clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

IZOD IndyCar Series se dočkala drobné úpravy pravidel

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 25.1.2013, 02:06

počet komentářů: 0


Sportovního ředitele INDYCAR Beaux Barfielda čeká druhá sezóna řízení závodů IZOD IndyCar Series. Barfield a INDYCAR teď týmům rozeslali výtisk aktuálních pravidel pro nadcházející sezónu. Informovali jsme o organizaci doubleheader víkendů a o zavedení pevných startů pro sobotní závody v Torontu a Houstonu. Jaké další změny v pravidlech nás letos čekají?
-          Jezdec startující z pole position musí startovat na vnitřní straně první řady (pravidlo 7.5.1.1) a lídr závodu musí při restartech ve dvojících jet ve vnitřní stopě (7.6.1.2). Podle starých pravidel si jezdec ve vedení mohl vybrat, jestli chce levou či pravou stopu
-          Výběr boxových stání pro všechny závody mimo Indianapolis 500 určí výsledky kvalifikace na předchozí závod (7.4.1). V roce 2012 si týmy vybíraly boxová stání podle výsledků kvalifikace na stejném typu trati
-          Úpravou prošel rychlostní limit na pit lane, na oválech je to nyní 60 mil v hodině, na přírodních a městských okruzích 50 mil v hodině (7.9.11)
-          Během všech závodů si týmy budou moci určit, jaké množství paliva E85 chtějí mít ve vozech při startu závodu, což zlepší možnosti taktizování (14.19.4.3). Předtím platila povinnost mít při startu v nádrži 18,5 galonů paliva
-          Kromě toho, že jezdec zavinivší přerušení kvalifikace přijde o své dva nejrychlejší časy, podle změny pravidel mu nebude umožněno postoupit z 1. a 2. segmentu kvalifikace na přírodních a městských okruzích. Pokud jezdec způsobí přerušení 3. segmentu (Firestone Fast Six), nebude mu umožněno do kvalifikace dále zasáhnout (8.3.6.1)
-          Jezdcům na přírodních a městských okruzích zůstane k dispozici Push-to-pass. Podle konkrétního kruhu budou mít k dispozici 15 a 20 vteřin. Mezi jednotlivými zmačknutími nebude žádná povinná prodleva ani zpoždění mezi zmačknutím tlačítka a aktivací Push-to-pass (INDYCAR s tímto experimentovala v průběhu loňského ročníku) (14.18.14)
-          Aerodynamický balík pro Texas byl upraven tak, aby odpovídal ostatním oválům. Vozy budou mít v Texasu stejný přítlak jako v roce 2012 (14.6.5.2)
-          V Iowě bude ubrán přítlak, aby se zlepšilo ovládání vozu (14.6.5.4)
-          Aerodynamika pro nový závod v Poconu bude stejná jako v Indianapolisu (14.6.5.5)
-          Čísla na boční straně zadních přítlačných křídel byla zvětšena o palec na minimum 8 palců, aby byla lépe čitelná (4.5.3.7)
-          Všichni jezdci budou povinováni nosit helmy, které odpovídají nebo překračují specifikaci FIA 8860-2010 (1.2.7.1.2)
Dvou úprav se dočkalo bodování. Pokud jezdec vede v závodě alespoň jedno kolo, dostane jeden bonusový bod. Jezdec, který vedl v závodě největší počet kol, dostane jako dosud body dva. Vítěz kvalifikace nadále dostane jeden bonusový bod (kromě závodů v Indianapolisu a Iowě). Podle starého systému dostávali jezdci na 18. až 24. místě shodně 12 bodů a jezdci od 25. místa do 33. místa 10 bodů. Nové bodování má zatraktivnit souboje na chvostu pole – viz následující tabulka:
 
Pozice Body Pozice Body Pozice Body
1. 50 12. 18 23. 7
2. 40 13. 17 24. 6
3. 35 14. 16 25. 5
4. 32 15. 15 26. 5
5. 30 16. 14 27. 5
6. 28 17. 13 28. 5
7. 26 18. 12 29. 5
8. 24 19. 11 30. 5
9. 22 20. 10 31. 5
10. 20 21. 9 32. 5
11. 19 22. 8 33. 5

Zdroj: IndyCar

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama