Hamilton na čele prvního tréninku o 0,009 s před Vettelem
vydal:
David Skaloš
zveřejněno:
23.11.2012, 14:35
počet komentářů:
0
Lewis Hamilton zajel nejrychlejší čas v úvodním tréninku na závěrečný podnik letošní sezóny, Velkou cenu Brazílie, když o devět tisícin porazil jednoho z kandidátů na titul mistra světa Sebastiana Vettela. Jeho největší rival Fernando Alonso skončil pátý.
Brit, který se o tomto víkendu loučí s McLarenem a přechází k Mercedesu, zajel nejrychlejší čas v úvodu na pneumatikách Pirelli, které italská společnost připravuje pro příští sezónu.
Hamiltonův čas 1:14.131 byl o pouhých devět tisícin rychlejší než počin Vettela, který jel na letošní specifikaci gum.
67 tisícin ztratil na Hamiltona třetí nejrychlejší Mark Webber a do ztráty jedné desetiny sekundy se vešel ještě čtvrtý Jenson Button na mclarenu.
Pátá pozice patří Alonsovi, který jako první nedokázal držet krok se špičkou a ztratil na mistra světa z roku 2008 Hamiltona přes dvě desetiny sekundy.
Následuje domácí Felipe Massa před sedmým Romainem Grosjeanem, osmým Paulem di Restou, devátým Pastorem Maldonadem a desátým Nicem Hülkenbergem.
Dnešní první trénink měl lehce odlišný průběh od běžných pátečních rán při víkendech Formule 1. Už po pár minutách v tabulce časů naskočila první hodnota, když Valtteri Bottas, který dostal šanci u Williamsu místo Bruna Senny, zajel čas 1:21.218.
O deset minut později jej ale na první pozici vystřídal Sergio Pérez, který vylepšil čas Fina o čtyři sekundy. Mexičan, který o tomto víkendu jede poslední závod před přestupem do McLarenu, se následně zlepšil o další dvě sekundy.
Patnáct minut od rozsvícení zeleného světla na konci boxů se pořadí na první pozici měnilo opět a tentokrát naposledy. Hamilton zajel čas 1:14.374, který v dalším kole ještě vylepšil na konečnou hodnotu 1:14.131.
O téměř dvě sekundy tak odskočil celému poli a pojistil si tak nejrychlejší čas tréninku.
Vettel na druhé místo poskočil ještě v první třetině tréninku, když také na pneumatikách pro příští rok ztratil na Hamiltona tři desetiny. Následně přezul na tvrdší ze sad, kterou budou mít jezdci o tomto víkendu k dispozici, a přiblížil se Britovi na konečný rozdíl devíti tisícin.
Díky tomu, že měli jezdci k dispozici testovací pneumatiky pro příští sezónu, se rozhodli pošetřit měkčí sadu gum a časy se tak ve zbytku tréninku již neměnily.
Problémy postihly vítěze z Abú Zabí Kimiho Räikkönena, který svůj první měřený pokus zajel až deset minut před koncem tréninku. Velkou část tréninku přitom Fin strávil v boxech, kde se mechanici Lotusu snažili opravit problémy s motorem Renault.
Potíže měli také u HRT, kde se jak Pedro de la Rosa, tak Narajn Kartykejan vydali na trať po instalačních kolech v úvodu opět až půl hodiny před koncem tréninku.
První páteční devadesátiminutovka se nesla v klidném duchu, o čemž svědčí také fakt, že se neudálo příliš mnoho incidentů a mezi vzrušující momenty by se daly zařadit jen hodiny Felipeho Massy v deváté zatáčce, kdy domácí pilot ztratil kontrolu nad svým vozem.
p.
Jezdec
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
L.Hamilton
Mclaren
1:14.131
33
2.
S.Vettel
Red Bull
1:14.140
+ 0.009
35
3.
M.Webber
Red Bull
1:14.198
+ 0.067
34
4.
J.Button
McLaren
1:14.217
+ 0.086
31
5.
F.Alonso
Ferrari
1:14.392
+ 0.261
28
6.
F.Massa
Ferrari
1:14.716
+ 0.585
29
7.
R.Grosjean
Lotus
1:14.719
+ 0.588
33
8.
P.di Resta
Force India
1:14.738
+ 0.607
34
9.
P.Maldonado
Williams
1:15.015
+ 0.884
37
10.
N.Hülkenberg
Force India
1:15.050
+ 0.919
32
11.
M.Schumacher
Mercedes
1:15.114
+ 0.983
36
12.
K.Kobajaši
Sauber
1:15.255
+ 1.124
31
13.
S.Pérez
Sauber
1:15.396
+ 1.265
32
14.
V.Bottas
Williams
1:15.413
+ 1.282
23
15.
D.Ricciardo
Toro Rosso
1:15.587
+ 1.456
35
16.
K.Räikkönen
Lotus
1:15.701
+ 1.570
16
17.
J.E.Vergne
Toro Rosso
1:16.048
+ 1.917
35
18.
N.Rosberg
Mercedes
1:16.315
+ 2.184
36
19.
G.van der Garde
Caterham
1:16.460
+ 2.329
32
20.
T.Glock
Marussia
1:16.506
+ 2.375
31
21.
V.Petrov
Caterham
1:16.617
+ 2.486
30
22.
C.Pic
Marussia
1:17.234
+ 3.103
26
23.
P.de la Rosa
HRT
1.17.678
+ 3.547
15
24.
N.Kartykejan
HRT
1:17.895
+ 3.764
13
Zdroj: Formule.cz, časy FOM, Foto:
McLaren
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.