lawsonovi museli prodat dům - 2.10.2024
Renault končí - 1.10.2024
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024

Reklama